Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 oktober 2022, 08:46   #81
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Toch wel. Dat ik hier niet thuis hoor.
Dat kan je eerste herinnering niet zijn.
Een leugen dus.
Bovendien: waarom blijf je dan niet weg?
Citaat:


Gefrustreerd is nog zacht uitgedrukt. Zeg maar geradicaliseerd, een moordaanslag schud je wel wakker.
Paranoia?
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2022, 07:15   #82
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 21.484
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Dat kan je eerste herinnering niet zijn.
Een leugen dus.
Bovendien: waarom blijf je dan niet weg?
Paranoia?
Waarom zou ik daarover liegen...
Zelfvernietiging is mijn hele MO geweest. Ik was emo voor emo emo was.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2022, 08:50   #83
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Waarom zou ik daarover liegen...
Zelfvernietiging is mijn hele MO geweest. Ik was emo voor emo emo was.
Ik weet niet wat je met MO bedoelt noch emo.
En dat je als eerste herinnering je zelf zou willen vernietigen lijkt mij hoogst onwaarschijnlijk.
En zo ja: waarom is dat nog steeds niet gelukt?
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2022, 09:25   #84
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 21.484
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Ik weet niet wat je met MO bedoelt noch emo.
En dat je als eerste herinnering je zelf zou willen vernietigen lijkt mij hoogst onwaarschijnlijk.
En zo ja: waarom is dat nog steeds niet gelukt?
Omdat ik nu teveel van het leven ben beginnen houden.
Ik prijs den lieven Heer bij het eten van een jonagold en zegen de grond die we kregen om het op te telen. Bedenk wat ik doe tussen mijn eigen sanctuary.
Jehovah-jireh.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2022, 20:53   #85
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.583
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Omdat ik nu teveel van het leven ben beginnen houden.
Ik prijs den lieven Heer bij het eten van een jonagold en zegen de grond die we kregen om het op te telen. Bedenk wat ik doe tussen mijn eigen sanctuary.
Jehovah-jireh.
U wordt warempel poëtisch! De verschijning van Jonah had ik al voorzien in relatie met het anker van uw logo, als drenkeling in de wallevis, maar niet als appeltje aan de boom des levens.

De menselijke geest is helemaal niet ondoorgrondelijk, evenals de geest van Zijn Beeld en gelijkenis, dat is een God die eeuwig is als beeld van de mens die zich onsterfelijk waant. Er is alleen nog een offer nodig om dat rechtskundig te verantwoorden, het offer van God, als vergoeding voor de erfschuld. Dat is het credo van de koopman. God als handelswaar is de pineut, ter eer en glorie van de koopman.

Laatst gewijzigd door Piero : 21 oktober 2022 om 21:20.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2022, 04:09   #86
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 21.484
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
U wordt warempel poëtisch! De verschijning van Jonah had ik al voorzien in relatie met het anker van uw logo, als drenkeling in de wallevis, maar niet als appeltje aan de boom des levens.

De menselijke geest is helemaal niet ondoorgrondelijk, evenals de geest van Zijn Beeld en gelijkenis, dat is een God die eeuwig is als beeld van de mens die zich onsterfelijk waant. Er is alleen nog een offer nodig om dat rechtskundig te verantwoorden, het offer van God, als vergoeding voor de erfschuld. Dat is het credo van de koopman. God als handelswaar is de pineut, ter eer en glorie van de koopman.
Hebrews 6 Therefore leaving the principles of the doctrine of Christ, let us go on unto perfection; not laying again the foundation of repentance from dead works, and of faith toward God, 2 Of the doctrine of baptisms, and of laying on of hands, and of resurrection of the dead, and of eternal judgment.

3 And this will we do, if God permit.

4 For it is impossible for those who were once enlightened, and have tasted of the heavenly gift, and were made partakers of the Holy Ghost, 5 And have tasted the good word of God, and the powers of the world to come, 6 If they shall fall away, to renew them again unto repentance; seeing they crucify to themselves the Son of God afresh, and put him to an open shame.

