Los bericht bekijken
Oud 25 april 2024, 22:27   #47
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.981
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Als het echt 50/50 moet zijn kunnen de ouders het vastgoed verkopen aan derden en de opbrengst identiek onder hun kinderen verdelen.
Inderdaad.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Dan ben ik nog steeds genaaid omdat me verboden is aan 1% te kopen, + dat het ouderlijke huis (emotionele waarde) alsnog verkocht wordt.
De emotionele waarde van het ouderlijke huis is de bron van jouw frustratie. Boeddha had gelijk wanneer hij zei dat gehechtheid één van de voornaamste bronnen van lijden is.



Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
In zo'n geval neem ik het vliegtuig, investeer ik in Zuid Amerika en keer ik niet meer terug naar Europa.
Er is iets wat ik niet snap. Je bent bij de top 10% verdieners van het land, dus je kan zo'n beetje doen wat je wil. Blijkbaar is emigreren naar Zuid-Amerika wel een optie, maar was in België blijven en een huis kopen dat niet het ouderlijk huis is nooit een optie:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Ben zelf universitair geschoold en bij de top 10% hoogste verdieners van het land.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Ik wilde 3 jaar geleden zelf een lening van 200 000 euro aangaan. Leningskosten waren toen maar 20 000 euro, rond 1%. De ouders hebben me toen fanatiek tegengehouden, want ik moest wachten en sparen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Ik heb de volledige simulatie van de bank (toen) nog thuis liggen. Lening van 200k met 20k leningskosten. We hebben een destijds een jaar lang intensief ruzie gehad omdat de ouders eisten dat ik toen niks kocht. Ik moest eerst huren "zoals iedereen". Partner en ik waren er faliekant tegen, en toen hebben ze me over de brug gekregen door te zeggen dat ik binnen 2 jaar het ouderlijke huis kon overkopen. Dat ik daarop moest wachten en er zou dan ook nog geld komen.
Nu zijn het vijgen na Pasen, maar wat weerhield je enkele jaren geleden om te zeggen: "Ma, Pa, ik zie jullie graag, maar nu staan de leningen op 1%, dus gaan ik en mijn vrouw nu een huis kopen. Laat maar weten wanneer jullie klaar zijn om jullie huis te schenken aan mij en mijn zus. We zullen dat dan verhuren en die inkomsten zullen ons helpen met de afbetaling van onze leningen."

Is het de emotionele waarde van het ouderlijke huis dat jou weerhield?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Het kan ook in scène gezet zijn hé.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden