Discussie: Gevaarlijke honden
Los bericht bekijken
Oud 30 maart 2008, 21:41   #4
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.658
Standaard

Och die politiekers durven tegenwoordig geen beslissingen meer nemen.

Mijn mening is: als de burgemeester verneemt dat er een gevaarlijke hond zou zijn, dan kan hij toch een sosiaal assistent en/of de polies de zaken eens na laten kijken. En als die hond dan bestempeld wordt als "gevaarlijk voor de andere mensen", dan moet die maar onmiddellijk afgemaakt worden.
Daarvoor zijn, volgens mij, al die statistieken en al die administratie van aantal beten bijhouden, met rassen en kruisingen, straathonden en wat weet ik, helemaal niet nodig.
(en waarbij "gevaarlijk voor de andere mensen" rekening houdt met het gedrag van het baasje: een iets minder gevaarlijke hond die reeds tweemaal ontsnapte omdat baasje een klojo is, mag van mij gerust zijn laatste verwittiging krijgen: derde maal betrapt is korte metten: een kogel van een politierevolver zal toch niet zoveel kosten, en oom agent moet toch ook af en toe een schietoefening doen)

En voor jou kleine pekineesje: als die iemand bijt, zal het al straf moeten zijn dat zoiets ter ore komt van de polies. Verondersteld dan toch dat je bij de polies niet gaan kunnen afkomen met een wondje van één vierkante mm, waaruit één druppel bloed vloeide, en dat met de tijd van de verplaatsing naar de flikken reeds bijna geheeld is.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden