Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 mei 2024, 12:36   #1
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.448
Standaard Bouchez onthult hoe het gedrocht Vivaldi tot stand kwam...

George-Louis Bouchez doet in De Standaard een boekje open over hoe de monstercoalitie genaamd Vivaldi gevormd of moeten we zeggen misvormd werd...

(bron: https://www.standaard.be/cnt/dmf20240503_97193741)

Enkele onthullende quotes:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bouchez in De Standaard
MR-voorzitter Georges-Louis Bouchez: “Het is duidelijk dat we het niet nog eens zo kunnen doen

“We zitten in een crisis, meerdere zelfs. En dat is formidabel. Daar zitten de kansen.” Een blad voor de mond, MR-voorzitter Georges-Louis Bouchez kent dat niet. De grote budgettaire tekorten zijn voor hem het symbool dat er n?*ét aan politiek gedaan wordt. “Daarom moet je hervormen. Als je Wallonië en Brussel zelf laat opdraaien voor de werkloosheidsuitkeringen, zul je niet lang moeten wachten om resultaat te zien.”
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bouchez in De Standaard
En de problemen waar we nu voor staan geven ons de kans om de samenleving grondig te veranderen. De energiecrisis dwingt ons om anders te denken over onze energiebevoorrading, door de klimaatverandering moeten we ons industriële model aanpassen en de geopolitieke instabiliteit leidt naar een ander buitenlandbeleid. Het is op die momenten dat politiek het meest belangrijk is en haar nut kan bewijzen. Helaas is het intellectuele debat op dit moment veel te mager. Men wil veel te veel dingen oplossen door er geld tegenaan te smijten. De grote budgettaire tekorten zijn het symbool van hoe er net niet aan politiek gedaan wordt. Je moet problemen oplossen door te hervormen, niet met cheques.”
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bouchez in De Standaard
Al die ronkende verklaringen van Paul Magnette (PS) en de groenen over hoe het de regering was die een dam zou vormen tegen de extremen, die ons land eindelijk naar de moderniteit zou leiden … Allez, allez. Pas op, ik wil dat dit land werkt, dat het hervormt en dat de mensen het goed met elkaar kunnen vinden. Maar dat is niet wat ik zie. Als je nuchter kijkt naar het regeerakkoord, zie je meteen dat je daar alle kanten mee uit kan. In de ene zin stond dat het wit moest zijn, terwijl het in de volgende zin eigenlijk zwart moest zijn, en in de derde zin stond dan on verra. Daarom waren die kernkabinetten zo’n hel, omdat alles opnieuw moest onderhandeld worden.”
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bouchez in De Standaard
Maar u heeft dat hele regeerakkoord toch mee onderhandeld?

“Ja, maar dat is in tien dagen geschreven. Alles wat we daarvoor gedaan hadden – alle informateursnota’s – diende allemaal nergens toe. Niemand las dat. Niemand. Dat waren helaas alleen maar politieke spelletjes. Anderhalf jaar is er niet onderhandeld en daarna zijn we in tien dagen tot een regeerakkoord gekomen. Dat was dag en nacht en op het einde was iedereen zodanig kapot dat niemand nog wist waarop we precies geland zijn.

Bent u daar nu zelf niet beschaamd over?

Dat is een schande, ja. Het is duidelijk dat we dat niet nog eens op die manier kunnen doen. Daarom heb ik mijn medewerkers een jaar geleden al gevraagd om aan onderhandelingsfiches te beginnen. Maar tot duidelijk is met wie je een regering vormt, kom je nergens. Niemand legt zijn kaarten op tafel voor duidelijk is dat iedereen aan tafel zal blijven zitten. Echt, in mijn informateursnota had ik net zo goed kunnen schrijven dat olifanten voortaan zouden vliegen. Geen mens zou het gemerkt hebben, want niemand las het. En nog eens, dat is niet wat ik wou, maar het is wel wat ik vaststelde. En dan zeg ik dat.”