7 For the earth which drinketh in the rain that cometh oft upon it, and bringeth forth herbs meet for them by whom it is dressed, receiveth blessing from God:

8 But that which beareth thorns and briers is rejected, and is nigh unto cursing; whose end is to be burned. 9 But, beloved, we are persuaded better things of you, and things that accompany salvation, though we thus speak. 10 For God is not unrighteous to forget your work and labour of love, which ye have shewed toward his name, in that ye have ministered to the saints, and do minister. 11 And we desire that every one of you do shew the same diligence to the full assurance of hope unto the end:

12 That ye be not slothful, but followers of them who through faith and patience inherit the promises.

13 For when God made promise to Abraham, because he could swear by no greater, he sware by himself, 14 Saying, Surely blessing I will bless thee, and multiplying I will multiply thee. 15 And so, after he had patiently endured, he obtained the promise. 16 For men verily swear by the greater: and an oath for confirmation is to them an end of all strife. 17 Wherein God, willing more abundantly to shew unto the heirs of promise the immutability of his counsel, confirmed it by an oath:18 That by two immutable things, in which it was impossible for God to lie, we might have a strong consolation, who have fled for refuge to lay hold upon the hope set before us:

19 Which hope we have as an anchor of the soul, both sure and stedfast, and which entereth into that within the veil;

20 Whither the forerunner is for us entered, even Jesus, made an high priest for ever after the order of Melchisedec.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2022, 08:55   #87
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Omdat ik nu teveel van het leven ben beginnen houden.
Ik prijs den lieven Heer bij het eten van een jonagold.... .
dus je bent de appel toch wel gaan waarderen...
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2022, 13:08   #88
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.583
Standaard Christelijke filosofie ...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Hebrews 6
Therefore leaving the principles of the doctrine of Christ, let us go on unto perfection; not laying again the foundation of repentance (...)
U plaatst hier heel Hebreën 6 in de engelse taal. Zonder enig kommentaar. Waarom niet in het Nederlands? Bovendien is het onderwerp vzn deze draad het nut van filosofie. Uw post lijkt in de verste verte niet op een discussie. Het gaat over een gedroomde nieuwe wereld (letterlijk: tijdperk of eeuwigheid). Ik citeer een stukje uit de SV.

Hebreeën 6.
"1 Laten wij daarom het eerste onderwijs met betrekking tot Christus laten rusten, en doorgaan tot de volmaaktheid, zonder opnieuw het fundament te leggen van bekering van dode werken en van geloof in God, 2 van de leer van de dopen, van de handoplegging, van de opstanding van de doden en van het eeuwig oordeel. 3 En dat zullen wij ook doen, als God het toestaat. 4 Want het is onmogelijk om hen die eens verlicht zijn geweest, die de hemelse gave geproefd hebben en deelgenoot zijn geworden van de Heilige Geest, 5 en die het goede Woord van God geproefd hebben en de krachten van de komende wereld ....19 Deze hoop hebben wij als een anker voor de ziel, dat vast en onwrikbaar is en reikt tot in het binnenste heiligdom, achter het voorhangsel. ..."

In dit gedeelte vestigt de christelijke theoloog zijn doctrine o.a. op Genesis, op Abram als krijgsman en Melchiizedek als koning-priester van de allerhoogste god - die dan nog geen naam heeft. De hand van "Mozes" in dit verhaal blijkt hieruit dat Abram aan Melchizedek een tiende betaalt van de buit die hij heeft geroofd van een andere herder-koningen, in een vete over weidegrond en de roof van geiten en schapen (en neef Lot). Met deze tekst van "Mozes" hebben Mozes, Aaron en de Levieten hun zaakjes goed geregeld. En Mozes geeft God meteen maar een naam, die "eeuwen later" in het hebreeuws werd geschreven.

Nu verder met het nut van filosofie?
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2022, 13:24   #89
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 21.484
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
U plaatst hier heel Hebreën 6 in de engelse taal. Zonder enig kommentaar. Waarom niet in het Nederlands? Bovendien is het onderwerp vzn deze draad het nut van filosofie. Uw post lijkt in de verste verte niet op een discussie. Het gaat over een gedroomde nieuwe wereld (letterlijk: tijdperk of eeuwigheid). Ik citeer een stukje uit de SV.

Hebreeën 6.
"1 Laten wij daarom het eerste onderwijs met betrekking tot Christus laten rusten, en doorgaan tot de volmaaktheid, zonder opnieuw het fundament te leggen van bekering van dode werken en van geloof in God, 2 van de leer van de dopen, van de handoplegging, van de opstanding van de doden en van het eeuwig oordeel. 3 En dat zullen wij ook doen, als God het toestaat. 4 Want het is onmogelijk om hen die eens verlicht zijn geweest, die de hemelse gave geproefd hebben en deelgenoot zijn geworden van de Heilige Geest, 5 en die het goede Woord van God geproefd hebben en de krachten van de komende wereld ....19 Deze hoop hebben wij als een anker voor de ziel, dat vast en onwrikbaar is en reikt tot in het binnenste heiligdom, achter het voorhangsel. ..."

In dit gedeelte vestigt de christelijke theoloog zijn doctrine o.a. op Genesis, op Abram als krijgsman en Melchiizedek als koning-priester van de allerhoogste god - die dan nog geen naam heeft. De hand van "Mozes" in dit verhaal blijkt hieruit dat Abram aan Melchizedek een tiende betaalt van de buit die hij heeft geroofd van een andere herder-koningen, in een vete over weidegrond en de roof van geiten en schapen (en neef Lot). Met deze tekst van "Mozes" hebben Mozes, Aaron en de Levieten hun zaakjes goed geregeld. En Mozes geeft God meteen maar een naam, die "eeuwen later" in het hebreeuws werd geschreven.

Nu verder met het nut van filosofie?
Het was om je te tonen waarop mijn avatar gebaseerd was.
Er is geen chirstelijke theoloog, men gaat er van uit dat Paulus den apostel dat geschreven heeft.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2022, 20:53   #90
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.583
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Het was om je te tonen waarop mijn avatar gebaseerd was.
Er is geen chirstelijke theoloog, men gaat er van uit dat Paulus den apostel dat geschreven heeft.
Men ging er van uit dat de "apostel Paulus" de brief aan de Hebreeën heeft geschreven. Dat idee is door de moderne bijbelgeleerden echter losgelaten. Het wordt nu aan een onbekend vroegchristelijk comité toegeschreven. Namen onbekend, datum onbekend, oorpronkelijke taal onbekend. Het bevat unieke elementen in de christelijke dogmatiek. Zoals de typologie met Abram en Melchizedek t.o.v. Jezus, de Hoge Priester en Priester-koning. Daar ligt nog een flauwe typologie onder, van Melchizedek die "eeuwig koning-priester zou zijn".

Was Paulus een apostel van Jezus? Een papieren apostel misschien en lid van de eindredactie van de Handelingen. Onder inspiratie schreven ze op wat hen als nuttig voorkwam. Daar komen ze ook rond voor uit. Maar je bent gewaarschuwd.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2022, 04:22   #91
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 21.484
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Men ging er van uit dat de "apostel Paulus" de brief aan de Hebreeën heeft geschreven. Dat idee is door de moderne bijbelgeleerden echter losgelaten. Het wordt nu aan een onbekend vroegchristelijk comité toegeschreven. Namen onbekend, datum onbekend, oorpronkelijke taal onbekend. Het bevat unieke elementen in de christelijke dogmatiek. Zoals de typologie met Abram en Melchizedek t.o.v. Jezus, de Hoge Priester en Priester-koning. Daar ligt nog een flauwe typologie onder, van Melchizedek die "eeuwig koning-priester zou zijn".

Was Paulus een apostel van Jezus? Een papieren apostel misschien en lid van de eindredactie van de Handelingen. Onder inspiratie schreven ze op wat hen als nuttig voorkwam. Daar komen ze ook rond voor uit. Maar je bent gewaarschuwd.
Bla bla bla Die avatar is dus gebaseerd op die tekst en ja Paulus was een apostel die de 12 vervolledigde na de dood van Judas Iskariot.
Melchizedek komt voor als een Koning zoals Christus in het OT.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2022, 04:53   #92
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 21.484
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
dus je bent de appel toch wel gaan waarderen...
De vrucht staat misschien symbool voor de uitkomst van een kennis.
Als we letterlijk kijken, vind ik de stoned ape theorie van Terence nog steeds bang on. Dat was pas een filosoof.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2022, 07:44   #93
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
De vrucht staat misschien symbool voor de uitkomst van een kennis.
De kennis van de voortplanting.
Hoewel dat ook gewoon instinctief gebeurt, zoals bij de dieren.
De Bijbel haalt hier twee dingen door elkaar.
Citaat:
Als we letterlijk kijken, vind ik de stoned ape theorie van Terence nog steeds bang on. Dat was pas een filosoof.
Het is een domme theorie.
Drugs maken de mens niet wijzer, maar dommer.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2022, 00:25   #94
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 21.484
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
De kennis van de voortplanting.
Hoewel dat ook gewoon instinctief gebeurt, zoals bij de dieren.
De Bijbel haalt hier twee dingen door elkaar.
Het is een domme theorie.
Drugs maken de mens niet wijzer, maar dommer.
Is daar kennis voor nodig?
Vindt de natuur haar weg dan niet zonder zich vragen te stellen? Ze doet, ze denkt niet?

Smartdrugs, psychedelica hadden een enorme invloed op onze evolutie als soort, althans dat filosofeert Terence.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2022, 10:31   #95
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Is daar kennis voor nodig?
Vindt de natuur haar weg dan niet zonder zich vragen te stellen? Ze doet, ze denkt niet?
Dat heb ik toch gezegd: instinctief.
Je moet wel goed lezen.
Citaat:
Smartdrugs, psychedelica hadden een enorme invloed op onze evolutie als soort, althans dat filosofeert Terence.
Hij is een dwaas.
Hij is er ook niet bij geweest en verzint zomaar wat.
Wel zijn het de sjamanen geweest en de indianen die zo met god in contact hebben menen te komen, dus met het onderbewustzijn.
En in de moderne tijd de hippies, het heeft weinig opgelevert, maar mijn helder denken des te meer.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2022, 11:57   #96
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.583
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Bla bla bla Die avatar is dus gebaseerd op die tekst en ja Paulus was een apostel die de 12 vervolledigde na de dood van Judas Iskariot.
Melchizedek komt voor als een Koning zoals Christus in het OT.
U komt niet erg beleefd uit de hoek, of liever "van uw haak". Maar ik doe toch nog een beroep op uw kennis van apostelzaken.

1) Volgens Handelingen 1:15 werd 50 dagen na de executie van Jezus Mattias aangesteld (door de HG!) om "de plaats van Judas" te vervullen. Of hij ook de kas bewaarde is niet bekend. Paulus was dus niet de 12e apostel.

2) Is de aanstelling van Paulus als nr 12 ergens vermeld?

3) Is de entree van Paulus in de kring van de discipelen vermeld?

4) Hoe is de bloedschuld verzoend die Paulus als agent van de Hoge Priester en de Romeinse bestuurders op zich had geladen door discipelen aan te brengen als messianisten. D.w.z. als opstandelingen die de doodstraf kregen?

5) Waarom moest het aantal apostelen eigenlijk precies 12 zijn?

Laatst gewijzigd door Piero : 24 oktober 2022 om 12:02.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2022, 12:51   #97
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.650
Standaard

Ook voor filosofie geldt "wat je zelf doet die je beter".
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2022, 10:22   #98
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Ook voor filosofie geldt "wat je zelf doet die je beter".
Maar wat God doet is het beste.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2022, 11:00   #99
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 21.484
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
U komt niet erg beleefd uit de hoek, of liever "van uw haak". Maar ik doe toch nog een beroep op uw kennis van apostelzaken.

1) Volgens Handelingen 1:15 werd 50 dagen na de executie van Jezus Mattias aangesteld (door de HG!) om "de plaats van Judas" te vervullen. Of hij ook de kas bewaarde is niet bekend. Paulus was dus niet de 12e apostel.

2) Is de aanstelling van Paulus als nr 12 ergens vermeld?

3) Is de entree van Paulus in de kring van de discipelen vermeld?

4) Hoe is de bloedschuld verzoend die Paulus als agent van de Hoge Priester en de Romeinse bestuurders op zich had geladen door discipelen aan te brengen als messianisten. D.w.z. als opstandelingen die de doodstraf kregen?

5) Waarom moest het aantal apostelen eigenlijk precies 12 zijn?
1: Handelingen 1:15 En in dezelve dagen stond Petrus op in het midden der discipelen, en sprak (er was nu een schare bijeen van omtrent honderd en twintig personen):

Petrus was al aposten.

2: Ja. 2 Timotheus 1:1 Paulus, een apostel van Jezus Christus, door den wil van God, naar de belofte des levens, dat in Christus Jezus is,

Er zijn er meerdere. Google it.

3. Natuurlijk, ze twijfelen nog aan zijn bekering maar worden overtuigd door den Geest en zijn merkbare verandering. Zoals bidden naar Christus. Waar ik dat gelezen heb zal wellicht Handelingen zijn. Google it.

4. Ik begrijp u niet.

5. Weet ik niet. Een significanter nummer toen dan vandaag. Ze telden toen met hun duim de drie delen per vinger om finaal bij 12 te komen. Wij tellen vandaag door onze vingers uit te rollen tot 10.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2022, 15:46   #100
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.583
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
1: Handelingen 1:15 En in dezelve dagen stond Petrus op in het midden der discipelen, en sprak (er was nu een schare bijeen van omtrent honderd en twintig personen):

Petrus was al aposten.
Als u vanaf Hand. 1:15 verder leest dan ziet u dat "in die dagen" (?) 120 discipelen bijeenkwamen en dat Mattias werd gekozen als vervanger van JUDAS ISKARIOT die zelfmoord had gepleegd. Paulus werd dus niet aangesteld als 12e apostel. Zie verder de laatste quote hieronder.

Citaat:
2: Ja. 2 Timotheus 1:1 Paulus, een apostel van Jezus Christus, door den wil van God, naar de belofte des levens, dat in Christus Jezus is,
Er zijn er meerdere. Google it.
Paulus is een zelfbenoemde apostel en hij begint het christendom. Aangenomen wordt dat zijn secretaris Marcus, ook een Romeins staatsburger, het eerste evangelie heeft geschreven (in Latijn?). De andere evangeliën zijn daarna geschreven in lijn met dat van Marcus.

Citaat:
3. Natuurlijk, ze twijfelen nog aan zijn bekering maar worden overtuigd door den Geest en zijn merkbare verandering. Zoals bidden naar Christus. Waar ik dat gelezen heb zal wellicht Handelingen zijn. Google it.
Juist. De alwetende verteller in Handelingen hoofdstuk 9 doet verslag van Paulus' bekering, zijn blindheid, de ontvangst in Danascus, waar hij vele dagen verblijft, zijn doop aldaar en prediking, zijn vlucht uit Danascus, zijn aankomst in Jeruzalem, ontvangst aldaar, vertrek naar Caesarea, en verder naar Tarsus. Wat?! Tarsus was ook al de stad waarheen eeuwen eerder de profeet Jonah wilde vluchten. Nou, dan moet het verhaal over de bekering en voortdurende vlucht van Paulus waar zijn natuurlijk.

Citaat:
4. Ik begrijp u niet.

5. Weet ik niet. Een significanter nummer toen dan vandaag. Ze telden toen met hun duim de drie delen per vinger om finaal bij 12 te komen. Wij tellen vandaag door onze vingers uit te rollen tot 10.
Neem de tijd.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Bla bla bla Die avatar is dus gebaseerd op die tekst en ja Paulus was een apostel die de 12 vervolledigde na de dood van Judas Iskariot.
Melchizedek komt voor als een Koning zoals Christus in het OT.[/b]
Paulus was dus niet de vervanger van Judas Iskariot en hij vluchtte uit Jeruzalem. Het christendom ontstond kennelijk in Damascus, Alexandrië en Tarsus. In Jeruzalem werden alle sporen van christendom, in het jaar 70, uitgewist.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:04.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be