Los bericht bekijken
Oud 1 augustus 2022, 13:09   #36
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.475
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JVDP Bekijk bericht
Ikzelf, mijn vrouw, mijn werknemers, en de familie van één van die werknemers (vrouw + 2 kinderen) zijn er allemaal nog, dankzij Ivermectin. Sommigen door het te nemen ter bescherming, anderen door het te nemen kort na besmetting.

Je zou onze resultaten als toeval kunnen bestempelen, da's makkelijk. Maar datzelfde toeval deed zich dan wel voor in héél onze streek.

Even schetsen; ik woon en werk in Zuid-Afrika, ik heb een safari lodge nabij Kruger. Rond Kerst/Nieuw 20/21, ten tijde dat de "Delta" golf over ons spoelde, waren hier amper vaccins te krijgen, en werd net bekend dat Ivermectin kon helpen om infectie te vermijden en om sneller te herstellen (of ook; om ervoor te zorgen dat het niet erger wordt en het virus naar je longen gaat).

Ivermectin, in zijn toedieningsvorm voor mensen, wordt hier soms gebruikt als anti-parasitair middel. Vooral in de zomer ...het is hier tenslotte tropisch Afrika niet dus zoveel last van parasieten hebben we niet. Het middel bestaat ook voor dieren, in vloeibare vorm, en dat wordt wat vaker gebruikt. Er zijn hier tenslotte veel farms van "game breeders". Kwekers van kudu, nyala, etc. Dat middel-voor-dieren kan je zonder voorschrift kopen in boeren-speciaalzaken zoals Obaro.

Enkele dokters speelden kort op de bal en zijn hier volop Ivermectin (voor mensen!) beginnen voorschrijven, samen met zink en vitamine D. Het verschil tussen mensen die deze coctail namen ter voorkoming van besmetting, en zij die het niet namen, werd snel duidelijk, in een kleine dorpsgemeenschap als Hoedspruit, waar iedereen elkaar kent. Idem met het verschil tussen besmetten die het middel namen en zij die het niet namen; niemand die het nam moest naar het ziekenhuis.
De klanten van de oudste dokter in het dorp (niet geheel ontoevallig eentje die fier met zijn vaccinatiepas zwaaide want hij was één van de ouderen die al in aanmerking was gekomen voor een spuitje én bovendien "medisch personeel") ...die mensen brachten het er niet zo goed vanaf. Zij hadden de typische raad gekregen om thuis onbehandeld uit te zieken. Onder hen; een tiental doden, en een aantal "long haulers". Die dokter is er nu niet meer. Van de ene dag op de andere; poef, praktijk dicht. Mijnheer Doktoor was terug naar UK. Zijn patiëntendossiers konden gelukkig worden gerecupereerd via zijn toenmalige secretaresse. Ik laat je zélf raden waarom hij vertrok.

---

Om eerlijk te zijn krijg ik van posts zoals de jouwe zure oprispingen. Hoe er zoveel foute informatie is verspreid geweest, en hoe mensen dat klakkeloos zijn gaan geloven. En in jouw specifiek geval; hoeveel desinformatie je in zo'n kort bericht kan proppen!

- Het is geen ontwormingsmiddel, het is een anti-parasitair middel. Een virus is een soort parasiet.
- Het is niet enkel voor dieren, het bestaat voor mensen, en ging al zowat 4 miljard keer over de toonbank sinds het middel werd ontdekt.
- Niemand schrijft het magische krachten toe. Het helpt in een bepaalde mate, afhankelijk van in welk stadium van de besmetting de patiënt zich bevindt, afhankelijk van welke middelen worden mee gegeven ter bevordering van opname, etc
- mensen met een zware infectie genezen er niet "miraculeus" van, want in dat stadium is het vaak te laat om het te geven. IVM voorkomt wel dat mensen in zo'n stadium van zware ziekte belanden. Het voorkomt dus onrechtstreeks onnodige zware zieken en doden.
Tja, wat moet ik daarop antwoorden? Wat ik mij dan wel afvraag: als het geen ontwormingsmiddel is dan zou dat betekenen dat het op dieren (en desnoods mensen) die reeds met parasitaire wormen opgescheept zitten, geen effect heeft? Dan zou dat impliceren dat het enkel preventief ("profylactisch") tegen wormen kan gebruikt worden. En wat moeten we denken van die "bepaalde mate" wwarin Ivermectine zou helpen tegen Covid?
Maar, al bij al vind ik het toch wel erg merkwaardig dat het ook een organisme van een totaal andere aard, namelijk een virus, zou bestrijden. Dat is dan ook het enige wat ik er kan op antwoorden. Behalve dan dat de hierboven door Rode Willem geciteerde studie uw bevindingen flagrant tegenspreekt.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.

Laatst gewijzigd door quercus : 1 augustus 2022 om 13:15.
quercus is offline   Met citaat antwoorden