Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 mei 2024, 12:00   #21
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.296
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
en het gecreerde parkeerprobleem,

want je mag daar niet staan als je niet oplaad...
Denkfout, want moest die EV niet opladen gaat die een normale parkeerplaats/gehandicapten parkeerplaats innemen.
Een laadpaaltje an sich neemt geen plaats weg.

Aan een tankzuil of overal ruim erond (waar plofwagens aanschuiven/manoeuvreren) mag je ook niet in de weg blijven staan als je niet tankt. Lol.

Zo moet je ook direct na het tanken opnieuw instappen en wegrijden naar de aanliggende parking als je terplaatse nog een koffietje wilt en-of naar de WC moet.

Soit eergisteren gingen we een kwartiertje een koffiepauze nemen, Rotselaar - E314. Kwamen terug van de kust. Met plofwagen (had al aan de kust moeten tanken, moest wel wat omrijden voor een goedkope pomp in de buurt van luchthaven Oostende)

Soit die snelwegparking Rotselaar was goed uitgerust met snellaadpalen en er waren enkele wagens aan het bijladen terwijl de eigenaars hun koffietje slurpten. Die EVs namen dus geen parkeerplaats in beslag, enkel een kwartiertje hun laadplaats die dan tegelijk parkeerplaats is.

De plofwagens die na het tanken nog eens hun wagens moesten verplaatsen mochten die parkeerplaatsen innemen. Ook EVs die niet hoeven bij te laden mogen daar hopelijk (direct) gaan staan. De EVs die tegelijk snellaadden nemen geen parkeerplaats in.

Het tankstation am sich met alles erond neemt daar redelijk veel parkeerplaats/potentiële snellaadplaats in beslag.


Btw waar we een studiootje aan de kust gehuurd hadden (2 nachten, buurt Dorpsstraat, Mariakerke) kon men gratis 8 uur lang parkeren na registratie (roze zone) en dit pas geldig tussen bepaalde uren. Buiten die uren zijn die uren overdraagbaar naar de volgende dag. Dus voor obernachters gratis parkeren.

Daar stonden ook laadpunten van 11 kW. Eentje was bezet en aan het bijladen. Andere EVs die niet bijladen stonden op de gewone plaatsen erlangs.

https://chargefinder.com/nl/laadpaal...aat-109/m67zkg
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 17 mei 2024 om 12:29.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2024, 12:56   #22
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.653
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Stel ik zet zo een ding op mijn parking, in een gebied, waar iedereen wil zijn en er nooit geen parking is, wat denk je dat het tarrief gaat zijn.
Daar gaat het even niet om.
In de link wordt het detail van de factuur weergegeven. Dus ook de kosten van de tijd van het parkeren. Maar dat was niet de grote hap.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2024, 10:27   #23
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.296
Standaard Voor de "km-vreters"... nabije toekomst...

Gotion presenteert nieuwe batterijpacks met snellere warmteafvoer die in 10 minuten 350 km kunnen bijladen. Of het klassieke ultrasnelladen van 10% tot 80% bij een BEV met 500 km rijbereik (70% van 500 km = 350 km). Aan vlotte snelwegsnelheden (enkel buitenland?) is dat al ~3 uur in 1 stuk doorrijden. 10 minuten is mogelijk niet genoeg voor een korte rustpauze.

Of welke bestuurder minimum 15 minuten pauze absoluut nodig heeft is van 5% tot 90 % bijladen op een kwartier mogelijk, dat is dan 425 km erbij. Die kan dan iets sneller rijden, toch als het (snelweg)verkeer en limieten dat toelaten.

Bij eender welke soort batterij. Of het nu LFP, LMFP, of NCM is.
Rijp voor massaproductie.

Ik heb hier 2 links maar beide teksten hebben soms %-foutjes die niet precies overeenkomen wat op de foto staat. Daarom die foto.
Citaat:
https://cnevpost.com/2024/05/17/goti...l-solid-state/
Gotion shows tech muscle with launch of new batteries, announces foray into all-solid-state

Phate Zhang, May 17, 2024

Citaat:
https://www.prnewswire.com/in/news-r...302149454.html

Charge up to 80% in just 9.8 minutes! Gotion High-tech unveiled new products and new technology.

18 May, 2024, 15:42 IST

HEFEI, China, May 18, 2024 /PRNewswire/ -- Gotion High-tech hosted its 13th Technology Conference on May 17, unveiling its new products and new technology, including 5C ultra-fast charging G-Current battery ready for immediate mass production, high-nickel NCM cylindrical Stellary battery and the much discussed all-solid-state battery technology in the industry.

5C ultra-fast charging G-Current battery: charging up to 80% in just 9.8 minutes

The G-Current battery is designed with 5C super-fast charging technology, enabling 80% energy replenishment with 9.8 minutes of charging and 90% energy replenishment with 15 minutes of charging. This solution can be applied to the entire range of battery applications, BEVs or hybrid vehicle, covering LFP, LMFP, and NCM chemistry systems. At the conference, Mr. Cao Yong, Vice President of the Engineering R&D Institute of Gotion High-tech, stated that the release of G-Current batteries signifies mass production.

High-nickel NCM Stellary Battery: cutting costs by 50% for Integrated Manufacturing in Gen7 Plant

The Stellary battery uses Gotion High-tech's self-developed second-generation silicon-carbon material and fast-charging electrolyte, enabling ultra-fast charging from 10% to 70% State of charge in just 9 minutes. Battery Packs equipped with this cell can complete 350km range charging in 5 minutes and 600km range charging in 10 minutes. The unique structural design of the Stellary Battery Pack can dissipate 70% of the heat outside the Pack within only 3 seconds, ensuring maximum-speed cooling under extreme conditions and achieving the non thermal propagation of the pack. At the same time, the Stellary Battery is also equipped with wireless BMS technology and multi-faceted effective cooling technology, improving the safety and reliability of the battery comprehensively. The Stellary battery will be produced by Gotion High-tech's Gen7 factory, which has achieved um-level precision production, the industry's highest standard, and can achieve a 50% reduction in manufacturing costs.

Gemstone batteries with all-solid-state technology: boasting an energy density up to 350Wh/kg

The Gemstone battery incorporates groundbreaking all-solid-state technology, boasting an energy density of 350 Wh/kg, over 40% higher than mainstream NCM batteries. This enhancement provides electric vehicles with increased range and enhanced energy efficiency

Furthermore, Gemstone successfully passed the 200-degree hot box test at one go, a temperature significantly higher than the 130 degrees defined by national standards, marking a significant advancement in battery technology in terms of safety.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 19 mei 2024 om 10:32.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2024, 13:48   #24
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 46.004
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Wat een waanzin. Van drieduizend tankstations gaan we naar honderdduizenden oplaadstations en we denken dat dit goed is voor het milieu. En dan hebben we het nog niet over het esthetische aspect.
En de prijs voor het opladen !

Citaat:
Ilse kreeg factuur van 98 euro na namiddagje aan ‘semipublieke’ laadpaal, en ze is lang niet de enige: “Lesje geleerd, hoor”
https://www.gva.be/cnt/dmf20240516_97442790
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:21.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be