Discussie: Gevaarlijke honden
Los bericht bekijken
Oud 10 augustus 2009, 19:06   #30
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
Ja ge moet inderdaad constant naar dat beest zien he.
Enfin, constant... Als de kleine slaapt, dan let ik daar uiteraard minder op.

Moet nu wel zeggen dat die hond wel wat kan verdragen en gelukkig maar. Ge kunt gelukkig in haar voederbak komen zonder dat ze opkijkt. Ge kunt in haar mand, ze eist niets op als van haar, tegenover mensen.
Ze laat zich storen bij het slapen, kortom... heel onderdanig beestje naartoe de roedel.

Enige probleem,, ze likte in het gezicht van mijn dochter en kan al is door te kwispelen de kleine hinderen. We hebben dat dan afgeleerd met commando "niet in't gezichtje". Maar nu lekt ze aan haar armen en voeten lol.

Zijn daar altijd snel bij, duurt nooit langer dan halve seconde. Zowiezo leiband ik ze niet binnen. Ze loopt vrij rond en passeert het kindje regelmatig, ze laat haar speelgoed met rust en is blij van haar aanwezigheid.

Zowiezo heeft dat beest nog haar eigen karakter en is een ongeleid projectiel als ze losschiet met haar jachtinstinct aangewakkerd. Ze slaagt genadeloos toe op vogels, honden die niet onderdanig zijn, katten, konijnen, .... Vaneigens laat ik mijn hond niet losschieten lol. Wat ze in de tuin pakt is helaas te laat.

Maar naar kinderen, kinderbuggy's, mensen, rolstoels, fietsen, auto's, brommers, ... doet ze helemaal niets tijdens de wandeling.

Toen ze puppy was zijn we veel naar kinderspeeltuinen geweest, en hadden nog niet eens zelf een kind. Toen kon ze nog los lopen Amai toen ze pup was, ... heb die ene keer laten zien wie baas, die had nix nodig en luisterde op het minste dat ik riep.
Nu drie jaar later is, heeft ze toch haar karakter redelijk gevormd... en ze is een jachthond, kan het er niet uitkrijgen. Als ze iets ziet in de tuin, ze vliegt erop af. Maarja, dat moet je niet afschuiven op het ras he... dit ras slaagt gewoon wat harder toe...

Als ze ooit deze honden verbieden, ... hoop ik oprecht dat ze honden die voor het verbod zijn aangeschaft met rust laten met een eventuele screening.
Want aan dees beest heb ik echt het beste beest dat er is. Dat is zeker geen vechthond of een agressieve hond, dat is mijn beste vriend.
Tja, als u moest weten dat het likken van uw kindje die hond een endorfinekick bezorgd zou u wel anders aankijken tegenover uw hond. Goede raad laat uw kindje nooit alleen met die hond.
__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden