Los bericht bekijken
Oud 26 april 2024, 09:57   #50
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.840
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Je bent de doelpalen aan het verzetten. Wat in 't vet staat, is nieuwe informatie die je ons nog niet had verteld in deze draad.

Met dat nieuwe gegeven erbij zou dat misschien een 50/50 verhaal kunnen worden: enerzijds kon jouw zus lenen aan 1% en kreeg ze financiële steun van jullie ouders, en anderzijds krijgt ze maar 2/5 van de waarde van het ouderlijk huis, een bedrag dat bovendien verder zal opgevreten worden door de inflatie.

Alles hangt af van de grootte van dat financieel ruggensteuntje, en van het verdere verloop van de inflatie de komende 16 jaar. En klopt het dat jij een gelijkaardig bedrag niet zult krijgen van je ouders?

Maar wat zeker geen 50/50 verhaal is, is de druppelsgewijze uitkoop van jouw zus uit het ouderlijk huis, omwille van de redenen die ik in mijn eerdere post al uit de doeken heb gedaan.
Het was 30k euro financiële steun. Ten minste als ze eerlijk zijn geweest, want daar twijfel ik aan. Tevens mocht ze 3 jaar voor het bouwen gratis in een eigendom van de ouders wonen, om intussen te sparen voor de bouwkosten.

Ikzelf moest ondertussen huur betalen (ik wilde ook lenen aan 1% maar de ouders vonden dat ik m'n relatie moest testen door eerst te huren). Ik heb toen goedkoop gehuurd, maar het is toch nog steeds ruim 14000 euro weggegooid geld in 2 jaar. De ouders hebben me over die brug gekregen met allerlei beloftes, die ze tot op heden niet zijn nagekomen.

Na de 3 jaar dat m'n zus gratis in dat pand heeft gezeten, is het nu mijn beurt. Ik zit er nu een jaar in en ondertussen sparen de vriendin en ik. Maar inmiddels zijn de intresten wel de 4% voorbij en de kosten/huizenprijzen zijn flink opgelopen tov toen. We zijn allebei niet meer geïnteresseerd in een hypothecaire lening. Da's gewoon een massa geld naar een bank smijten, terwijl het niet nodig is.
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden