Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 juli 2021, 09:03   #141
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.650
Standaard

Ondertussen viert Assange zijn 50 ste verjaardag in de gevangenis. Ook nadat kort geleden een kroongetuige tegen hem toegaf gelogen te hebben over Wikileaks hacking. Na de fake verkrachtingszaak ook duidelijk opgezet spel. Men zou hem laten zitten in de gevangenis vergeten door het medeplichtig main stream media koor als waarschuwing voor andere echte journalisten. Slechts de ophopende slechte PR voor dit crimineel systeem zal hem kunnen bevrijden. De folteringen laten sporen na natuurlijk.

Om dan te zagen over een biljonairsblaadje dat heeft aanzet tot geweld en separatisme....

Laatst gewijzigd door Bach : 3 juli 2021 om 09:11.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2021, 09:59   #142
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.650
Standaard

In het westen beweend men nog steeds de teruggave van Hong Kong aan China. Men stelt er graag de toekomst stereotype als duister voor. Het kan best zijn dat Hong Kong als financiële hub aan belang zal inboeten. Of de levenskwaliteit van de inwoners erop achteruit zal gaan lijkt me geen gegeven.


Hong Kong: new Clean Air Plan to achieve Tokyo, Paris levels of clean air by 2035

De "RIP" uit de draad titel is er voor de Angelsaksische kleurenrevolutie dromen over Hong Kong.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2021, 11:13   #143
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.650
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Leef en zie niet om... (aanbeveling tegen chagrijn en dergelijke zure oprispingen)
Je moet natuurlijk tijd hebben om te kunnen leven en niet tot je dood moeten werken. Ik stel voor dat men de pensioen leeftijd in het westen verlaagd met meer dan 10 jaar. China kan ons misschien wat leren daaromtrent:

"Blijkbaar variëert dat naargelang geslacht, sector, beroep en zelfs of men op het platteland dan wel in een grootstad woont (60 voor mannen, 50 voor vrouwen, 55 voor vrouwen die voor de overheid werken, 45 voor zware en gevaarlijke beroepen, ... cf. https://www.cleiss.fr/docs/regimes/regime_chine.html ). Ze zijn wel van plan om de leeftijd geleidelijk op te trekken. Sjongejonge, op 54 ... dan kon ik dit jaar met pensioen. Droom verder.????"

(Facebook bericht van De Cordier met link naar info Chinees sociaal zekerheids systeem).
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2021, 19:36   #144
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.700
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Ondertussen viert Assange zijn 50 ste verjaardag in de gevangenis. Ook nadat kort geleden een kroongetuige tegen hem toegaf gelogen te hebben over Wikileaks hacking. Na de fake verkrachtingszaak ook duidelijk opgezet spel. Men zou hem laten zitten in de gevangenis vergeten door het medeplichtig main stream media koor als waarschuwing voor andere echte journalisten. Slechts de ophopende slechte PR voor dit crimineel systeem zal hem kunnen bevrijden. De folteringen laten sporen na natuurlijk.

Om dan te zagen over een biljonairsblaadje dat heeft aanzet tot geweld en separatisme....
Dit bedoel ik dus. Het is een fait-divers. De stelselmatige inperking van VVM in HK is voor u een fait divers. Dat ge een verse post begint over Assange wat totaal niet te zake doet, is een mooi voorbeeld van whataboutism.

Ik vind het raar dat net gij met uw afkeer voor de MSM, er geen graten in ziet.

Soit
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2021, 19:52   #145
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.650
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Leef en zie niet om... (aanbeveling tegen chagrijn en dergelijke zure oprispingen)
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Dit bedoel ik dus. Het is een fait-divers. De stelselmatige inperking van VVM in HK is voor u een fait divers. Dat ge een verse post begint over Assange wat totaal niet te zake doet, is een mooi voorbeeld van whataboutism.

Ik vind het raar dat net gij met uw afkeer voor de MSM, er geen graten in ziet.

Soit
Er is geen enkele dode gevallen in Hong Kong tijdens de maanden lange relschopperij. Er vielen 50 doden tijdens recente protesten tegen verhoogde belastingen in Colombia op een paar dagen. Dát laatste is geen fair divers maar wordt zo behandeld door de westerse pers die de criminele vriendjes dictators en fascisten steeds uit de wind zet.

Echt fuck off arrogante kleuter.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2021, 20:00   #146
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.700
Standaard

Misschien is het omdat je niet beseft hoe niet-vrij het leven in China is. Ben je er ooit geweest Bach? Heb je het aan de lijve ondervonden? Ik wel, enige tijd geleden. Een Chinees is niet vrij. Bespaar me uw “maar wij zijn ook niet vrij” commentaar. Akkoord, wij kunnen vrij-er zijn. Het zou beter zijn als onze overheden ons als burgers meer vrij laten. Edoch, de graad van onvrijheid is totaal niet vergelijkbaar met wat Chinese burgers ondergaan. En dat willen de Hong-Kongers niet. Die zien het gebeuren voor hun ogen en kunnen niks doen; ze voelen hun fragiele vrijheden door hun vingers glippen. En ze kunnen niks doen. Want China is machtig en VS noch EU heeft ook maar enige leverage om China tegen te houden om de gevaarlijke vrijheden van HK langzaam in te perken.

Bach, ga eens naar daar voor een paar maanden. Zoek een Greyzone of andere website die kritisch durft te berichten. You won’t find it. Waar is uw kritische geest, vraag ik me af, als het over China gaat? Hoegenaamd geen toonbeeld van burgervrijheden en toch zie ik jou China consistent verdedigen, als “kritische” geest die zich ook “buiten de MSM” informeert.
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2021, 20:02   #147
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.700
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Echt fuck off arrogante kleuter.
Amaai. Proper.

Excuses zijn op z’n plaats
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2021, 20:04   #148
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.700
Standaard

Overigens, uw reactie ivm Colombia is -alweer- whataboutism. Totaal niet vergelijkbaar. Ik kan nog wel een paar andere beleidsactie aanhalen die zeer impactvol geweest zijn die het nieuws niet halen. Dat doet dus niet ter zake
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2021, 20:29   #149
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.650
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Amaai. Proper.

Excuses zijn op z’n plaats
Bezorg me maar mijn eerste strafpunt ooit. Ik draag het met fierheid in de strijd tegen westerse supremacisten.

Assange een fait divers noemen. Dat raakte me in het hart. Dat is niet dwaas. Dat is gemeen. Dat is een fascistische middelvinger naar echte journalisten.

Italiaans parlement 1 juli 2021


Laatst gewijzigd door Bach : 3 juli 2021 om 20:31.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2021, 21:07   #150
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.700
Standaard

Wie noemde Assemge een fait-divers? Ge gaat wel heel ver in uw whataboutism.
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2021, 03:08   #151
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.711
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Je moet natuurlijk tijd hebben om te kunnen leven en niet tot je dood moeten werken.

../...

https://www.cleiss.fr/docs/regimes/regime_chine.html ).
Ze zijn wel van plan om de leeftijd geleidelijk op te trekken. Sjongejonge, op 54 ... dan kon ik dit jaar met pensioen.
Droom verder.????"
(Facebook bericht van De Cordier met link naar info Chinees sociaal zekerheids systeem).
Correct, die eerste zin. Wat je zelf doet, doe je beter he.

Profiteer ervan: 't is het enige leven dat ge hebt.
P.S.: jouw smachtende vraag naar 'Droom Verder' is overrated want 'doen' is beter.
Maar dat is slechts mijn persoonlijke ervaring, zuurvrij.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2021, 08:07   #152
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
. Langs de andere kant vallen er zoveel lijken rond bijvoorbeeld de Clintons, dat een mens zich soms toch vragen stelt ...
erm, wie is er rond de Clinton's doodgevallen?
ik bedoel letterlijk hé
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2021, 08:55   #153
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 33.092
Standaard

Tijdens de recente viering van 100 jaar Communistische Partij van China gaf de leider aan dat het decennia eerder gestelde doel van "iedere Chinees een zeker medium niveau welstand" bereikt is.

Toen het huidige leiderschap geboren werd was er in de Volksrepubliek nog wijdverspreide- en diepe armoede en zat de Volksrepubliek zelfs niet in de top 10 van het economische klassement.

Het is verder duidelijk dat "het geval Hong Kong" van niet meer het geringste belang is voor Beeing.De partijmachine zal daar rustig alle "specialiteiten" van HK verwijderen.Verder is het een gewone havenstad met industrieel achterland te worden,zoals er nog wel zijn in de Volksrepubliek....

Doordat het buitenland alle erkenningen van HK als speciaal of apart geval" op financieel en handelsovereenkomsten gebied opgeheven heeft (officieel om "sanctie" redenen) wordt eigenlijk de politiek van Beeing stevig bevestigd.


Het zij zo....niks aan te doen.

Laatst gewijzigd door kelt : 4 juli 2021 om 08:58.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2021, 09:20   #154
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.711
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Tijdens de recente viering van 100 jaar Communistische Partij van China gaf de leider aan dat het decennia eerder gestelde doel van "iedere Chinees een zeker medium niveau welstand" bereikt is.

Toen het huidige leiderschap geboren werd was er in de Volksrepubliek nog wijdverspreide- en diepe armoede en zat de Volksrepubliek zelfs niet in de top 10 van het economische klassement.

Het is verder duidelijk dat "het geval Hong Kong" van niet meer het geringste belang is voor Beeing.De partijmachine zal daar rustig alle "specialiteiten" van HK verwijderen.Verder is het een gewone havenstad met industrieel achterland te worden,zoals er nog wel zijn in de Volksrepubliek....
Doordat het buitenland alle erkenningen van HK als speciaal of apart geval" op financieel en handelsovereenkomsten gebied opgeheven heeft (officieel om "sanctie" redenen) wordt eigenlijk de politiek van Beeing stevig bevestigd.


Het zij zo....niks aan te doen.
Niks aan te doen inderdaad.
Nostalgie naar pre-1997 wordt gekoesterd.
Naar de 1997-2019 era ook.
Heden en toekomst: we zien wel. Keybord warriors zullen ofwel zwijgen, vluchten of op kosten van Xi worden gehuisvest en 'heropgevoed' met de benodigde indoctrinatiecursus.
Zo zie je: voor elk wat wils.

Ondertussen dus genieten van het leven, het enige dat we hebben.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2021, 10:16   #155
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
(...)
Doordat het buitenland alle erkenningen van HK als speciaal of apart geval" op financieel en handelsovereenkomsten gebied opgeheven heeft (officieel om "sanctie" redenen) wordt eigenlijk de politiek van Beeing stevig bevestigd.
(...)
Is dat zo? Ik twijfel daar ten sterkste aan.
Het zou zo moeten zijn , want de speciale status van HK geeft te veel onterechte voordelen aan de VolksRepubliek.
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump
stab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2021, 02:35   #156
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.711
Standaard Een delegatie zenden... Serieus?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
../...

Het is verder duidelijk dat "het geval Hong Kong" van niet meer het geringste belang is voor Beeing.De partijmachine zal daar rustig alle "specialiteiten" van HK verwijderen. Verder is het een gewone havenstad met industrieel achterland te worden, zoals er nog wel zijn in de Volksrepubliek....
Doordat het buitenland alle erkenningen van HK als speciaal of apart geval" op financieel en handelsovereenkomsten gebied opgeheven heeft (officieel om "sanctie" redenen) wordt eigenlijk de politiek van Beeing stevig bevestigd.
Het zij zo....niks aan te doen.
Da's dan buiten de E.U. gerekend, he?
Ik ben vergeten wie het was binnen de E.U., Charles of Ursula, die China ernstig bedreigden (inclusief zwaaiend met vermanend vingerke).
Het leiderschap van de Euro-Comics Unie zou een delegatie zenden naar China als "ze" zich niet gedroegen.
Mensen, 't was echt al heel lang geleden dat ik nog zo hard gelachen had (behalve met de flamingante halve zolen, maar dat terzijde).

Stel je voor: ze dreigden met ...een delegatie te zenden. rofl:
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2021, 11:57   #157
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 33.092
Standaard

Zoals de vroegere Britse kroonkolonie-autorioteiten uiteindelijk deden met het "speciale geval" genaamd Kowloon-city in de jaren negentig vorige eeuw,nota bene enkele jaren maar voor de teruggave aan China,zo doet de Chinese regering ,gezapig maar meedogenloos,met de instituties van het "speciale geval" Hong Kong....

Overigens fascinerend verhaal,dat Kowloon city...

https://www.youtube.com/watch?v=PcSBOUpgngM


Geen mate van "Comic Relief" vanuit de EU zal daar iets aan veranderen...

Laatst gewijzigd door kelt : 19 juli 2021 om 11:59.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2021, 02:48   #158
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.711
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Zoals de vroegere Britse kroonkolonie-autorioteiten uiteindelijk deden met het "speciale geval" genaamd Kowloon-city in de jaren negentig vorige eeuw,nota bene enkele jaren maar voor de teruggave aan China,zo doet de Chinese regering ,gezapig maar meedogenloos,met de instituties van het "speciale geval" Hong Kong....

Overigens fascinerend verhaal,dat Kowloon city...
https://www.youtube.com/watch?v=PcSBOUpgngM
Geen mate van "Comic Relief" vanuit de EU zal daar iets aan veranderen...
those were the days. Vandaag de dag is Molenbeek-city een pover afspiegeling op arabisch 2021 niveau.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2022, 03:41   #159
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.711
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Waar is dat feestje?



(Victoria Harbour naast Victoria Park.)

.
tijdelijke sluiting vanaf heden. "cul8r" Soho, HK
Terug naar ons kot, vandaag...
't Was een scoon weekske, dawel.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2022, 02:56   #160
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.711
Standaard "obliviousness" is een zwak punt van veel Honkies.

Ze moeten zich beter informeren
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:59.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be