Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Bekijk resultaten enquête: Welke maand?
Januari 2021 1 5,56%
Februari 2021 0 0%
Maart 2021 4 22,22%
April 2021 1 5,56%
Mei 2021 3 16,67%
Jumi 2021 1 5,56%
Juli 2021 0 0%
Augustus 2021 1 5,56%
September 2021 0 0%
Oktober 2021 1 5,56%
November 2021 2 11,11%
December 2021 4 22,22%
Aantal stemmers: 18. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 januari 2021, 20:07   #41
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Dat maakt allemaal niets uit.
Zelfs als kinderen in de rij mogen staan zullen die zich laten vaccineren.
Als het gratis is staat iedereen in de rij.
Ik ben bereid er voor te betalen. Indien nodig in buitenland.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2021, 20:20   #42
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.973
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik ben bereid er voor te betalen. Indien nodig in buitenland.
Je bent niet de enige.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2021, 20:25   #43
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Je bent niet de enige.
Aan het tempo dat ze nu knoeien en gebrek aan organisatie tonen is het niet zeker dat iedereen zelf maar in 2022 gevaccineerd is. Deze organisatie moest al op punt gezet zijn 6 maand geleden om nu full speed zoveel mogelijk mensen op de kortst mogelijke tijd te vaccineren.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2021, 06:15   #44
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Aan het tempo dat ze nu knoeien en gebrek aan organisatie tonen is het niet zeker dat iedereen zelf maar in 2022 gevaccineerd is. Deze organisatie moest al op punt gezet zijn 6 maand geleden om nu full speed zoveel mogelijk mensen op de kortst mogelijke tijd te vaccineren.
Meer nog. Die fase 3 was belachelijk, en had enkel maar op financieel zin enig nut. Het diende enkel om te zien welk vaccin "efficient" was. De zever over veiligheid is fout, want de echte veiligheid is niet nagegaan bij fase 3 die daarvoor veel te kort is. Wat fase 3 doet, is natuurlijk de directe bijwerkingen nagaan, maar daar heb je geen fase 3 voor nodig, dat merk je ook als je aan een directe vaccinatie campagne begint, en de eerste gevaccineerden opvolgt. Want bijwerkingen komen snel. Als je na 2 weken geen bijwerkingen had, dan zal je er geen meer hebben op korte termijn.

Had men van in het begin aan al die fabrikanten gezegd "doe maar, we betalen", dan zouden de productie eenheden op volle toeren draaien sinds vorige zomer. Maar nee, men wilde een paar miljard sparen zogezegd. Daarmee heeft men belet van mensen reeds voor de tweede golf te beginnen vaccineren.

Dat daar een serieus risico bij was zal ik niet ontkennen, maar dat risico is er nu nog steeds ; alleen had men dan het gemaatregel EN een groot aantal slachtoffers van de tweede golf potentieel kunnen mee redden, dat veel en veel meer kostte dan die paar miljard, eventueel verkwanseld aan een niet-werkend vaccin dat men bij sommigen zou beginnen inspuiten zijn, zoals men bij een fase3 test ook gedaan heeft.

Ja, dat lost de fundamentele productieproblemen niet op, maar men zou er met meer ijver, vroeger aan begonnen zijn.

Komt daarnaast dat er enkele veelbelovende medicaties zijn waarvan men ondertussen totaal doet alsof die niet bestaan, en wij stellen vast dat het medisch-administratieve wereldje enkel maar voor meer doden, meer maatregelen, en meer tijdverlies heeft gezorgd.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2021, 19:11   #45
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Amon_Re's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 februari 2006
Berichten: 19.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het is gewoon mijn eigen idee. Het is te lastig om de posts daarover terug te vinden, maar het gaat gewoon hierom. covid-19 is geen gewone infectie, als het verkeerd gaat komt dat niet door de infectie, maar door een cytokine storm (in veel gevallen). Die cytokine storm wordt veroorzaakt door het virus dat erin slaagt om vanuit geïnfecteerde cellen de cytokine berichtgeving tussen de delen van het immuunsysteem in de war te sturen als zich dat in gang zet.

Men heeft vastgesteld dat, bij patiënten waar het slecht afloopt, er juist een heel stevige, snelle geheugen immuunreactie optreedt in het begin (wat in veruit de meeste andere soorten infecties goed teken is, en men snel geneest). Er zijn enkele ziektes waarbij de immuunreactie bij geheugen slechter verloopt als de eerste infectie, vooral als men een tweede infectie heeft door een variant van de eerste ziektekiem: dingue is daar een gekend voorbeeld van, maar er zijn andere. Gelukkig lijken herinfecties na een natuurlijke infectie daar niet erg aan blootgesteld te zijn, hoewel men daar niet veel studies over vindt. Maar het immuungeheugen via een vaccin is anders (minder uitgebreid) dan het immuungeheugen bij echte infectie.

Het tweede punt is dat, voor de gekende corona virussen bij mensen (zonder covid), het allang geweten is dat men geen blijvende immuniteit heeft. Men kan meestal 6 - 8 maanden na een eerste infectie, door exact hetzelfde virus geherinfecteerd worden.

Uit dat alles leid ik af dat de kans bestaat dat de bescherming (die aangetoond is op een termijn van 2 - 3 maanden) door vaccin misschien niet langer duurt dan 6 - 8 maanden. En dan is de vraag of de infectie die dan mogelijk is, met een "half" immunitair geheugen van het vaccin, nu juist die cytokine storm (het slecht aflopen) gaat bevorderen dan wel de infectie verlichten.

Der Wanderer had een paper gevonden dat goed beschrijft wat er gaande kan zijn. Ik zet het in bijlage.

Met andere woorden, concreet: is het zo dat de bescherming (die wel degelijk aanwezig is en goed bewezen is) tegen een corona infectie, door het vaccin, na 6 - 8 maanden ook verdwijnt, zoals bij andere corona virussen ?

En indien dat zo is, en men dus toch corona kan opdoen, is de kans op een cytokine storm dan groter, of kleiner, dan indien men geen vaccin zou genomen hebben ?

Want dat zou willen zeggen dat men met dat vaccin corona gewoon omgevormd heeft tot een veel gevaarlijker ziekte binnen een half jaar.

Men heeft exact dat effect vastgesteld bij apen, en bij SARS-I. Hen een vaccin geven met het S proteïne van SARS I (exact zoals het Pfizer vaccin doet voor SARS II), maakte dat de infectie bij apen veel slechter verliep nadien.

Ik vind die vraag niet onnozel, en ik kan daar niks over vinden. Het spreekt vanzelf dat men dat empirisch nog niet heeft kunnen bepalen. Ik wil dat eerst weten. Tegen het najaar zullen we dat beginnen weten, hopelijk.
Thx voor de pdf,beetje zware lectuur wel voor na het eten
Het is een boeiende hypothese.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
politiek België lijkt meer op een inktvis met veel grabbelende armen in de staatskas en inkt spuitend omdat niemand het zou zien.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2021, 19:52   #46
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
U hoeft me niet te overtuigen dat corona voor iemand als ik absoluut niet gevaarlijk is hoor (toch niet wanneer men het vergelijkt met tal van andere risico's waar ik mee word geconfronteerd).

Een vaccin zie ik dan ook eerder als een (mogelijk) middel om anderen te beschermen, veeleer dan mezelf.
Wellicht daarom zijn de ouderen niet belangrijk?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2021, 20:05   #47
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Mijn reumadokter, mijn huisarts en mijn apotheker gaan me sowieso vinden.
ik hoop het, ik heb er weinig vertrouwen in
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2021, 20:06   #48
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Meer nog. Die fase 3 was belachelijk, en had enkel maar op financieel zin enig nut. Het diende enkel om te zien welk vaccin "efficient" was. De zever over veiligheid is fout, want de echte veiligheid is niet nagegaan bij fase 3 die daarvoor veel te kort is. Wat fase 3 doet, is natuurlijk de directe bijwerkingen nagaan, maar daar heb je geen fase 3 voor nodig, dat merk je ook als je aan een directe vaccinatie campagne begint, en de eerste gevaccineerden opvolgt. Want bijwerkingen komen snel. Als je na 2 weken geen bijwerkingen had, dan zal je er geen meer hebben op korte termijn.

Had men van in het begin aan al die fabrikanten gezegd "doe maar, we betalen", dan zouden de productie eenheden op volle toeren draaien sinds vorige zomer. Maar nee, men wilde een paar miljard sparen zogezegd. Daarmee heeft men belet van mensen reeds voor de tweede golf te beginnen vaccineren.

Dat daar een serieus risico bij was zal ik niet ontkennen, maar dat risico is er nu nog steeds ; alleen had men dan het gemaatregel EN een groot aantal slachtoffers van de tweede golf potentieel kunnen mee redden, dat veel en veel meer kostte dan die paar miljard, eventueel verkwanseld aan een niet-werkend vaccin dat men bij sommigen zou beginnen inspuiten zijn, zoals men bij een fase3 test ook gedaan heeft.

Ja, dat lost de fundamentele productieproblemen niet op, maar men zou er met meer ijver, vroeger aan begonnen zijn.

Komt daarnaast dat er enkele veelbelovende medicaties zijn waarvan men ondertussen totaal doet alsof die niet bestaan, en wij stellen vast dat het medisch-administratieve wereldje enkel maar voor meer doden, meer maatregelen, en meer tijdverlies heeft gezorgd.
Fase 3 is maar gedaan december 2023.
En pas dan.

Wij zijn de proefkonijnen intussen.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2021, 20:12   #49
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 21.484
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Fase 3 is maar gedaan december 2023.
En pas dan.

Wij zijn de proefkonijnen intussen.
Of we zijn geen proefkonijnen en dit was gepland.
Bedoelend dat deze vaccins een ander doel hebben dan corona te bestrijden.

(We are the virus)
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2021, 20:12   #50
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Fase 3 is maar gedaan december 2023.
En pas dan.
Nee, fase 3 is voorbij. Waar jij het over hebt is de 2 of 3 jaar "dichte opvolging".

Maar je hebt gelijk dat het eigenaardig is dat fase 3 voorbij is voor een geneesmiddel (vaccin) waarvan een werking op lange termijn verondersteld wordt.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2021, 21:14   #51
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Nee, fase 3 is voorbij. Waar jij het over hebt is de 2 of 3 jaar "dichte opvolging".

Maar je hebt gelijk dat het eigenaardig is dat fase 3 voorbij is voor een geneesmiddel (vaccin) waarvan een werking op lange termijn verondersteld wordt.
Nee.
Wat je nu hebt is een versnelde goedkeuring, maar fase 3 is pas in 2023 voorbij en de definitieve goedkeuring of afkeuring volgt pas dan.

Het staat allemaal hier.
https://www.facebook.com/10000046298...24324/?app=fbl
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 7 januari 2021 om 21:17.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2021, 21:24   #52
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.973
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Aan het tempo dat ze nu knoeien en gebrek aan organisatie tonen is het niet zeker dat iedereen zelf maar in 2022 gevaccineerd is. Deze organisatie moest al op punt gezet zijn 6 maand geleden om nu full speed zoveel mogelijk mensen op de kortst mogelijke tijd te vaccineren.
Volgens mij heeft dit jaar iedereen, behalve de kindjes misschien, z'n spuitje(s) gekregen.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2021, 23:17   #53
Zieke Jos
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 53
Standaard

Hopelijk wanneer ik tot de risicogroep behoor, binnen een jaar of 30. Met een bewezen veilig en effectief vaccin.
Zieke Jos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2021, 12:03   #54
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

https://science.sciencemag.org/conte...e.abf4063.full

Citaat:
Despite intensive study, the kinetics, duration, and evolution of immune memory in humans to infection or immunization are not in general predictable based on the initial effector phase, and immune responses at short time points after resolution of infection are not very predictive of long-term memory (38–40). Thus, assessing responses over an interval of six months or more is usually required to ascertain the durability of immune memory.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2021, 12:24   #55
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Of we zijn geen proefkonijnen en dit was gepland.
Bedoelend dat deze vaccins een ander doel hebben dan corona te bestrijden.

(We are the virus)
ja, de chips van Gates lagen al lang in zijn garage.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2021, 12:27   #56
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
ja, de chips van Gates lagen al lang in zijn garage.
eerder niet begin ik te denken.

We gaan maar 1 vaccin geven
vaccins mengen (1 spuit merk y en 2e spuit merk x)
een flacon is voorzien op 5 dosissen, geen 6, 7 of 8.

dat gefoefel bevalt me niet
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2021, 12:30   #57
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.973
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zieke Jos Bekijk bericht
Hopelijk wanneer ik tot de risicogroep behoor, binnen een jaar of 30. Met een bewezen veilig en effectief vaccin.
Dan heb je nog wat respijt, bedenktijd.
Ik ben toch eens benieuwd hoeveel dertigers er zich in het najaar zullen laten vaccineren. Volgens mij veel.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2021, 12:37   #58
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Ik vind het frapperend hoe onze 'experts' nog steeds weigeren om Ivermectine in overweging te nemen bij coronabesmetten, in afwachting dat die hun vaccin kan gezet worden.
Deze schandalige negeermodus gaat tegen het najaar nog enkele duizenden doden extra veroorzaken + nog wat extra miljarden kost aan lockdown ea niet-werkende onnozelheden.
Er gaan koppen moeten rollen en mocht ik een geliefde verloren hebben door deze misdadige nalatigheid, dan ging ik persoonlijk even wel langs bij de kwakologen om gerechtigheid te laten geschieden.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2021, 12:43   #59
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.973
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Ik vind het frapperend hoe onze 'experts' nog steeds weigeren om Ivermectine in overweging te nemen bij coronabesmetten, in afwachting dat die hun vaccin kan gezet worden.
Deze schandalige negeermodus gaat tegen het najaar nog enkele duizenden doden extra veroorzaken + nog wat extra miljarden kost aan lockdown ea niet-werkende onnozelheden.
Er gaan koppen moeten rollen en mocht ik een geliefde verloren hebben door deze misdadige nalatigheid, dan ging ik persoonlijk even wel langs bij de kwakologen om gerechtigheid te laten geschieden.
En zo eindigen veel onderwerpen uiteindelijk met dezelfde discussie.
Het gaat over vaccins.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2021, 13:54   #60
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
En zo eindigen veel onderwerpen uiteindelijk met dezelfde discussie.
Het gaat over vaccins.
Wel, de profylactische werking van ivermectine zou ongeveer even goed zijn als die van het Pfizer vaccin. Ttz, 90% doet het niet op.

Het is toch eigenaardig om dat niet te bekijken als "vaccin", he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 8 januari 2021 om 13:54.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:44.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be