Los bericht bekijken
Oud 24 april 2024, 18:10   #42
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.840
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Typisch communisme he. De vuilnisman moet even rijk zijn dan de bedrijfsleider die 1000 mensen tewerkstelt.
In plaats van gelijkheid van kansen spreken we over gelijkheid van uitkomst.
In plaats van de vuilnisman "rijk" te maken, maakt men de ondernemer "arm."

We zijn dan op den duur allemaal arm.

Communisme is de abjecte hel voor iedereen.
Een typische PVDA'er gaat dan zeggen dat die zakenman al bemiddeld geboren was, en dat zijn realisaties er gekomen zijn omdat hij al bevoordeeld was. Ze stellen het net alsof succesvolle ondernemers dieven zijn. Ze focussen op ongelijkheid van uitkomst als onrecht. Het idee dat iemand gewoon beter gehandeld heeft, negeren ze.

Zaken zoals erfrecht vinden communisten ook vreselijk. Als persoon 1 vastgoed erft van de ouders, maar de ouders van persoon 2 hadden geen vastgoed, dan is dat per definitie oneerlijk. Dat de ouders van persoon 1 verstandige keuzes hebben gemaakt en dat er al massa's belasting zijn betaald op dat vastgoed, maakt niks uit. Er moet een gelijke uitkomst komen of er is "onrecht".

Als we de communisten laten opkomen zijn we inderdaad allemaal arm, maar dan voelen de sukkelaars zich beter omdat ze niet meer jaloers moeten zijn op mensen die het beter hadden. Iemand als Raoul Hedebouw doet niks anders dan continu inspelen op die jaloezie tegen mensen die meer verdienen, een hoger pensioen trekken etc.. Alsof dat allemaal oneerlijk is, en er een gelijke uitkomst moet worden afgedwongen. Ik vind het beangstigend dat mensen zich hier achter scharen.

Velen hier geloven dat de staat het goed voor heeft met de burger.
Ik geloof dat de staat als hoofddoel heeft om zo veel mogelijk belastinggeld te innen. De sukkelaars worden alleen maar gespaard omdat ze compleet verzuipen als ze belast worden zoals de sterkste schouders.

De vraag is wat er met een samenleving moet gebeuren opdat de staat het communisme kan installeren.

Als het straks escaleert in het Midden Oosten, waardoor de inflatie nog fel toeneemt en letterlijk iedereen verzuipt, zie ik het nog gebeuren dat de staat bij de sukkelaars gaat rechtvaardigen dat alles herverdeeld moet worden. En uiteraard zullen zij die niet bemiddeld waren, dat heel graag horen.

Ze willen nu al alles wat wij hebben tot in het kleinste detail in kaart brengen.
Ik vind dat onze samenleving ieder jaar meer weg heeft van China, en ik denk dat mensen die bemiddeld zijn best alles verkopen en verhuizen voor het te laat is. Vermogensbelasting is gewoon de staat die zich op legale wijze toestaat om te stelen van succesvolle mensen.
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons

Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 24 april 2024 om 18:28.
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden