Los bericht bekijken
Oud 31 maart 2008, 20:56   #20
John Stufflebeam
Parlementslid
 
John Stufflebeam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 april 2002
Locatie: Reetveerdegem
Berichten: 1.643
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freya Bekijk bericht
(Gelieve het nummer van de vraag voor Uw antwoord te zetten.)



1) Welke is volgens U het verschil tussen een Waal en een Vlaming ? (als mens)1)Een Waal woont in Wallonië, een Vlaming daarentegen in Vlaanderen

2) Hoe ziet U de toekomst van België ?2)België blijft bestaan, maar wordt wel een stuk kleiner: een land met vier miljoen inwoners, grenzend aan Frankrijk, Luxemburg, Duitsland, Nederland en Vlaanderen.
3) Stoort het U als Vlaming van Franstalige buren te hebben ?
3) Nee

a) ja

b) nee

c) een beetje (in welk geval ?)

d) heeft geen belang

4) Hoe zal de toekomst van Vlaanderen er volgen U eruitzien ? En deze van Wallonië en deze van Brussel en waarom ?4) Vlaanderen wordt democratisch (republiek), welvarend, gastvrij, lid van de EU, geen lid van de NATO. Wallonië en van Brussel blijven samen, en worden België genoemd.

5) Hoe zou U deze willen zien (de toekomst van Vlaanderen n Wallonië en Brussel) ? Waarom ?5) Vlaanderen wordt democratisch (republiek), welvarend, gastvrij, lid van de EU, geen lid van de NATO. Brussel komt bij Vlaanderen, Wallonië gaat bij Frankrijk..

6) Situatie : Vlaming zijnde, u gaat naar een Waalse beenhouwer, stoor het U dat hij niet erg goed Nederlands spreekt ?
6)Nee, en ik vind dat hij niet goed zijn best doet.a) ja (waarom ?)

b) nee, je vindt het goed dat hij zijn best doet

7) Denkt U dat voor de eenheid en de ontwikkeling van België het nodig is om tweetalig zijn ?[color="Blue"]7)Nee, voor de eenheid en de ontwikkeling van België is het nodig om Franstalig te worden.[/COLOR]a) ja (waarom ?)

b) nee (waarom ?)

8) Situatie : Vlaming zijnde, ziet U het als een voordeel om Uw kind naar een Franstalige school te sturen ?8)Uiteraard niet. Mijn zoon leert op school muziek, zedeleer, biologie, aardrijkskunde, geschiedenis, Nederlands, wiskunde, chemie, fysica, sport en Frans. Ik vind dat een goede mix, en om die mix te behouden stuur hem niet naar de sportschool, of naar het klooster, of naar een chemieschool, of naar een Franstalige school.
a) ja, het is voordelig om goed tweetalig te zijn in een land als België

b) nee, het is onbelangrijk (waarom ?)

9) Uw opinie op het Koningshuis : moet het koningshuis verdwijnen of moet dit blijven bestaan ? (waarom ?)9)Verdwijnen, en de democratie invoeren.
10) Welke is Uw opinie op het taalgebruik Nederlands/Frans in België ?
10)

a) een goede zaak; in een tweetalig land als België moet men de 2 landstalen machtig zijn10)België is drietalig
b) het heeft geen zin

c) goede zaak maar het zorgt voor wat problemen

d) niet goed, het brengt alleen maar problemen met zich mee

11)Vindt U dat Brussel-Halle-Vilvoorde moet gesplitst worden ?11)Splitsen, en de grondwet naleven.a) ja (waarom ?)

b) nee (waarom ?)

c) is mij om het even

12)Brussel moet zoals het nu tot Vlaanderen behoren of moet Brussel tot Wallonië behoren ?12)Brussel moet niets, maar het zou leuk zijn als de Brusselaars bij Vlaanderen willen behoren.
a) bij Vlaanderen (waarom ?)

b) bij Wallonië (waarom ?)

c) andere (geef Uw opinie)

13)Brussel, met zijn taalproblemen, moet het de hoofdstad van Europa blijven ?13)Europa heeft geen hoofdstad, de Europese Commissie heeft zoiets nooit beslist, en in de diverse Europese verdragen is daar geen woord over terug te vinden.
a) ja

b) nee, Brussel geeft geen imago voor een goede Europese hoofdstad

c) is mij om het even

Laatst gewijzigd door John Stufflebeam : 31 maart 2008 om 20:58.
John Stufflebeam is offline   Met citaat antwoorden