Los bericht bekijken
Oud 8 december 2023, 17:35   #43
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 19.113
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Je begrijpt het totaal niet, vrees ik.

De dollar was lang gebackt door goud. Dit wil zeggen dat er nooit meer dollars kunnen circuleren dan dat er goud in omloop was. Dit maakte de dollar waardevol. Elke dollar was een fractie goud waard. Er is in de geschiedenis 230 miljoen ton goud gedolven. De prijs van 1kg goud wordt dus bepaald door het aantal dollars dat op dat moment voorradig zijn. Print je meer dollars, dan stijgt de dollarprijs van 1kg goud. Momenteel is dat 65 000 USD/kg

Terwijl er 230 miljoen ton goud bestaat, zullen er nooit meer dan 21 miljoen bitcoins bestaan. Dit maakt dus dat 1 bitcoin (=100 miljoen Satoshi) zeldzamer is dan 10kg goud.
1 bitcoin is 100 miljoen Satoshi, maar je kunt die Satoshi nooit bijdrukken. Omdat het aantal bitcoins begrensd is op 21 miljoen. Hier ligt het grote verschil met euro's en dollars, dat jij niet ziet. Euro's en dollars worden waardeloos gemaakt door centrale banken die ze zonder tegenwaarde naar de verdoemenis printen, terwijl bitcoin in aantal begrensd blijft op 21 miljoen.

De reden waarom goud op dit moment echter duurder is, is omdat er op dit moment nog een grotere allocatie zit in de goudmarkt (deze is al eeuwen gekend) dan in die van bitcoin. Er zit slechts 500 miljard dollar in BTC en de wereld heeft voor 900 triljoen (1800x zoveel) assets.

Grote instituten zoals Blackrock zijn momenteel achter gesloten deuren bitcoin aan het kopen. Men probeert nu het geluid te verspreiden dat BTC in waarde gaat exploderen, zodat meer mensen nu kopen. Ik verwacht dat Blackrock daarna de prijs gaat crashen in de hoop dat houders zullen verkopen. Zij gebruiken dat dan om intussen die bitcoins te kopen aan lage prijzen.

Herinner me over 10 jaar aan deze post.
Als ik jouw redenering volg, zou bitcoin falen.

Ik geef je op een briefje dat 1 bitcoin over 10-15 jaar minimaal 1 miljoen dollar waard is. Het zal nog stijgen en dalen. Mensen zullen op allerlei manieren onder druk worden gezet om te verkopen. Maar aan het einde van de rit maakt 1 BTC een mens schatrijk.
1 Satoshi is 1 miljard Mivakumtsa
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

De islamieten zijn de kolonisatoren.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden