Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 mei 2024, 09:42   #181
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.634
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Een ander voorstel van NVA:
Enkel netto-loon indexeren. Duidelijk niet over nagedacht.

https://www.demorgen.be/politiek/de-...n-va~b5ba6af4/
tja, het is echt silly season nu hee...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2024, 09:50   #182
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 21.286
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Welke traditionele normen en waarden hebben ze volgens jou in Gaza ? Wat mij betreft bestaan er niets zoiets als universele normen en waarden. De mens heeft niet meer empathisch vermogen dan andere primaten.
Whatabout dit en dat gaat de situatie hier niet veranderen/verbeteren.

Die mensen binnen pakken zal het natuurlijk ook niet beter maken. Een terugkeerbeleid moet gekoppeld worden aan de massa migratie.

Bij iedere oorlog blijven mensen hier permanent. Dat moet stoppen.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
Denk aan den IJzertoren!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2024, 09:52   #183
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 21.286
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Een ander voorstel van NVA:
Enkel netto-loon indexeren. Duidelijk niet over nagedacht.

https://www.demorgen.be/politiek/de-...n-va~b5ba6af4/
Ze moeten vooral zorgen dat mensen met 1 loon alimentatie weten te betalen, huishuur en de bijkomende kosten.
Want mensen die alimentatie betalen, betalen nog evenveel (soms meer) als de moeder, maar dan zonder kindergeld te krijgen zenne.

En dan natuurlijk nog voldoende overhouden om te ervaren dat werken loont he. Werken loont echt niet als alleenstaande in dit land. Een loon van 2K netto is niets meer in deze tijd. In feite stimuleerde deze generatie politici de criminaliteit meer dan ooit. Wat ze wellicht bij design deden om hun technocratie weldra te rechtvaardigen.

De politiek is het grote probleem, niet de werkloze, niet de langdurige zieken, niet de migranten individueel.
Wij hebben met een bende fascisten te maken die oorlog boven vrede kiezen, die verdeling boven vereniging kiezen, die kinderen ontmenselijken voor eugenetica edm.
Zeg ne ké hoe laat et is?
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
Denk aan den IJzertoren!

Laatst gewijzigd door CUFI : 6 mei 2024 om 10:01.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2024, 10:47   #184
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Om het misschien toch nog eens over TS zijn onderwerp te hebben :




Punt 3 klasseer ik alvast in de map 'bullshit'

Punt 1 (niet indexeren van uitkeringen) is ongewenst én politiek onhaalbaar. Het is een softe variant van eerdere door n-va gelanceerde voorstellen om de automatische indexering stop te zetten.
Zouden ze bij de N-VA niet begrijpen dat dit hen ronduit stemmen zal kosten?

Citaat:
Punt 2 (minimumpensioen voor langdurige doppers verminderen) lijkt me zeker verdedigbaar, maar ook hier gaat het een slogan blijven. Er is nog nooit een fundamentele wijziging aan de SZ gekomen die niet eerst grondig is doorgesproken met de sociale parners en dan meer bepaald met de vakbonden.
Dat men het om te beginnen eerst de Walen eens wijsmaakt. Dat is natuurlijk het nadeel van de N-VA, als Belgie moet blijven bestaan, dan zullen ze Belgisch moeten denken. Ze zijn volgens mij niet echt in staat van juist in te schatten wat hun plannen met zich meebrengen voor Wallonie, en dat terwijl ze voor al hun plannen de toestemming van Wallonie nodig hebben...

Er is trouwens het bijkomende probleem dat wanneer men het minimumpensioen vermindert die mensen geen geld genoeg hebben om de rekeningen te betalen, laat staan een beetje fatsoenlijk te eten. Dat zal stemmen kosten, en niet alleen in Wallonie.

Citaat:
We zien duidelijk dat we in politiek 'silly season' zitten en dat de slogans opgeld maken.

Stand up comedy time voor de politici.
__________________
Citaat:
Ta gueule!

Laatst gewijzigd door Xenophon : 6 mei 2024 om 10:49.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2024, 13:31   #185
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Nu hebben we tenminste klaarheid. De ouderen, zieken en sociaal zwakkeren gaan moeten afdokken..

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20240502_94661365



Met de vergrijzing die er aan de gang is, resulteert dat uiterard in een vermindering per persoon.

Uw mening?
Vergrijzing zou geen probleem mogen zijn. Die mensen hebben 45 jaar lang de tijd gehad om een spaarpot aan te leggen. Tijd dat ze die aanspreken.

Arbeidsonbekwamen wegens ziekte etc. mogen er uiteraard niet op achteruit gaan. Op voorwaarde dat ze effectief arbeidsonbekwaam zijn.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2024, 16:12   #186
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.927
Standaard

Citaat:
N-VA en PS brengen begroting meest op orde volgens Planbureau, maar hun methode is compleet anders: Magnette heeft 18 miljard nieuwe taksen, De Wever bespaart het felst
Wat met de begroting, die met een tekort van liefst 45 miljard kampt tegen 2029: de grote uitdaging voor de volgende federale regering? Het Planbureau rekende de plannen van elke partij na, en komt met resultaten vanmorgen. Die zijn best verrassend: het zijn de N-VA én de PS, die straks die begroting opnieuw het meest gezond maken. Alleen is de route daarnaartoe spectaculair anders tussen beide partijen. Bij de N-VA zet men fors in op besparingen en een kleine lastenverlaging. Bij de PS heeft Paul Magnette (PS) liefst 18 miljard euro aan nieuwe taksen voorzien

De belgicistjes piepen natuuuuuurlijk niet over nieuwe taksen van de PS. Nochtans zullen zij ook opdraaien voor de 18 miljard bijkomende taksen die Magnette in petto heeft voor de Belgische belastingbetalers.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2024, 07:59   #187
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 21.286
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Vergrijzing zou geen probleem mogen zijn. Die mensen hebben 45 jaar lang de tijd gehad om een spaarpot aan te leggen. Tijd dat ze die aanspreken.

Arbeidsonbekwamen wegens ziekte etc. mogen er uiteraard niet op achteruit gaan. Op voorwaarde dat ze effectief arbeidsonbekwaam zijn.
Maar de politiek heeft wel miljoenen mensen over de hele EU opgevangen om die vergrijzing tegen te gaan.
Als daar fouten worden in gemaakt, dan moet men die fouten niet doorduwen op de volgende generatie. Ze moeten dus niet achter de mensen jagen die er ziek of zelfs zot van werden, maar nu tonen door voorbeeld hoe ze die mensen ook effectief aan het werk zetten om de pensioenen veilig te stellen.

Wie gaat een gans leven werken om later geen huishuur meer te kunnen betalen? De zotten vaneigenst.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
Denk aan den IJzertoren!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2024, 16:42   #188
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 59.083
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Vergrijzing zou geen probleem mogen zijn. Die mensen hebben 45 jaar lang de tijd gehad om een spaarpot aan te leggen. Tijd dat ze die aanspreken.

Arbeidsonbekwamen wegens ziekte etc. mogen er uiteraard niet op achteruit gaan. Op voorwaarde dat ze effectief arbeidsonbekwaam zijn.
Geen probleem: inderdaad. Hun pensioen, na x aantal jaren werken , moet voldoende zijn om normaal te kunnen leven.
Hun spaarpot is een soort reserve voor bv een ziekte , een verkeersongeval,...
De politiekers hebben NIETS gedaan om de vergrijzing op te vangen.
+ De gemiddelde Vlaamse vruchtbare vrouw heeft 0,99...kinderen met ALLE gevolgen vandien voor de GANSE samenleving.
Onvoorstelbaar !!!
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2024, 07:36   #189
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.506
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Kan je een link geven naar die statistieken ?
Doe zelf wat moeite.
U wilt mij onderuit halen, doe dan wat moeite hé.

Er zijn statistieken waarin bewezen wordt dat de rugklachten afgenomen zijn.
Maar ik ga ze niet voor u zoeken.
__________________
N-VA voor een welvarend Vlaanderen.
N-VA is de enige juiste keuze!
Stem federaal en Vlaams dus voor de N-VA
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2024, 07:38   #190
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.506
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Jij weet natuurlijk hoeveel échte zieken er zijn in Vlaanderen, en hoeveel gefakte.
Ja, natuurlijk weet ik dat.
Maar dat valt onder medisch geheim.

Doe even niet onnozel als je kan.
__________________
N-VA voor een welvarend Vlaanderen.
N-VA is de enige juiste keuze!
Stem federaal en Vlaams dus voor de N-VA
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2024, 07:39   #191
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.506
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Het punt is niet of er voldoende leerkrachten zijn.
Beeld je eens in dat je leekracht in Antwerpen was 20j geleden en vandaag. De taakomschrijving omvat plots heel wat meer.

Als je dan bijvoorbeeld in een klas in Molenbeek moet staan, is een bun out wel te begrijpen.
En welke van die taken worden opgelegd door de koepels?
En welke van deze taken worden opgelegd door de minister?
__________________
N-VA voor een welvarend Vlaanderen.
N-VA is de enige juiste keuze!
Stem federaal en Vlaams dus voor de N-VA
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2024, 07:51   #192
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.867
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Doe zelf wat moeite.
U wilt mij onderuit halen, doe dan wat moeite hé.

Er zijn statistieken waarin bewezen wordt dat de rugklachten afgenomen zijn.
Maar ik ga ze niet voor u zoeken.
Ik vind nergens statistieken over een mogelijke correlatie tussen betere scanners en ziekteverlet bij lage rugklachten.

Het is mij geenszins om jou onderuit te halen. Ik ben nieuwsgierig waar jij jouw stelling op baseert.
__________________


Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2024, 07:53   #193
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.506
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Om het misschien toch nog eens over TS zijn onderwerp te hebben :




Punt 3 klasseer ik alvast in de map 'bullshit'

Punt 1 (niet indexeren van uitkeringen) is ongewenst én politiek onhaalbaar. Het is een softe variant van eerdere door n-va gelanceerde voorstellen om de automatische indexering stop te zetten.

Punt 2 (minimumpensioen voor langdurige doppers verminderen) lijkt me zeker verdedigbaar, maar ook hier gaat het een slogan blijven. Er is nog nooit een fundamentele wijziging aan de SZ gekomen die niet eerst grondig is doorgesproken met de sociale parners en dan meer bepaald met de vakbonden.

We zien duidelijk dat we in politiek 'silly season' zitten en dat de slogans opgeld maken.






Om het misschien toch nog eens over TS zijn onderwerp te hebben :




Punt 3 klasseer ik alvast in de map 'bullshit'

Punt 1 (niet indexeren van uitkeringen) is ongewenst én politiek onhaalbaar. Het is een softe variant van eerdere door n-va gelanceerde voorstellen om de automatische indexering stop te zetten.

Dat heeft helemaal niets te maken met de automatische indexering. Maar alles met mensen motiveren om aan het werk te gaan.. Iedereen doet net alsof met het uitbetalen van het leefloon de kous er op zit. Er zijn zoveel extra voordelen voor iemand die een leefloon krijgt, dat iemand, die alle extra voordelen aansnijdt, er gemakkelijk een paar honderd euro per maand bijkrijgt. Iets wat iemand met een minimumloon niet krijgt natuurlijk. Crevits haalt terecht aan dat het leven voor iedereen duurder geworden is. Dat klopt. Maar waarom kregen de leefloontrekkers dan extra opslag? Dus een opslag bovenop de indexaanpassing? Er is geen enkele journalist die deze vraag stelt.

Punt 2 (minimumpensioen voor langdurige doppers verminderen) lijkt me zeker verdedigbaar, maar ook hier gaat het een slogan blijven. Er is nog nooit een fundamentele wijziging aan de SZ gekomen die niet eerst grondig is doorgesproken met de sociale partners en dan meer bepaald met de vakbonden.
Eigenlijk moeten de vakbonden de werkenden verdedigen. Zij moeten er net voor zorgen dat de werkenden meer overhouden van hun loon. Door gelijktijdig de werkenden, en zij die het vertikken om te werken, te verdedigen spreken ze zichzelf tegen.
Vandaar dat de N-VA er al jaren voor pleit om de werkloosheidsvergoedingen niet meet te laten uitbetalen door de vakbonden. De twee petjes die die ophebben, passen niet bij elkaar.


We zien duidelijk dat we in politiek 'silly season' zitten en dat de slogans opgeld maken.
__________________
N-VA voor een welvarend Vlaanderen.
N-VA is de enige juiste keuze!
Stem federaal en Vlaams dus voor de N-VA

Laatst gewijzigd door reservespeler : 9 mei 2024 om 07:55.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2024, 07:56   #194
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.867
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ja, natuurlijk weet ik dat.
Maar dat valt onder medisch geheim.

Doe even niet onnozel als je kan.
https://www.riziv.fgov.be/nl/statist...tistieken-2022

Er is geen medisch geheim wat Riziv statistieken betreft.
__________________


Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2024, 08:02   #195
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.506
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Even Vincent met vrienden die tegen combi pissen citeren:

Zelfs Open VLD’er Vincent Van Quickenborne wil een “menselijker” oplossing. “Je hebt mensen die nu ontslagen zijn bij Van Hool. Binnenkort komt er een indexaanpassing, indexverhoging, en de N-VA zal zeggen: "Die mensen, die krijgen geen index". Wij vinden dat eerlijk gezegd te hard en te verregaand”.


https://www.securex.be/nl/lex4you/we...eding-berekend

Vincent kent zijn arbeidsrecht niet. De werknemers worden uitbetaald door het fonds sluiting ondernemingen en krijgen hun opzegvergoeding ( in volksmond oprotpremie genoemd).

De berekening van deze premie is aan regels onderhevig:


Het lopende loon op het ogenblik dat de overeenkomst wordt beëindigd. Toekomstige rechten, zoals een indexering of een na de datum van de beëindiging voorziene loonsverhoging, mogen dus niet in aanmerking worden genomen. Hetzelfde geldt voor een indexering of een loonsverhoging waarop de werknemer in de loop van de opzegtermijn recht zou hebben gehad


https://www.securex.be/nl/lex4you/we...eding-berekend

Ik ben het eens met het N-VA standpunt om uitkeringen niet te indexeren maar ik betreur dat ze de standpunten van PTB/PVDA+ niet overnemen om de graaivergoedingen van politici te reduceren.
De N-VA is al heel lang voorstander om de politieke vergoedingen aan te pakken. Wij willen beginnen met de partijfinanciering en het verminderen van het aantal mandaten.
Bijvoorbeeld:
  • Het politiek bestuursniveau van de provincies afschaffen.
  • De senaat afschaffen
  • Minder parlementairen

Onder impuls van de N-VA zijn de uittredingsvergoedingen al gehalveerd.
Maar we moeten opletten hoe we dat doen. Parlementairen die er jaren geleden instapten, hebben rechten die jongere (in dienstjaren) parlementsleden niet hebben.
We moeten dit dan ofwel gefaseerd aanpakken ofwel de oudere parlementsleden (in dienstjaren) rechte afnemen.

Met graaien heeft dat echter niets te maken.
__________________
N-VA voor een welvarend Vlaanderen.
N-VA is de enige juiste keuze!
Stem federaal en Vlaams dus voor de N-VA
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2024, 08:04   #196
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.506
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Een ander voorstel van NVA:
Enkel netto-loon indexeren. Duidelijk niet over nagedacht.

https://www.demorgen.be/politiek/de-...n-va~b5ba6af4/
Natuurlijk is daar wel over nagedacht.
Het is misschien iets verkeerd geformuleerd, maar eigenlijk willen we het loon verhogen, echter niet de patronale bijdragen. Hierdoor kost een indexering van het loon maar de helft voor de werknemer.
__________________
N-VA voor een welvarend Vlaanderen.
N-VA is de enige juiste keuze!
Stem federaal en Vlaams dus voor de N-VA
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2024, 08:13   #197
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.506
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Zouden ze bij de N-VA niet begrijpen dat dit hen ronduit stemmen zal kosten?



Dat men het om te beginnen eerst de Walen eens wijsmaakt. Dat is natuurlijk het nadeel van de N-VA, als Belgie moet blijven bestaan, dan zullen ze Belgisch moeten denken. Ze zijn volgens mij niet echt in staat van juist in te schatten wat hun plannen met zich meebrengen voor Wallonie, en dat terwijl ze voor al hun plannen de toestemming van Wallonie nodig hebben...

Er is trouwens het bijkomende probleem dat wanneer men het minimumpensioen vermindert die mensen geen geld genoeg hebben om de rekeningen te betalen, laat staan een beetje fatsoenlijk te eten. Dat zal stemmen kosten, en niet alleen in Wallonie.



Stand up comedy time voor de politici.
Zouden ze bij de N-VA niet begrijpen dat dit hen ronduit stemmen zal kosten?

