Los bericht bekijken
Oud 1 april 2024, 16:30   #845
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 33.016
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Wie zou er in China in godsnaam nog een Tesla kopen met een design van 2016 als je deze Xiaomi SU7 vol technische snufjes nog goedkoper kan krijgen?

https://www.threads.net/@taiwanpalle/post/C5H1oaYhq60

In China komen wekelijks meer nieuwe modellen uit dan dat Musk van onderbroeken wisselt.
70% van hun winst komt van hun CCP fabriek. Dit is onhoudbaar en Tesla kan hun prijzen niet blijven verlagen.
O jawel.....door gewoon een "Chinese" fabrikant tre worden....Net zoals we indertijd de "Europese" en "Amerikaanse" merken van consumenten-electronica hebben zien verkassen,en tenslotte verdampen....gevolgd door zowat de ganse kledij- en technische dingen maakindustrie.....dingen veranderen....


Overigens zie ik eerst de Californische fabriek,waar het allemaal begonnen is,op de schop gaan.....GROOTS waren de plannen daar,IMMENS is daar de nog beschikbare ruimte,maar met zulk een politieke,juridische en economische omgeving verbaast het me eigenlijk nog dat Elon dat zelfs maar VERDRAAGT....

Tegenwoordig is het een hobby voor ex-werknemers om processen aan te spannen wegens racisme,of pesten of weet ik veel.......en ze WINNEN het nog ook...Tesla's "made in Californie" worden zo steeds duurder.
Dat herinnert er iedere andere industrieel aan waarom de meeste grote industrie (dus waar ze dingen maakten,met VEEL mensen),sinds de jaren zeventig vorige eeuw al opgekraamd heeft,weg uit Californie.....Tesla was een soort uitzondering geworden daar....

Ja,loonkost is een probleem....maar evengoed het "menselijk materiaal" waar je mee moet werken......Duitsland is ongetwijfeld veel duurder om in te werken,maar de mentaliteit van de werknemers is vermoedelijk merkelijk beter (vooralsnog....indikaties zijn niet zo best...eigenlijk...)
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.

Laatst gewijzigd door kelt : 1 april 2024 om 16:33.
kelt is offline   Met citaat antwoorden