Los bericht bekijken
Oud 26 april 2024, 10:04   #51
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.840
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Wordt een samenleving beter van mensen die rijk zijn door hun ouders denk je?
Ik denk dat de samenleving in het algemeen beter wordt van rijke mensen.
Omdat ze geen behoefte moeten doen op het sociale vangnet, en omdat ze geld spenderen aan de economie.

Voor mij is het heel duidelijk dat niemand rijk kan worden door te werken. Daar zorgen de banken met hun georganiseerde inflatie en schuldenzeepbellen wel voor. En heel binnenkort gaat hun systeem volledig crashen. Ik denk dat het gepaard zal gaan met een complete onteigeningspolitiek. Het geld moet gehaald worden waar het nog zit.

Wat het rijk worden via ouders betreft.. Ikzelf wil maximum 2 kinderen omdat ik weet dat ik hen dan veel middelen kan geven. Het ouderlijke huis wordt uitgebreid tot een tweewoonst. Ik kan het tweede deel verhuren voor opbrengst, of ik kan de kinderen er in laten wonen als ze volwassen zijn. Dan bespaar ik hen de financiële strop van een hypothecaire wurglening.

Het traditionele Belgische idee dat kinderen die het huis verlaten zelf iets kopen, loopt op zijn allerlaatste benen. Bouwgronden zijn schaars en onbetaalbaar. Dus moeten we zelf creatief worden met oplossingen.


Citaat:
In vrijwel alle landen kennen ze erfbelasting
Dat durf ik zwaar in vraag te stellen. En heel zeker niet zoals in België.
Als je hier erft van iemand die niet in de eerste lijn betrokken is, word je helemaal bestolen door de staat. Waar ze dat recht vandaan halen, is me een raadsel.
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons

Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 26 april 2024 om 10:22.
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden