Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 mei 2024, 05:30   #121
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 18.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Waar wij onze Hollanderhaat zijn kwijtgespeeld
Dat zou je toch niet denken als je hier sommigen, zelfs Vlaamsnationalisten, bezig hoort.
__________________
* Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
* Eenvoudig truukje om de d/t regels voor werkwoorden toe te passen.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2024, 10:27   #122
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.685
Standaard

Grappig, woon zelf in Rotterdam en ben een Hollandse Nederlander. Over het algemeen hebben we hier weinig op met hiërarchie en veel bla bla.

Vaak zijn Belgen langdradig, hiërarchische ingesteld en proberen iets mooier te maken dan iets is. We zijn dan halverwege de speech van een Belg de weg kwijt.

Verder hebben we geen hekel aan Belgen, net zomin als aan Afrikaners, Surinamers en gewoon leuk dat ze iets spreken dat op onze taal lijkt.
__________________
Ní neart go cur le chéile!

Laatst gewijzigd door edwin2 : 5 mei 2024 om 10:35.
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2024, 12:18   #123
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.509
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Grappig, woon zelf in Rotterdam en ben een Hollandse Nederlander. Over het algemeen hebben we hier weinig op met hiërarchie en veel bla bla.

Vaak zijn Belgen langdradig, hiërarchische ingesteld en proberen iets mooier te maken dan iets is. We zijn dan halverwege de speech van een Belg de weg kwijt.

Verder hebben we geen hekel aan Belgen, net zomin als aan Afrikaners, Surinamers en gewoon leuk dat ze iets spreken dat op onze taal lijkt.
Verder zijn mensen individuen naast hun afkomst. Dat wisten ze niet goed in Pernis. Dat waren dan ook geen goede mensen. Zoals ik zei, een minderwaardigheidscomplex.
Weyland is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2024, 12:18   #124
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.509
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Dat zou je toch niet denken als je hier sommigen, zelfs Vlaamsnationalisten, bezig hoort.
Inderdaad. Het valt me op, maar omgekeerd heb je dat dus ook richting ons. Veel Vlamingen zwijgen dan wijselijk.

Mensen doen wat ze willen, want je kan de gedachten niet dwingen. Goed dat ze het hier kunnen uiten dus.

Laatst gewijzigd door Weyland : 5 mei 2024 om 12:29.
Weyland is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2024, 14:13   #125
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.685
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Verder zijn mensen individuen naast hun afkomst. Dat wisten ze niet goed in Pernis. Dat waren dan ook geen goede mensen. Zoals ik zei, een minderwaardigheidscomplex.
Zou best kunnen dat minderwaardigheidscomplex. Verder zal ieder individu weer anders zijn.
__________________
Ní neart go cur le chéile!
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2024, 16:31   #126
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.509
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Zou best kunnen dat minderwaardigheidscomplex. Verder zal ieder individu weer anders zijn.
Ik denk dat Vlamingen er nog steeds meer last van hebben, maar het is een atavistisch trekje van vroeger dat Hollanders een mondige Belg met een betere opleiding als 'onwennig' ervaren? Verder de politieke correctheid zwaar onderschat. Ik had een hogere opleiding dan al de rest en dat zo bemoemen alleen al was een heuse 'no go'. Daarmee bedoel ik dat zeggen dat HBO een hogere opleiding is dan MBO alleen al was taboe was.

Rotterdammers buiten het werk of op andere bedrijven bij interviews waren gemakkelijker, behalve binnen dezelfde branche waar die kneuterigheid welig schijnt te tieren.

"Niet is zo vernederend als onderdoen voor een Belg." De lijn tussen superioriteitsgevoelens en een minderwaardigheidscomplex kan flinterdun zijn en besmettelijk, besef ik, want ik kom zelf enorm hypocriet over hier.

Het blijft uiteraard een steekproef en ook een heleboel buitenlanders bovendien gebied de eerlijkheid te zeggen (veel kansarmen, die ook hun gebreken hebben). Rotterdam-Zuid is alsof je Antwerpen beoordeelt op basis van Borgerhout. Niet zo eerlijk. Of Antwerpen beoordelen door mensen uit Stabroek die er werken te observeren (voor die Biblebeltkarikaturen).

De Biblebelt is trouwens gezellig hoor, veel ellende maar ook veel goede herinneringen. Zo interpreteer ik het. De jeugd is er steevast ruiger en vergeet niet dat strenggelovigen ook daar de minderheid uitmaken. De cultuur echter heeft verstikkende kantjes. Het dorpje van Asterix kent chaos die niet met onze wanorde te vergelijken valt.

Laatst gewijzigd door Weyland : 5 mei 2024 om 16:44.
Weyland is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2024, 10:20   #127
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 59.083
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Inderdaad. Het valt me op, maar omgekeerd heb je dat dus ook richting ons. Veel Vlamingen zwijgen dan wijselijk.

Mensen doen wat ze willen, want je kan de gedachten niet dwingen. Goed dat ze het hier kunnen uiten dus.
ONS !!!
Vlaanderen is van ONS . Dát is belangrijk .
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:51.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be