Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 april 2024, 09:28   #121
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 18.872
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Trouwens; als we alle 'zwakke' weggebruikers voortaan voorrang moeten geven op zebrapaden; kan je ze dan niet al beter gewoon over de weg laten rijden? Gewoon tussen de auto's die dan nog max 10km kunnen?
30 km/u in de stad en voorrang voor fietsers en voetgangers, dat is de toekomst. Is trouwens in nogal wat Europese steden nu al het geval.

Citaat:
Mensen die al fietsend op auto's liggen kakken moeten er ook eens rekening mee beginnen houden dat niet iedereen al zijn verplaatsingen per fiets kan doen.
Geen probleem, auto's kunnen bijvoorbeeld in een stad als Gent nog altijd overal komen.
__________________
  • Er zijn mensen van wie het vals karakter op hun gelaat te lezen staat, en in ons land hebben die zich verenigd in een door u betaalde eigenbelangenvereniging: Open VLD (Kaaiman in De Tijd van 1 juni 2024)
  • Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2024, 09:46   #122
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.296
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
30 km/u in de stad en voorrang voor fietsers en voetgangers, dat is de toekomst. Is trouwens in nogal wat Europese steden nu al het geval.
.
Op de (hoofd)rijbaan? Geef eens een link?

Je bedoelt enkel in de aparte specifieke gevallen van een fietsstraat en een strikte voetgangerszone.

Bij die laatste kan normaal fietsen ook verboden zijn, ttz enkel stapvoets.

En dan heb je nog specifieke woonerven, waar 20 kmu geldt, en voetgangers alle voorrang genieten op elke bestuurder, ook op elke fietser.

Op rijbanen waar openbaar vervoer verkeert, zoals bus en tram, kan ik me dat niet voorstellen.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 1 april 2024 om 10:08.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2024, 10:08   #123
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.583
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
30 km/u in de stad en voorrang voor fietsers en voetgangers, dat is de toekomst. Is trouwens in nogal wat Europese steden nu al het geval.
Zou kunnen, ik woon niet in een stad en kom er ook zelden met de auto.
Ik bekijk de situatie die hier geschetst wordt meer in mijn eigen plattelandsdorp waar een grote baan de dorpskern snijdt.

Heel andere situatie dan een stadscentrum natuurlijk en daardoor waarschijnlijk ook gebaat bij een verschillende aanpak.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2024, 10:14   #124
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 18.872
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Op de (hoofd)rijbaan? Geef eens een link?
Ik zou denken van niet, maar voor zover ik weet lopen er door Gent centrum geen "hoofdrijbanen". Binnen de stadsring geldt overal een maximum snelheid van 30 km/u. Op de stadsring zelf gelden andere beperkingen.
__________________
  • Er zijn mensen van wie het vals karakter op hun gelaat te lezen staat, en in ons land hebben die zich verenigd in een door u betaalde eigenbelangenvereniging: Open VLD (Kaaiman in De Tijd van 1 juni 2024)
  • Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2024, 11:30   #125
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.296
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Ik zou denken van niet, maar voor zover ik weet lopen er door Gent centrum geen "hoofdrijbanen". Binnen de stadsring geldt overal een maximum snelheid van 30 km/u. Op de stadsring zelf gelden andere beperkingen.
30 kmu Oke, dat is niets bijzonder is in zeer kleine stadskern ook zo.

Maar wat met uw context en absolute voorrang voor fietser en voetganger in Europese steden ?

dit was uw zin:
30 km/u in de stad en voorrang voor fietsers en voetgangers, dat is de toekomst. Is trouwens in nogal wat Europese steden nu al het geval.

Dus heb je het enkel over stadskernen waar geen rijbanen liggen, maar eerder woonstraten. Daar is men sowieso sneller te voet of met de fiets (als men mag)
Maar ook een fietser zal zich daar aan de voorrangsregels (van rechts) moeten houden bij kruispunten.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 1 april 2024 om 11:46.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2024, 11:43   #126
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 19.113
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Die moeten dat ook niet doen. Een voetganger kan in de laatste meters voor hij bij het zebrapad is al lang ingeschat hebben of hij gewoon, zonder verder uitkijken, over gaat kunnen steken of niet.

En voor automobilisten is dat ook makkelijk inschatten. Passeer je op pakweg 10m voor een zebrapad een voetganger weet je dat je eerder bij het zebrapad gaat zijn dan die voetganger en hoef je dus niet te stoppen.

Als je voortaan ook voor fietsers moet stoppen aan zebrapaden gaat dat niet. Passeer je vlak voor het zebrapad nog een fietser, dan stop maar want het is altijd mogelijk dat hij over gaat steken. Of niet.

Dat heeft helemaal niks met superioriteitscomplex te maken. Ik stop met de wagen voor elke voetganger aan een zebrapad. Maar voer die regel ook voor fietsers in en de verkeersveiligheid gaat er zeker niet op vooruit gaan en daar is het ons toch om te doen dacht ik.
Of wil jij de regels gewoon zo aanpassen dat het voor fietsers niet veilig, maar vooral snel moet gaan?
Gaan we dan ook alle auto's verplichten om voor verkeersdrempels te stoppen want het is voor de andere weggebruikers nooit duidelijk of die gaan vertragen tot 2km/u zoals sommige autodebielisten doen, aan dezelfde snelheid verder vlammen zoals andere autodebielisten doen of zelfs nog gas bij geven zoals weer andere autodebielisten doen ?
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

De islamieten zijn de kolonisatoren.

Laatst gewijzigd door Vlad : 1 april 2024 om 11:44.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2024, 11:47   #127
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 18.872
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
30 kmu Oke, dat is niets bijzonder is in zeer kleine stadskern ook zo.

Maar wat met uw context en absolute voorrang voor fietser en voetganger in Europese steden ?

dit was uw zin:
30 km/u in de stad en voorrang voor fietsers en voetgangers, dat is de toekomst. Is trouwens in nogal wat Europese steden nu al het geval.

Dus heb je het enkel over stadskernen waar geen rijbanen liggen, maar eerder woonstraten. Daar is men sowieso sneller te voet of met de fiets (als men mag)
Je hebt gelijk, dat heb ik verkeerd uitgedrukt. "Al het geval in Europese steden" sloeg op de 30 km/u.

Bijvoorbeeld Islington (Londen), waar ik momenteel verblijf, is daar jaren geleden al mee begonnen (20 mph), en nu volgt de ene borough na de andere dat voorbeeld.
__________________
  • Er zijn mensen van wie het vals karakter op hun gelaat te lezen staat, en in ons land hebben die zich verenigd in een door u betaalde eigenbelangenvereniging: Open VLD (Kaaiman in De Tijd van 1 juni 2024)
  • Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 1 april 2024 om 11:56.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2024, 11:48   #128
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.296
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Gaan we dan ook alle auto's verplichten om voor verkeersdrempels te stoppen want het is voor de andere weggebruikers nooit duidelijk of die gaan vertragen tot 2km/u zoals sommige autodebielisten doen, aan dezelfde snelheid verder vlammen zoals andere autodebielisten doen of zelfs nog gas bij geven zoals weer andere autodebielisten doen ?
verkeersdrempel en -plateaus = 30 kmu in de regel, en heeft niets voorrangbepalend.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Zo moet dat. Wat voor een belachelijke regel is dat wel niet, als fietser moeten afstappen of de auto heeft voorrang. Wat maakt het uit of je afstapt of niet ? Noem mij een plaats waar een automobilist moet uitstappen om voorrang te krijgen. Die rotregel moest al lang zijn aangepast. Vroeger maakte ik er satire van en maakte een kniebuiging met zwaaiende arm - een reverence - bij het afstappen. De meeste autodebielisten begrepen dat niet eens of werden in het tegengestelde geval pisnijdig. Dus nu smijt ik me er gewoon al fietsend voor. Ik stap niet meer af, rij me maar omver, de autodebielist betaalt. Fuck die racistische discriminerende regel.
Gaan we dan de schoolbus = "autobus" (vol kinderen) doen stoppen omdat een volwassen fietser zich niet aan de verkeersregels wil houden?

Citaat:
Noem mij een plaats waar een automobilist moet uitstappen om voorrang te krijgen
afstappen is niet gelijk aan uitstappen. Bovendien wordt zelfs een motorijder geen voetganger als die zijn moto duwt. Een bromfietser (2-w) wel.

Citaat:
2.46. "Voetganger" : een persoon die zich te voet verplaatst. De personen die een kruiwagen, een kinderwagen, een rolstoel of enig ander voertuig zonder motor dat geen bredere dan de voor de voetgangers vereiste ruimte nodig heeft, aan de hand leiden en de personen die een fiets, een gemotoriseerd rijwiel of een tweewielige bromfiets aan de hand leiden, worden gelijkgesteld met voetgangers.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 1 april 2024 om 12:08.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2024, 15:16   #129
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.658
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
30 km/u in de stad en voorrang voor fietsers en voetgangers, dat is de toekomst. Is trouwens in nogal wat Europese steden nu al het geval.

Ok voor de stadsKERNEN.

Geen probleem, auto's kunnen bijvoorbeeld in een stad als Gent nog altijd overal komen.

De groene onnozelaar (Watteeuw) pest de auto gewoonweg uit gans het stadscentrum en uit gans de dorpskernen zoals Verkensgrond (sorry, Zwijnaarde), SDW, Drongen ...)
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2024, 09:24   #130
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.583
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Gaan we dan ook alle auto's verplichten om voor verkeersdrempels te stoppen want het is voor de andere weggebruikers nooit duidelijk of die gaan vertragen tot 2km/u zoals sommige autodebielisten doen, aan dezelfde snelheid verder vlammen zoals andere autodebielisten doen of zelfs nog gas bij geven zoals weer andere autodebielisten doen ?
Huh?

Wat maakt het voor weggebruikers uit wat een auto doet bij een verkeersdrempel? Al stopt-ie er bijna voor, wat maakt dat uit?

Geen idee wat je hiermee bedoelt maar volgens mij heeft dit bitter weinig te maken met voorrangsregels of risico's.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2024, 14:05   #131
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.754
Standaard

Weer een dramatisch ongeval door.....eigen schuld.
Citaat:
https://p-magazine.com/nl/articles/f...eg-in-wezemaal

Fietser overlijdt op spoorweg in Wezemaal

Een trein greep dinsdagavond bij een dramatisch ongeval aan het station van Wezemaal (Rotselaar) een minderjarige jongen uit Rotselaar.
De fietser negeerde de slagboom en het rode licht.
Ondanks onmiddellijke hulp, overleed de jongen ter plaatse.
Wat is dat toch dat gezeur over ongelukken met treinen door idioten die de gesloten overweg toch oversteken?
Die hebben het toch zelf gezocht.
Citaat:
Vorig jaar registreerden de autoriteiten 31 ongevallen op spoorwegen, met zes doden en vijf gewonden tot gevolg.
Daarnaast waren er 632 meldingen van spoorlopen, wat vijf levens eiste en vier zwaargewonden veroorzaakte, een lichte daling ten opzichte van 2022.
Ja, en?
Waarom worden deze ongelukken telkens uitvergroot in de pers?!
Om te waarschuwen?
Welk nut heeft dat? Het gebeurt telkens opnieuw.
Iedereen weet dat er een trein op komst is als een overweg gesloten is en dat je dan (eigen!) risico neemt als je toch oversteekt.

Bovendien is spoorlopen door over "sporen te lopen" heel wat anders dan de sporen van een gesloten overweg kruisen door over te steken.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2024, 14:47   #132
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.296
Standaard

Zelfmoorden in het verkeer gebeuren ook op de spoorweg... "onder de trein lopen"

https://nl.wikipedia.org/wiki/Treinsu%C3%AFcide

En daar zijn ook Europese cijfers van (tot bijna 1 per miljoen spoorkilometer). Pakweg 6 tot 11 % van alle zelfmoorden gebeuren zo:
https://de.wikipedia.org/wiki/Schien...%C3%A4ufigkeit

met als laatste zin:
Citaat:
Zelfmoord op het spoor wordt in Groot-Brittannië beschouwd als de belangrijkste doodsoorzaak onder mannen onder de 50 jaar.
Ook dit:
Citaat:
https://en.wikipedia.org/wiki/Rail_suicide

Demographics

Rail suicides, like suicides in general and those using similarly violent methods, are mostly attempted and completed by men.[d] A 2013 U.S. Federal Railroad Administration (FRA) study using the psychiatric-autopsy technique found that the median age of the 55 suicides studied over a three-year period was 40.[27][e] The suicides studied differed from suicides in general in showing a higher rate of diagnosed mental illness—96 percent—in rail suicides,[28] a finding comparable to one reported in an earlier Dutch study in which two-thirds of the suicides studied were psychiatric inpatients.[29] Comorbidity was reported in 73 percent of the cases, 63 percent had a family history of mental illness, and 53 percent had been prescribed medication. Chronic physical illnesses were also reported in 51 percent. Many were also reported to have been abusing drugs or alcohol during the time prior to their suicide, and autopsies showed that half had recently consumed those substances at the time of their suicides (with all but one of those who had been drinking having a blood alcohol content over 0.08 percent, high enough to be considered legally intoxicated (five had recently been arrested on drunken-driving charges). Almost all had recently experienced, or were experiencing, a stressful event such as legal difficulties and/or the end of a relationship.[28][30]

Interviewers in the FRA study also asked the relatives of the suicides if they knew whether the suicide had access to a firearm and ammunition, the most common method of suicide in the U.S., accounting for half of all cases. They learned that 22 percent of the cases did. While the authors noted that it was unusual for gun owners who kill themselves to use other means, since that was lower than the share of American households with firearms they theorized that rail may be more attractive to suicides for whom guns are not available.[31]

A 2018 study of suicides on the Melbourne rail system in the Australian state of Victoria, which has the highest rate of rail suicide of any state in that country, found two factors which distinguished rail suicides from all suicides. First, they were three times as likely to never have been married. Second, they were more likely to live in areas where a large segment of the population commuted to their jobs via rail,[26] offering support for Durkheim's theory that suicides lean toward using a method familiar to them from their everyday life. The researchers speculated that perhaps married people are more likely to have children and commute to work by car.[32]

Another Dutch study, in 2024, employed the psychiatric-autopsy technique to study 39 rail suicides over a four-year period. They were found to be predominantly under the age of 30, at a proportion twice that of the general suicide rate for that age group in the Netherlands. Many were well educated and lived with others, either friends or family, in neighborhoods within walking distance of where they took their lives.[33]
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 3 april 2024 om 15:03.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2024, 21:56   #133
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.834
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Weer een dramatisch ongeval door.....eigen schuld.

Wat is dat toch dat gezeur over ongelukken met treinen door idioten die de gesloten overweg toch oversteken?
Die hebben het toch zelf gezocht.

Die hebben dat om de één of andere reden inderdaad zelf gezocht.

Stoerdoenerij, zelfmoord of gewoon: laat ons de regels maar eens overtreden????


Ja, en?
Waarom worden deze ongelukken telkens uitvergroot in de pers?!
Om te waarschuwen?
Welk nut heeft dat? Het gebeurt telkens opnieuw.
Iedereen weet dat er een trein op komst is als een overweg gesloten is en dat je dan (eigen!) risico neemt als je toch oversteekt.

Bovendien is spoorlopen door over "sporen te lopen" heel wat anders dan de sporen van een gesloten overweg kruisen door over te steken.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 3 april 2024 om 21:56.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2024, 08:07   #134
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Zelfmoorden in het verkeer gebeuren ook op de spoorweg... "onder de trein lopen"

https://nl.wikipedia.org/wiki/Treinsu%C3%AFcide

En daar zijn ook Europese cijfers van (tot bijna 1 per miljoen spoorkilometer). Pakweg 6 tot 11 % van alle zelfmoorden gebeuren zo:
https://de.wikipedia.org/wiki/Schien...%C3%A4ufigkeit

met als laatste zin:

Ook dit:
Ik woon niet ver van nen overweg, en elk jaar hebben ze er minstens ene mee op een stukske van laat ons zeggen amper 20 km , meestal tijdens het spring seizoen, het springseizoen loopt van eind december tot begin januari en eind juni tot begin juli, dat is niet wetenschappelijk vastgesteld, maar proefondervindelijk heb ik toch de indruk gekregen dat het meestal dan prijs is.

inderdaad einde examenperiode, soms zitten er ook wel eens volwassenen bij en ja ik zie ook wel regelmatig eens een debiel nog door het rood lopen, rijden, fietsen, of in het station de sporen oversteken.

als er dan weer eens ene bijeengepuzzeld mag worden (en neem dat maar letterlijk) heb ik vooral te doen met de mensen die dat mogen doen of hem / haar / of nog nader na verder onderzoek vast te stellen gevonden hebben.

En diegene die nutteloos op hun trein wachten natuurlijk...

Ik heb er zelf wel eens eentje gezien, allee de brokskes die was gediced, een verre bekende heeft er wel eens een gevonden , die was gesliced, ... dat moet geen prettig zicht geweest zijn.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2024, 08:30   #135
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.754
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Zelfmoorden in het verkeer gebeuren ook op de spoorweg... "onder de trein lopen"

https://nl.wikipedia.org/wiki/Treinsu%C3%AFcide

En daar zijn ook Europese cijfers van (tot bijna 1 per miljoen spoorkilometer). Pakweg 6 tot 11 % van alle zelfmoorden gebeuren zo:
https://de.wikipedia.org/wiki/Schien...%C3%A4ufigkeit

met als laatste zin:

Ook dit:
Gij snapt de vraag weer eens niet.

Natuurlijk zijn er een aantal mensen die op die manier zelfmoord plegen.
Dus waarom blijft de leugenpers dan net doen alsof het allemaal ongevallen zijn?

Misschien om het aantal verkeersongevallen omhoog te krikken en te vervalsen?
Dan kunnen ze weer onnozele regeltjes verzinnen om dat hoge aantal verkeersdoden terug te dringen...
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2024, 13:30   #136
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Gij snapt de vraag weer eens niet.

Natuurlijk zijn er een aantal mensen die op die manier zelfmoord plegen.
Dus waarom blijft de leugenpers dan net doen alsof het allemaal ongevallen zijn?

Misschien om het aantal verkeersongevallen omhoog te krikken en te vervalsen?
Dan kunnen ze weer onnozele regeltjes verzinnen om dat hoge aantal verkeersdoden terug te dringen...
De meeste zelfmoordenaars wandelen de trein te gemoed, enkele springen vanuit t station, (vandaar gesliced , lettelijk voor de trein gesprongen, een deel van u blijft dan achter op t perron, m het zo te zeggen. ) enkelen gaan zich op de sporen leggen, ik ken zo een geval die dan nog eens besloot van terug te kruipen, wel ze was een beenlengte te laat.

iemand die met zijne velo door de spoorbomen vlamt is gewoon niet op aan het letten of heeft schijt aan alles, vaak gaat het goed, (ge hebt immers ongeveer een halve minuut , meestal toch... ) soms gaat het niet goed, en dan is het friet vaneen he,
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2024, 14:46   #137
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.895
Standaard

Waarom Michiel Hendryckx zijn fiets verkocht: “De fietser is een egocentrisch monster geworden”


https://www.standaard.be/cnt/dmf20240325_93848923

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 4 april 2024 om 14:47.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2024, 07:54   #138
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.475
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ik woon niet ver van nen overweg, en elk jaar hebben ze er minstens ene mee op een stukske van laat ons zeggen amper 20 km , meestal tijdens het spring seizoen, het springseizoen loopt van eind december tot begin januari en eind juni tot begin juli, dat is niet wetenschappelijk vastgesteld, maar proefondervindelijk heb ik toch de indruk gekregen dat het meestal dan prijs is.

inderdaad einde examenperiode, soms zitten er ook wel eens volwassenen bij en ja ik zie ook wel regelmatig eens een debiel nog door het rood lopen, rijden, fietsen, of in het station de sporen oversteken.

als er dan weer eens ene bijeengepuzzeld mag worden (en neem dat maar letterlijk) heb ik vooral te doen met de mensen die dat mogen doen of hem / haar / of nog nader na verder onderzoek vast te stellen gevonden hebben.

En diegene die nutteloos op hun trein wachten natuurlijk...

Ik heb er zelf wel eens eentje gezien, allee de brokskes die was gediced, een verre bekende heeft er wel eens een gevonden , die was gesliced, ... dat moet geen prettig zicht geweest zijn.
Toen ik nog les gaf aan een hogeschool heb ik het meegemaakt dat een intelligente jongen (beste van zijn klas) koel en bewust op de spoorlijn ging wandelen en zich door een trein liet vermorzelen. Ik kan u verzekeren dat je daar dagen lang je zeer slecht bij voelt. De jongen was eerder autistisch, zeer moeilijk toegankelijk.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2024, 10:13   #139
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Toen ik nog les gaf aan een hogeschool heb ik het meegemaakt dat een intelligente jongen (beste van zijn klas) koel en bewust op de spoorlijn ging wandelen en zich door een trein liet vermorzelen. Ik kan u verzekeren dat je daar dagen lang je zeer slecht bij voelt. De jongen was eerder autistisch, zeer moeilijk toegankelijk.
Dat kan ik mij voorstellen, ik ken er ook te veel die hun eigen al iets aangedaan hebben, en dan vraagt ge u af waarom he,

en dan zeker als ze de trein pakken,

Allee ja, als ge dat dan toch gaat doen, zorgt dan dat uw lijk wat bij elkaar blijft he. Dat is ne serieuzen opkuis.

HIer wat verder heeft m eens ene met het jachtgeweer van pa in zijnen auto door de kop geschoten, ... Of ophangen, dat is goed als ze u binnen de 24 a 48 uur vinden, maar ik kwam vroeger wel al eens met brandweer mannen in contact en ik ga u de details besparen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2024, 10:16   #140
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 19.113
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Waarom Michiel Hendryckx zijn fiets verkocht: “De fietser is een egocentrisch monster geworden”


https://www.standaard.be/cnt/dmf20240325_93848923
Dat zijn geen fietsers, dat zijn autodebielisten die net zijn overgeschakeld op de fiets. Je haalt ze er zo uit.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

De islamieten zijn de kolonisatoren.

Laatst gewijzigd door Vlad : 5 april 2024 om 10:17.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:15.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be