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bouchez in De Standaard
Dat Vlaams Belang zo sterk staat, désolé, maar dat is omdat de anderen zo zwak zijn, onder meer de N-VA. Bart De Wever (N-VA) heeft lang gezegd: ‘Ik zal niet regeren met Vlaams Belang’. Maar op een bepaald moment zei hij: ‘Als jullie het mij te moeilijk maken, zal ik niet anders kunnen dan met Vlaams Belang samenwerken’. Sorry, maar dat is niet slim. Vlaams Belang profiteert van de zwakte van de traditionele partijen, zowel ideologisch als strategisch.”
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bouchez in De Standaard
“Ons land is geblokkeerd omdat het niet meer lukt om beslissingen te nemen. Dat is het grootste probleem van België. Om dat te veranderen, moeten we de deelstaten responsabiliseren. Want waarom zou men zich in Wallonië haasten om grote hervormingen te doen om werkloosheid tegen te gaan, als het toch de federale regering is die de uitkeringen betaalt?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bouchez in De Standaard
Als u voor de keuze staat tussen Vivaldi II of regeren met de N-VA, wat doet u dan?

“Om democratische redenen en vanwege de inhoud verkies ik dan een regering met de N-VA.”
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bouchez in De Standaard
Met een staatshervorming?

“Als dat een staatshervorming is met financiële responsabilisering, die andere hervorming op gang kan brengen om het land efficiënter te maken? Ja, daar kunnen we dan vooruitgang in boeken. Als je morgen Wallonië en Brussel zelf laat opdraaien voor de werkloosheidsuitkeringen, zal je niet lang moeten wachten om resultaat te zien.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bouchez in De Standaard
Maar Bart De Wever moet begrijpen dat de N-VA nog altijd een grote partij is in Vlaanderen, maar niet meer een partij die 35 procent van de stemmen haalt. Dat is het probleem van zowel De Wever als Magnette: ze gedragen zich nog als de keizer van Antwerpen en de baron van Charleroi. Alsof het nog altijd 2014 is. Terwijl de PS nu al tevreden is als ze 24 procent haalt in een peiling. De PS heeft in haar bestaan nog nooit zo zwak gestaan als nu. En de N-VA heeft, sinds het een grote partij geworden is, nooit lager gezeten dan nu. Dat is een nieuwe politieke realiteit.”
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...

Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 4 mei 2024 om 12:39.
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2024, 12:42   #2
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.448
Standaard

Hiermee wordt dus een leugen van VLD propagandisten voor de zoveelste keer ontkracht:

Vivaldi heeft niet zo lang op zich laten wachten omdat er maandenlang in kastelen onderhandeld werd, zoals De Croo, Ongenae en andere VLD leugenaars beweren.
Men las niet eens de nota's van de onderhandelaars, er werden gewoon politieke spelletjes gespeeld.


En zeggen dat Panda beweert dat op federaal vlak de intelligente mensen zitten, en op Vlaams vlak de idioten.
Op 10 dagen moest alles onderhandeld worden wat gedurende maanden in de kast had gelegen, en werd er tot zo lang onderhandeld, dat de onderhandelaars niet meer wisten wat ze aan het onderhandelen waren.
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...

Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 4 mei 2024 om 12:44.
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2024, 12:49   #3
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.718
Standaard

Samengevat, Belgie werkt overduidelijk niet meer.

Het zal ook niet meer beteren maar eerder slechter worden.

Plus dat de Bouchez uitleg over de responsabiliteit van de deelstaten zal helpen een enorme en onbeschaamde leugen is zoals we er zelfs in Belgie al lang geen meer hebben gehoord.

De federale staat betaald daar de rekening van met Vlaams geld, waarom zouden de Walen dat willen veranderen?
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2024, 12:58   #4
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.927
Standaard

FEIT is dat Bouchez het spel heeft meegespeeld.

Bouchez moet begrijpen dat zijn "Vlaamse" politieke famille niet eens de helft van de stemmen meer behaalt die de N-VA wel nog krijgt.

Bouchez weet maar al te goed dat Wallonië en Brussel zelf laat opdraaien voor de werkloosheidsuitkeringen neerkomt op de splitsing van België. En Bouches is een unitarist.

Grand Bouche blijft Grand Bouche. Een idiote hypocriet die zichzelf wijsmaakt dat hij de Vlamingen in doekskes kan draaien.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2024, 13:01   #5
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.927
Standaard

Door geen letter Nederlands te leren bewijst Bouchez dat hij een grote O is me een grote, fransdolle bek.

Van die boer geen eieren!
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2024, 13:02   #6
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
FEIT is dat Bouchez het spel heeft meegespeeld.

Bouchez moet begrijpen dat zijn "Vlaamse" politieke famille niet eens de helft van de stemmen meer behaalt die de N-VA wel nog krijgt.

Bouchez weet maar al te goed dat Wallonië en Brussel zelf laat opdraaien voor de werkloosheidsuitkeringen neerkomt op de splitsing van België. En Bouches is een unitarist.

Grand Bouche blijft Grand Bouche. Een idiote hypocriet die zichzelf wijsmaakt dat hij de Vlamingen in doekskes kan draaien.
Ja, maar het ontkracht wel perfect het verhaaltje dat Panda hier altijd opvoert, dat er zoveel tijd verloren werd omdat er maandenlang in kastelen over staatshervormingen werd onderhandeld.
De waarheid is dat er een informateur een verkiezingsnota schreef, en dat de anderen er een politiek spelletje van maakten.
Ze lazen de nota niet eens, en dus mislukte de informateur, en ging het naar de volgende, waar het spelletje zich herhaalde.
En het zijn dan die pipo's die nu met een doodgraversgezicht komen vertellen dat we nu dringend moeten besparen.
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2024, 13:14   #7
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.927
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Ja, maar het ontkracht wel perfect het verhaaltje dat Panda hier altijd opvoert, dat er zoveel tijd verloren werd omdat er maandenlang in kastelen over staatshervormingen werd onderhandeld.
De waarheid is dat er een informateur een verkiezingsnota schreef, en dat de anderen er een politiek spelletje van maakten.
Ze lazen de nota niet eens, en dus mislukte de informateur, en ging het naar de volgende, waar het spelletje zich herhaalde.
En het zijn dan die pipo's die nu met een doodgraversgezicht komen vertellen dat we nu dringend moeten besparen.
Panda was tot de laatste seconde fan van paars-geel, maar geeft De Wever de schuld dat het paars-gele feest niet doorging....omdat hij er Grand Bouche niet bij wilde hebben.

OP naar het volgende Belgische wereldrecord regeringsvormen!
Of naar een Tsjecho-Slovaaks scenario.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2024, 13:18   #8
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.927
Standaard

Crootje de dweil heeft die spelletjes dus ook meegespeeld. Hij slaagde er zelfs in om premier te worden. De kleinste partij kreeg de hoogste post. Mét de goedkeuring van Bouchez.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2024, 13:32   #9
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Crootje de dweil heeft die spelletjes dus ook meegespeeld. Hij slaagde er zelfs in om premier te worden. De kleinste partij kreeg de hoogste post. Mét de goedkeuring van Bouchez.
Natuurlijk heeft de VLD en dus ook De Croo die spelletjes meegespeeld.
Maandenlang werd het geld van de belastingbetaler dus verspild, miljoenen euro's om toch maar wat politieke spelletjes te spelen.
De ene partij die het niet kon verdragen dat de informateurs- of formateursnota van de andere zou kunnen slagen.
Dus de ene maakt een nota, kondigt die vol trots aan, en binnen de kortste keren schiet een andere partij die af, zogezegd omdat hij niet goed is, maar zoals Bouchez zegt, die werd gewoon niet gelezen.

En dan kwam Covid, en plots moest het snel gaan, de speeltijd was voorbij.
De Croo is dus een vuile leugenaar wanneer hij het voorstelt dat hij een regering moest vormen onder moeilijke omstandigheden.
De waarheid is dat de VLD en anderen talloze mogelijkheden hebben laten liggen om een regering te vormen, miljoenen euro's belastinggeld verspeeld hebben, alleen maar vanwege partijpolitieke belangen.
Was Covid er pas 3 maand later gekomen, dan had het misschien nog 3 maand geduurd vooraleer de politieke spelletjes stopten.
Net zoals toen Poetin Oekraïne binnenviel, en plots de kernuitstap gedeeltelijk kon teruggedraaid worden.
Het federale niveau wordt geleid door onbenullen, luiaards, die altijd externe dwang nodig hebben om iets te verrichten: Covid, Poetin, EU curatele, ...
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2024, 13:32   #10
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.448
Standaard

/ dubbel
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...

Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 4 mei 2024 om 13:32.
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2024, 13:48   #11
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 18.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bouchez in De Standaard
Met een staatshervorming?

“Als dat een staatshervorming is met financiële responsabilisering, die andere hervorming op gang kan brengen om het land efficiënter te maken? Ja, daar kunnen we dan vooruitgang in boeken. Als je morgen Wallonië en Brussel zelf laat opdraaien voor de werkloosheidsuitkeringen, zal je niet lang moeten wachten om resultaat te zien."
De MR wil dus een staatshervorming met financiële responsabilisering van Wallonië en Brussel. Inkaderen!

Terzijde: daar gaat meneer De Croo met zijn klaagzang over 500 dagen kasteelzitten etc. etc.
__________________
* Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
* Eenvoudig truukje om de d/t regels voor werkwoorden toe te passen.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2024, 13:52   #12
epicurist_dirk
Minister
 
epicurist_dirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2003
Berichten: 3.026
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Hiermee wordt dus een leugen van VLD propagandisten voor de zoveelste keer ontkracht:

Vivaldi heeft niet zo lang op zich laten wachten omdat er maandenlang in kastelen onderhandeld werd, zoals De Croo, Ongenae en andere VLD leugenaars beweren.
Men las niet eens de nota's van de onderhandelaars, er werden gewoon politieke spelletjes gespeeld.


En zeggen dat Panda beweert dat op federaal vlak de intelligente mensen zitten, en op Vlaams vlak de idioten.
Op 10 dagen moest alles onderhandeld worden wat gedurende maanden in de kast had gelegen, en werd er tot zo lang onderhandeld, dat de onderhandelaars niet meer wisten wat ze aan het onderhandelen waren.
Zoals ik steeds heb geschreven;
in het sjoemel merk België werd er een staatsgreep gepleegd genaamd Vivaldi
Als na volgende verkiezing terug zo een staatsgreep gebeurd en de mensen die leven op Vlaamse bodem komen daar tegen in opstand met protesten.

Gaat die staatsgreep regering met dictatuur van uit het Franse landsdeel dan het leger in zetten tegen de protesterende burgers zoals dictaturen steeds doen?
__________________
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel
directe referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek, economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2024, 13:53   #13
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 18.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door epicurist_dirk Bekijk bericht
Gaat die staatsgreep regering met dictatuur van uit het Franse landsdeel dan het leger in zetten tegen de protesterende burgers zoals dictaturen steeds doen?
In 1966 is dat nog gebeurd met dode mijnwerkers tot gevolg (Zwartberg) maar vermoedelijk is het Belgisch regime daar ondertussen te zwak voor geworden.
__________________
* Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
* Eenvoudig truukje om de d/t regels voor werkwoorden toe te passen.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2024, 14:00   #14
epicurist_dirk
Minister
 
epicurist_dirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2003
Berichten: 3.026
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
De MR wil dus een staatshervorming met financiële responsabilisering van Wallonië en Brussel. Inkaderen!

Terzijde: daar gaat meneer De Croo met zijn klaagzang over 500 dagen kasteelzitten etc. etc.
De Vivaldi staatsgreep regering wil terug de federale versterken en de gewesten hun beslissende macht terug afbouwen.

Terwijl mensen die leven op Vlaamse bodem de federale dictatuur van het sjoemel merk België willen afbouwen !
Dit bewijst alleen dat er in het sjoemel merk België al decennia geen democratie is maar een dictatuur.
__________________
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel
directe referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek, economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2024, 14:05   #15
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.691
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

En we stevenen af op een Vivandenaldi 2.
Of op een "gedoemde" regering die in een keer een vloedgolf van fiscale lijken en een woedende EU/ECB mag incasseren.

Het hangt er gewoon van af dat de Vivaldianen wel of niet denken dat ze nog eens 5 jaar kunnen grabbelen en graaien.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2024, 14:05   #16
epicurist_dirk
Minister
 
epicurist_dirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2003
Berichten: 3.026
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
In 1966 is dat nog gebeurd met dode mijnwerkers tot gevolg (Zwartberg) maar vermoedelijk is het Belgisch regime daar ondertussen te zwak voor geworden.
Feit is dat er wel een Vivaldi dictatuur is in sjoemel merk België.

En dictaturen werken met angst zaaien door agressieve repressie om aan de macht te blijven
__________________
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel
directe referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek, economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2024, 14:12   #17
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.927
Standaard

Op 26 februari 1907 werd de Société Anonyme Charbonnages des Liégeois en Campine gesticht, een naam die duidelijk stelde wie het voor het zeggen had.

De sluiting van de kolenmijn in Zwartberg wordt gezien als een compensatie voor de sluiting van de Waalse mijnen. Het Vlaams protest wordt in bloed gesmoord.

4500 Vlaamse mijnwerkers werden werkloos.

Op 31 januari 1966 schoot de rijkswacht twee betogers dood tijdens een actie van de mijnwerkers van Zwartberg. De Belgische overheid heeft nooit haar verantwoordelijkheid erkend voor deze misdaden.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2024, 14:14   #18
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 18.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Op 31 januari 1966 schoot de rijkswacht twee betogers dood tijdens een actie van de mijnwerkers van Zwartberg. De Belgische overheid heeft nooit haar verantwoordelijkheid erkend voor deze misdaden.
Maar het gaf de jonge Volksunie een grote boost.
__________________
* Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
* Eenvoudig truukje om de d/t regels voor werkwoorden toe te passen.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2024, 14:14   #19
epicurist_dirk
Minister
 
epicurist_dirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2003
Berichten: 3.026
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
En we stevenen af op een Vivandenaldi 2.
Of op een "gedoemde" regering die in een keer een vloedgolf van fiscale lijken en een woedende EU/ECB mag incasseren.

Het hangt er gewoon van af dat de Vivaldianen wel of niet denken dat ze nog eens 5 jaar kunnen grabbelen en graaien.
nieuwe namen verzinnen om dan "maagdelijk" een nieuwe dictatuur op te starten om de macht terug naar de federale te brengen zodat Frans talig lands deel verder kan zoals ze al decennialang bezig zijn van uit een dictatoriale zetel.

( zelfs toen in een ver verleden konden wij die leefden op Vlaamse bodem niet voor of tegen de Franstaligen kiezen! Dit werd weggewuifd door manipulatie van de bevolking preken >>"de politieke families"<< waar ze het nu nog steeds over hebben, moesten dit ondemocratische camoufleren)
__________________
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel
directe referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek, economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 4 mei 2024 om 14:14.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2024, 14:22   #20
epicurist_dirk
Minister
 
epicurist_dirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2003
Berichten: 3.026
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Op 26 februari 1907 werd de Société Anonyme Charbonnages des Liégeois en Campine gesticht, een naam die duidelijk stelde wie het voor het zeggen had.

De sluiting van de kolenmijn in Zwartberg wordt gezien als een compensatie voor de sluiting van de Waalse mijnen. Het Vlaams protest wordt in bloed gesmoord.

4500 Vlaamse mijnwerkers werden werkloos.

Op 31 januari 1966 schoot de rijkswacht twee betogers dood tijdens een actie van de mijnwerkers van Zwartberg. De Belgische overheid heeft nooit haar verantwoordelijkheid erkend voor deze misdaden.
2
dictaturen werken met angst zaaien door agressieve repressie om aan de macht te blijven en het massale kiesvee die ze door de jaren heen hebben aangelegd moet om hun gunsten te behouden >> de repressie op anders denken uitvoeren<<< om de "elite" aan de macht te houden.
__________________
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel
directe referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek, economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:20.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be