Ik denk dat iedereen, die een beetje realistisch denkt, akkoord is met de N-VA dat werken meer moet lonen. Als we dit doen door opslag te geven aan iedereen die werkt, dan kost ons dat heel veel banen door de te hoge loonkost. Een leefloon dient om te overleven. Hoe minder we aan die mensen geven, hoe groter de motivatie om werk te gaan zoeken, zeker als het verschil tussen werken en niet werken 500 euro of meer is.
Indien je dat verschil gaat bereiken door de werkenden opslag te geven, dan voelt de leefloner dat niet, hij kwam toe, waarom zou ie niet toekomen als een andere meer verdient?


Dat men het om te beginnen eerst de Walen eens wijsmaakt. Dat is natuurlijk het nadeel van de N-VA, als Belgie moet blijven bestaan, dan zullen ze Belgisch moeten denken. Ze zijn volgens mij niet echt in staat van juist in te schatten wat hun plannen met zich meebrengen voor Wallonië, en dat terwijl ze voor al hun plannen de toestemming van Wallonië nodig hebben...

Zelfs u heeft het nog steeds niet begrepen. Ik begrijp dat u teleurgesteld bent in de N-VA, maar dat ligt niet aan de N-VA, maar aan het feit dat u gewoon niet begrijpt hoe het één en ander in elkaar zit, ondanks het feit dat u dat al tig keren uitgelegd geweest is. Ik ga me echt de moeite niet meer doen. Uit haat, frustratie of ... bent u gewoon blind voor hetgeen wij zeggen of schrijven. Diep in uw binnenste weet u echter dat wij gelijk hebben.


Er is trouwens het bijkomende probleem dat wanneer men het minimumpensioen vermindert die mensen geen geld genoeg hebben om de rekeningen te betalen, laat staan een beetje fatsoenlijk te eten. Dat zal stemmen kosten, en niet alleen in Wallonië.
Waar heeft de N-VA het over het verminderen van de minimumpensioenen? Waarschijnlijk heeft u iets gelezen waarvan u hoopte of dacht dat het er stond, maar dat er effectief niet staat.
Zo kan ik natuurlijk ook kappen. Haat verblindt!!!



Stand up comedy time voor de politici.
__________________
N-VA voor een welvarend Vlaanderen.
N-VA is de enige juiste keuze!
Stem federaal en Vlaams dus voor de N-VA

Laatst gewijzigd door reservespeler : 9 mei 2024 om 08:16.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2024, 08:22   #198
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.506
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Vergrijzing zou geen probleem mogen zijn. Die mensen hebben 45 jaar lang de tijd gehad om een spaarpot aan te leggen. Tijd dat ze die aanspreken.

Arbeidsonbekwamen wegens ziekte etc. mogen er uiteraard niet op achteruit gaan. Op voorwaarde dat ze effectief arbeid onbekwaam zijn.
Daar komen we op een heel groot probleem.
De laatste jaren zijn ze op enkele fraudegevallen gestoten waarbij gezonde mensen, zonder beperkingen, een invaliditeit kregen.

Gangsters en dokters werkten hiervoor samen.

In een andere draad hebben we het over een invalide Turk die oud ijzer ophaalde.
Hij was invalide omdat hij rugklachten heeft.
Tja, oud ijzer ophalen kan dan perfect hé.
__________________
N-VA voor een welvarend Vlaanderen.
N-VA is de enige juiste keuze!
Stem federaal en Vlaams dus voor de N-VA
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2024, 08:24   #199
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.506
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Geen probleem: inderdaad. Hun pensioen, na x aantal jaren werken , moet voldoende zijn om normaal te kunnen leven.
Hun spaarpot is een soort reserve voor bv een ziekte , een verkeersongeval,...
De politiekers hebben NIETS gedaan om de vergrijzing op te vangen.
+ De gemiddelde Vlaamse vruchtbare vrouw heeft 0,99...kinderen met ALLE gevolgen vandien voor de GANSE samenleving.
Onvoorstelbaar !!!
We hebben toch het Zilverfonds.
__________________
N-VA voor een welvarend Vlaanderen.
N-VA is de enige juiste keuze!
Stem federaal en Vlaams dus voor de N-VA
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2024, 08:38   #200
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.367
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Tendentieuze, leugenachtige en misleidende topic-titel
Vooral de titel die Dadeetje aan zijn boodschap meegeeft is bedrieglijk plat populisme.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:49.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be