Discussie: De telenet Maffia
Los bericht bekijken
Oud 30 april 2024, 17:09   #9
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.867
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door revenge Bekijk bericht
Met deze brief wil ik graag mijn diepe teleurstelling en frustratie uiten over de recente ervaringen met Telenet. Als trouwe klant ben ik geconfronteerd met een reeks problemen die illustreren hoezeer het bedrijf tekortschiet in zijn verantwoordelijkheid jegens zijn klanten.

Enkele maanden geleden werd Telenet wettelijk verplicht om een sociaal tarief aan te bieden. In plaats van deze verandering openlijk en transparant te communiceren, blijft het bedrijf op zijn website opvallend stil hierover. De reactie die we kregen was: "We moeten onze infrastructuur veranderen, maar we doen alvast een toegemoetkoming van 10 euro in afwachting." Echter, tot mijn verbijstering merkte ik op dat er in plaats daarvan een extra bedrag van 3 euro in rekening werd gebracht. Deze praktijk is niet alleen misleidend, maar ook onethisch.

Deze problemen hebben echter verstrekkende gevolgen gehad voor mijn familie. Mijn moeder overleed enkele maanden geleden, na maandenlang uren aan de telefoon te hebben doorgebracht met de helpdesk, voordat het juiste advies kon worden verkregen. Dit was een onnodige belastende situatie die veel stress met zich meebracht. Bovendien werd mijn stiefvader, een kwetsbare 92-jarige man, zonder telefoon en tv achtergelaten, wat hem geïsoleerd en hulpeloos liet voelen.

Als klap op de vuurpijl ontvingen we onlangs een afrekening voor het abonnement van mijn overleden moeder, terwijl het abonnement al maanden geleden had moeten worden stopgezet. Dit gebrek aan empathie en respect voor de situatie is schokkend en onaanvaardbaar.

Het is van cruciaal belang dat Telenet zijn verantwoordelijkheid jegens zijn klanten serieus neemt en zich inspant om een eerlijke en betrouwbare dienstverlening te bieden. Ik vraag dan ook om een grondig onderzoek naar deze kwestie en een passende oplossing voor de geleden schade.
Vooreerst veel sterkte gewenst.

https://www.ombudsmantelecom.be/nl/

Klachten bij de ombudsman halen meestal resultaat, zeker als je eerst intern bij Telenet klacht hebt ingediend.

Een overlijden is geen reden voor automatische beëindiging van een contract. Dikwijls is er een problematiek dat men de juist klantengegevens en facturatieadres niet meer kent omdat alle facturen in een digitaal zwart gat terecht komen.
__________________


Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden