Los bericht bekijken
Oud 3 maart 2024, 12:42   #4
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.787
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Van Damme is weer in de gazet met zijn gezever, het gaat nu over kinkhoest. Daar heb ik toevallig ook ervaring mee, enigte jaren terug kreeg ik ook kinkhoest, zelfs na een volle vaccinatie in mijn jeugd.

Van Damme beweert dat het vaccin maar 10 jaar werkt maar zegt er niet bij waarom dit zo is. Dat werkt niet langer dan 10 jaar omdat we iedereen meerdere keren hebben gevaccineerd in een poging de ziekte uit te roeien, daardoor missen we lange tijd contact met nieuwe varianten waardoor we geen additionele weerstand meer opbouwen. Als we dan na lange tijd toch weer in contact komen met kinkhoest zijn we een groot deel van de eerdere weerstand kwijt.

Een vaccin werkt maar als je de volgende jaren nog steeds in contact komt met de ziekte voor een update, hetzelfde zal ook gebeuren bij mazelen.

https://www.hln.be/gezondheid/kinkho...oudt~ad72b885/
Kinkhoest is endemisch. Ge wordt er dus al continue aan blootgesteld. Het vaccin reduceert de ernst van de infectie, maar stopt de viruscirculatie niet. Net zoals het covidvaccin dus
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden