Los bericht bekijken
Oud 15 juli 2021, 09:38   #12
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.855
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Om het zonder fossiele brandstof te kunnen doen, moet België naast de huidige stroomproductie er nog eens meer dan 41 000GWH bij kunnen produceren.



Ja, door te pleiten dat er jaarlijks meer dan 10 000 sociale woningen moeten bijgebouwd worden.
Door in te zetten op voertuigen die met kunststoffen gemaakt zijn.
kilometer voor voedsel, door voor meer opvang van asielzoekers te pleiten, terwijl Europa nu al zijn bevolking nog niet voor een 1/3 zelf kan voeden



En tegelijk spant Groen!/Ecolo rechtzaken in om de bouw van windmolens en biogasinstallaties tegen te houden.



Buiten de stedelijke gebieden is het Openbaar Vervoer vaak onbestaande.
Als ik naar mijn kinderen op bezoek wil, ben in verdomme meer dan 4 uur onderweg voor een enkele rit, terwijl ik met de wagen er nog geen 40 minuten over doe.

Berendrecht-Meer kost je met het openbaar vervoer meer dan 3u, terwijl je er met de auto slechts nog geen 35minuten over doet.



De renovatie van een oude open bebouwing naar een energie-arme open bebouwing kost je meer dan 100 000€ aan investering.
Ook bij nieuwbouw ligt de extra kost voor een energie-efficiënte woning meer dan 100 000€ hoger dan bij een niet energie-efficiënte woning. Terwijl je slechts maximuum 2 000€ per jaar bespaard
De terugverdientijd ligt dus op 100 000€/ door 2 000€ per jaar = 50 jaar.
Zelfs geen zinvolle investering voor een 30 jarige, want die heeft de extrakost pas op zijn 80ste terugverdiend.



Het enige dat ze hiermee gaan bereiken, is dat de economie plat gaat.


En ondertussen pleit ze voor nog meer import van mensen voor een overbevolkt gebied.
Wacht nog even. De EU gaat nog eens ferm in uw zakken zitten :

https://www.hln.be/milieu/hoe-de-eur...ille~ae9c6d90/
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden