Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 mei 2024, 13:23   #61
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Verdrink je al?
Weer geen argumenten.
Natuurlijk heb je niks in te brengen tegen feiten...
Geen argumenten???

Denk jij nu echt dat ik voor de zoveelste keer het concept 'voorschot' ga uitleggen? En hoe dat voorschotten op't eind mee verrekend worden?

Als jij in zo'n discussie ligt te toeteren over dubbel aanrekenen en diefstal is het voor mij duidelijk: zelfs een simpel concept als voorschot-afrekening krijg ik niet aan u uitgelegd. Al leg ik er een factuur ter voorbeeld naast. Het is niet mijn schuld dat jij zo'n dingen niet snapt.

En dan kom jij nu doodserieus vragen of ik 'niks in te brengen heb' tegen feiten??

En in welke periode dat verbruik gebeurd is (waar u nu plots over begint te zeuren) maakt geen kl*ten uit.
Het is stroom die de klant op factuurdatum verbruikt heeft en daar rekent Engie (en of u dat nu terecht vindt of niet speelt geen rol) een voorschot voor aan.

Poepsimpel. Leg twee hersencellen naast mekaar en ze beginnen er over te praten.

Maar u kan overduidelijk niet het onderscheid maken tussen iets wat u niet begrijpt of iets wat u onterecht vind en oplichting of diefstal. Snapt u het niet (wat in dit geval duidelijk zo is) is het voor u onmiddellijk diefstal.

En -ik heb nieuws voor u- zo werkt het niet.

Maar ga uw gang. Ik heb mijn best gedaan. Iedereen die de moed bijeen raapt om deze draad te lezen gaat merken dat u in de openingspost niets dan onzin lag te verkopen. Dat heb ik ondertussen wel duidelijk gemaakt en dat was ook mijn opzet.
Voor mij is heel de draad nu van u.
Al pist u azijn tot tegen het plafond.

Veel plezier ermee.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2024, 15:53   #62
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Maar ga uw gang. Ik heb mijn best gedaan. Iedereen die de moed bijeen raapt om deze draad te lezen gaat merken dat u in de openingspost niets dan onzin lag te verkopen. Dat heb ik ondertussen wel duidelijk gemaakt en dat was ook mijn opzet.
Voor mij is heel de draad nu van u.
Al pist u azijn tot tegen het plafond.

Veel plezier ermee.
Stel je voor dat je op de klantendienst van Engie werkt. Je moet daarvoor kleuterjuffengeduld hebben.
Ik zou na een dag al een andere job moeten zoeken vrees ik.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill

Laatst gewijzigd door hamac : 3 mei 2024 om 16:07.
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2024, 16:07   #63
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Een voorschot voor het verbruik na de meteropname en de meterstand? Goe bezig...
Natuurlijk.
Betaal jij geen voorschotten voor de elektriciteit die jij verbruikt tussen de laatste meteropname en de volgende (die in de toekomst ligt)?

En hoe worden die voorschotten bepaald? Juist, door een schatting van je waarschijnlijke verbruik op basis van de vorige jaren.

Citaat:
Dat verbruik "tussen de meteropname en de factuurdatum" betaal je bij de volgende jaarafrekening vanaf deze meterstand, dat verbruik hoort niet bij de afrekeningsfactuur van dit jaar.
Neen, je betaalt bij de volgende afrekening het werkelijke verbruik MIN de betaalde voorschotten.

Citaat:
Het jaarlijkse verbruik wordt gemeten en berekend vanaf de vorige meterstand en niet vanaf de factuurdatum.
Dat klopt.

Citaat:
De factuurdatum heeft niks te maken met de berekening van het verbruik, dat jaarverbruik wordt berekend door de vergelijking van de meterstanden.

Onzin en een kromme vergelijking.
Die factuurdatum heeft inderdaad niets te maken met de berekening van het verbruik (al uw andere voorschotten ook niet).
Een meterstand is een cijfer, een factuurdatum is een .... datum.

Als je nu van Engie twee brieven in de bus had gekregen. De eerste met een eindfactuur en de tweede als 'eerste voorschot sinds laatste meteropname', zou je hier dan komen neuten hebben?
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2024, 13:07   #64
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Als je nu van Engie twee brieven in de bus had gekregen. De eerste met een eindfactuur en de tweede als 'eerste voorschot sinds laatste meteropname', zou je hier dan komen neuten hebben?
Dat zou inderdaad identiek hetzelfde zijn...


Want dat is ook hoe andere leveranciers het doen.
Die maken een eindfactuur waarop het verbruik tot aan de meteropname wordt afgerekend en voor de volgende periode rekenen die ook gewoon een voorschot aan.

Bij Engie is dat net hetzelfde alleen klinkt het daar wat anders door de "aangerekend verbruik tussen meteropname en factuurdatum" maar in principe is dat inderdaad ook gewoon het eerst volgende voorschot.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2024, 14:17   #65
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Geen argumenten???

Denk jij nu echt dat ik voor de zoveelste keer het concept 'voorschot' ga uitleggen? En hoe dat voorschotten op't eind mee verrekend worden?
Waarom zou jij een voorschot gaan uitleggen als gij het eerst over een schatting hebt?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Als jij in zo'n discussie ligt te toeteren over dubbel aanrekenen en diefstal is het voor mij duidelijk:
zelfs een simpel concept als voorschot-afrekening krijg ik niet aan u uitgelegd.
Al leg ik er een factuur ter voorbeeld naast.
Het is niet mijn schuld dat jij zo'n dingen niet snapt.
Gij hoeft niks uit te leggen en alleen maar te lezen wat er staat maar dat lukt je niet.
Het is niet mijn schuld dat jij niet begrijpend kunt lezen en logisch redeneren, dat blijkt ook uit andere topics.
Gij lult over een schatting die engie maakt en daarvoor wil je dan de maandelijkse voorschotten uitleggen?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
En dan kom jij nu doodserieus vragen of ik 'niks in te brengen heb' tegen feiten??

En in welke periode dat verbruik gebeurd is (waar u nu plots over begint te zeuren) maakt geen kl*ten uit.
Het is stroom die de klant op factuurdatum verbruikt heeft en daar rekent Engie (en of u dat nu terecht vindt of niet speelt geen rol) een voorschot voor aan.

Poepsimpel. Leg twee hersencellen naast mekaar en ze beginnen er over te praten.
De periode van verbruik maakt inderdaad voor engie geen kl*ten uit, engie rekent dan ook voor de opmaak van de jaarlijkse afrekeningsfactuur niet van meterstand tot meterstand.
Engie rekent een "voorschot/schatting" aan voor een periode van verbruikte stroom na de meteropname dat op de factuurdatum niet als verbruik gekend kan zijn (bij analoge meters) en ook niet op de opgenomen meterstand staat.
En daarvoor moeten die twee hersencellen ook wel werken..
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Maar u kan overduidelijk niet het onderscheid maken tussen iets wat u niet begrijpt of iets wat u onterecht vind en oplichting of diefstal.
Snapt u het niet (wat in dit geval duidelijk zo is) is het voor u onmiddellijk diefstal.
Gij betaalt op twee jaarafrekeningen voor stroomverbruik van eenzelfde periode.
Voor het verbruik van die periode "tussen de meteropname en de factuurdatum", en dus na de meterstand, rekent engie jou een schatting/voorschot aan terwijl die periode ook inbegrepen is in de volgende jaarlijkse eindfactuur want jouw verbruik begint immers te lopen vanaf de meterstand bij de meteropname.
Gij zegt zelf:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Als men bij de opmaak van het factuur een meterstand zou hebben moeten er geen fictieve bedragen aangerekend worden. En dat kan ondermeer bij het gebruik van een digitale meter.
Meer is dat niet.
Engie hoeft dus bij jouw digitale meter al helemaal geen schatting te maken en ook geen fictief bedrag aan te rekenen want engie heeft bij digitale meters toch de meterstand al bij de opmaak van de factuur voor die periode.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
En -ik heb nieuws voor u- zo werkt het niet.
Inderdaad, zo hoort het niet te werken...engie is dan ook, bij mijn weten, de enige energieleverancier die dit truukje gebruikt.
Andere energieleveranciers maken de jaarlijkse eindfactuur wel enkel op van meterstand tot meterstand zonder factuur foefeltruukjes.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Maar ga uw gang. Ik heb mijn best gedaan.
Iedereen die de moed bijeen raapt om deze draad te lezen gaat merken dat u in de openingspost niets dan onzin lag te verkopen.
Dat heb ik ondertussen wel duidelijk gemaakt en dat was ook mijn opzet.
Voor mij is heel de draad nu van u.
Al pist u azijn tot tegen het plafond.

Veel plezier ermee.
Deze draad gaat over een consumente (met een analoge meter) die na een wissel naar engie een foutieve afrekening voor 12 maanden krijgt voor een stroomverbruik van zes maanden.
Met ook nog eens een geschat bedrag voor een periode waarvan het verbruik al op de volgende jaarafrekening wordt aangerekend en waarbij engie voor een analoge meter nooit een correct bedrag van werkelijk stroomverbruik kan vergelijken om zogenaamd de schatting te kunnen rechtzetten.

Mijn openingspost is dus een terechte klacht, toch voor mensen met werkende hersencellen die kunnen lezen en redeneren en het consumentenbedrog doorzien..
Ik heb haar aangeraden om zo vlug mogelijk te wisselen van energieleverancier.

Engie is, bij mijn weten, de enige energieleverancier die met dit truukje zijn klanten bedriegt.
Mijn energieleverancier rekent bij een wissel geen jaarverbruik aan voor maar zes maanden stroomverbruik.
Mijn energieleverancier rekent geen schattingen aan voor verbruik na de meterstand en "tussen de meteropname en de factuurdatum" en dat nog eens op twee verschillende afrekeningsfacturen.
Op geen enkele jaarlijkse afrekeningsfactuur staat een bedrag voor verbruik van de periode "tussen de meteropname en de factuurdatum" en ook niet op eindfacturen bij diverse andere energieleveranciers.
Mijn energieleverancier berekent alvast mijn werkelijk stroomverbruik op elke jaarlijkse afrekeningsfactuur enkel van meterstand tot meterstand, zoals het hoort.

Gij hebt dus alleen duidelijk gemaakt dat je als klant gejost wordt door engie maar dat zelf niet begrijpt.
Ik heb mijn best gedaan om uit te leggen op welke manier engie je bedriegt maar je blijft het bedrog van engie zelfs afstrijden en verdedigen.
Mij niet gelaten, hoor...het zijn tenslotte jouw centjes.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2024, 14:48   #66
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Natuurlijk.
Betaal jij geen voorschotten voor de elektriciteit die jij verbruikt tussen de laatste meteropname en de volgende (die in de toekomst ligt)?
Bij de les blijven...
Het gaat niet over de maandelijkse voorschotten maar over het "voorschot/schatting" voor de periode van verbruik "tussen de meteropname en de factuurdatum" en na de meterstand.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
En hoe worden die voorschotten bepaald? Juist, door een schatting van je waarschijnlijke verbruik op basis van de vorige jaren.
Dat is bezwaarlijk nog een schatting te noemen want het maandelijkse voorschotbedrag is gebaseerd op werkelijk verbruik van het vorige jaar.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Neen, je betaalt bij de volgende afrekening het werkelijke verbruik MIN de betaalde voorschotten.
Nogmaals, het gaat niet over de maandelijks betaalde voorschotten.
En elk stroomverbruik NA de meteropname, dus NA de meterstand, betaal je bij de volgende jaarafrekening, dus ook het stroomverbruik van de periode "tussen de vorige meteropname/meterstand en de factuurdatum".
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Dat klopt.

Die factuurdatum heeft inderdaad niets te maken met de berekening van het verbruik (al uw andere voorschotten ook niet).
Een meterstand is een cijfer, een factuurdatum is een .... datum.
Natuurlijk geeft de factuurdatum enkel maar de datum aan wanneer de (ook de jaarlijkse afrekenings)factuur wordt opgemaakt.
Natuurlijk is de meterstand een cijfer dat aangeeft hoeveel stroom je verbruikt hebt.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Als je nu van Engie twee brieven in de bus had gekregen.
De eerste met een eindfactuur en de tweede als 'eerste voorschot sinds laatste meteropname', zou je hier dan komen neuten hebben?
Hoezo nog een aparte factuur voor het geschatte bedrag als voorschot voor welke periode?
Voor periode van de meteropname/meterstand tot de datum van de factuuropmaak?
Die periode is reeds de verbruikersperiode voor de volgende jaarfactuur en dat zit al in jouw volgende, maandelijkse voorschotfacturen.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2024, 15:42   #67
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Dat zou inderdaad identiek hetzelfde zijn...

Want dat is ook hoe andere leveranciers het doen.
Die maken een eindfactuur waarop het verbruik tot aan de meteropname wordt afgerekend en voor de volgende periode rekenen die ook gewoon een voorschot aan.
En die volgende verbruikersperiode én de maandelijkse voorschotfacturen beginnen bij andere leveranciers vanaf de meterstand.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Bij Engie is dat net hetzelfde alleen klinkt het daar wat anders door de "aangerekend verbruik tussen meteropname en factuurdatum" maar in principe is dat inderdaad ook gewoon het eerst volgende voorschot.
Dat is niet waar.
Gij hebt immers al betaald op de afrekeningsfactuur van DIT jaar met een schatting voor dat "aangerekend verbruik tussen meteropname en factuurdatum" .
Daarnaast betaal je nogmaals elke maand de maandelijkse voorschotfactuur, ook voor die maand/periode waarin de afrekeningsfactuur werd opgemaakt, en wel als voorschot op jouw werkelijke stroomverbruik van volgend jaar op de volgende afrekeningsfactuur.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Bij Engie is dat net hetzelfde alleen klinkt het daar wat anders door de "aangerekend verbruik tussen meteropname en factuurdatum" maar in principe is dat inderdaad ook gewoon het eerst volgende voorschot.
Dat is ook weer niet waar want gij betaalde al een schatting met eventuele rechtzetting voor die periode/maand maart tussen de meteropname en de factuurdatum op de afrekeningsfactuur van dit jaar en daarnaast betaal jij maandelijks ook nog elke maand een voorschotfactuur, ook voor de maand maart, om dan je werkelijke jaarverbruik volgend jaar te kunnen ver-/berekenen.

Maar soit, dit heeft geen enkele zin meer, nu wordt van de schatting op de afrekeningsfactuur voor dit jaar al een maandelijkse voorschotfactuur voor volgend jaar gemaakt...

Voor geïnteresseerde forumleden zal de oplossing van deze klacht tegen engie mettertijd nog gepost worden.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2024, 16:40   #68
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
En die volgende verbruikersperiode én de maandelijkse voorschotfacturen beginnen bij andere leveranciers vanaf de meterstand.
Bij Engie ook. Alleen noemen ze daar het eerste voorschotfactuur niet "voorschotfactuur" maar "bedrag aangerekend voor periode tussen meteropname en factuurdatum".

Citaat:
Dat is niet waar.
Gij hebt immers al betaald op de afrekeningsfactuur van DIT jaar met een schatting voor dat "aangerekend verbruik tussen meteropname en factuurdatum" .
Ja.
Citaat:
Daarnaast betaal je nogmaals elke maand de maandelijkse voorschotfactuur, ook voor die maand/periode waarin de afrekeningsfactuur werd opgemaakt, en wel als voorschot op jouw werkelijke stroomverbruik van volgend jaar op de volgende afrekeningsfactuur.
Dat is ook weer pertinent onwaar.
Je betaalt een voorschot voor de periode tussen meteropname en factuurdatum en vanaf dan een maandelijks voorschot.

Je betaalt die periode nooit dubbel.
Jij blijft dat wel herhalen maar de bewijzen liggen zwart op wit voor uw neus.
Als jij ze niet wil zien is dat niet mijn probleem.

Kijk immers maar naar de bewijzen (de factuur die ik op pag 3 postte):

Daar staat heel duidelijk dat de periode tussen meteropname en factuurdatum loopt van 14/2 tot 26/3 en dat het eerste voorschot zal geind worden vanaf 27/4...

Je betaalt dus voor die periode maar 1 keer.

Geen twee keer zoals jij maar blijft beweren.


Citaat:
Dat is ook weer niet waar want gij betaalde al een schatting met eventuele rechtzetting voor die periode/maand maart tussen de meteropname en de factuurdatum op de afrekeningsfactuur van dit jaar en daarnaast betaal jij maandelijks ook nog elke maand een voorschotfactuur, ook voor de maand maart, om dan je werkelijke jaarverbruik volgend jaar te kunnen ver-/berekenen.
Wederom: gewoon pure, aantoonbare leugens.
Kijk naar het factuur.
De periode aangerekend op de factuur loopt tot 26/4. De voorschotten worden aangerekend vanaf 27/4.

Duidelijker kan een leugen niet aangetoond worden.
De periode overlappen mekaar niet.
U lult uit uw nek.
Aantoonbaar. Zwart op wit.


Citaat:
Maar soit, dit heeft geen enkele zin meer, nu wordt van de schatting op de afrekeningsfactuur voor dit jaar al een maandelijkse voorschotfactuur voor volgend jaar gemaakt...
Je kan het noemen zoals je wil, dat verandert niets aan wat er daadwerkelijk gebeurd. Je betaalt een voorschot voor het verbruik tijdens een bepaalde periode.
Meer is er niet aan de hand.
Als je nu eens echt goed je best doet, snap je het dan nog niet?

Citaat:
Voor geïnteresseerde forumleden zal de oplossing van deze klacht tegen engie mettertijd nog gepost worden.
De klacht die u in de OP postte ging onder meer over heel andere dingen dan de 'periode tussen meteropname en factuurdatum'.
Het ging ondermeer ook over de hoge aanrekening van €1800 van de laatste 6 maanden.

Over die "periode tussen meteropname en factuurdatum" gaat niet veel gezegd worden. Engie hanteert die methode al jaren. Ze is ook duidelijk en voldoende uitgelegd.
__________________
It's just a ride.

Laatst gewijzigd door BigF : 4 mei 2024 om 16:44.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2024, 16:46   #69
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Waarom zou jij een voorschot gaan uitleggen als gij het eerst over een schatting hebt?
Trollolololo....
Omdat dat voorschot gebaseerd wordt op een schatting tiens...

Citaat:
Gij betaalt op twee jaarafrekeningen voor stroomverbruik van eenzelfde periode.
Dat is, zoals hierboven aan aangetoond, een pure leugen.

Kijk naar de periodes op de factuur.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2024, 07:01   #70
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Bij Engie ook. Alleen noemen ze daar het eerste voorschotfactuur niet "voorschotfactuur" maar "bedrag aangerekend voor periode tussen meteropname en factuurdatum".
Waar staat dat?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Over die "periode tussen meteropname en factuurdatum" gaat niet veel gezegd worden. Engie hanteert die methode al jaren. Ze is ook duidelijk en voldoende uitgelegd.
Als gij dat zo goed weet, leg die methode dan eens uit, ze is toch duidelijk en voldoende uitgelegd?
Volgens het engie contract:
Citaat:
Periode tussen de meteopname en de opmaak van de factuur
Omdat uw meterstanden enkele weken voor de opmaak van de factuur opgenomen worden, kennen wij uw verbruik niet voor de periode tussen de meteropname en de factuurdatum.

Daarom maken wij jaarlijks een berekening om het verbruik voor die korte periode zo correct mogelijk te benaderen.
……
Waarom zou engie het verbruik moeten kennen voor de periode tussen de meteropname en de factuurdatum?
Volgens engie voor de opmaak van de factuur?

Of waarvoor heeft engie, volgens jou, dat verbruik nodig van de periode tussen de meteropname en de factuurdatum?
Een simpele vraag.
Leg dat nu eens uit.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2024, 08:31   #71
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Of waarvoor heeft engie, volgens jou, dat verbruik nodig van de periode tussen de meteropname en de factuurdatum?
Een simpele vraag.
Leg dat nu eens uit.
Aha, verandering van tactiek...

Zien dat ge er echt niet meer uitgeraakt (uw openingspost staat voldoende aantoonbaar vol leugens) en dus gaan we de tegenpartij maar wat bestoken met vragen allerhande.

Zoals die hierboven...

Beetje serieus blijven eh?

Vraag jij nu werkelijk waarom een energieleverancier ons verbruik nodig heeft?
Echt?

Dat is als vragen waarom de bakker moet weten hoeveel broden we meenemen.

Hou er toch gewoon mee op. Je vertoning wordt zieliger met de verstreken bladzijde maar jij bent blijkbaar de enige die dat niet doorheeft. Met nog wat in't rond trollen ga je het niet redden hoor...
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2024, 08:39   #72
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.493
Standaard

Vind je het zelf niet raar dat je, terwijl ik je al -tig keer heb beschuldigd van leugens rondstrooien, niet verder geraakt dan mij wat onzin-vragen over de Engie factuur voor de voeten te gooien?

Ik doe hier uitspraken als:

Citaat:
Dat is ook weer pertinent onwaar.
Citaat:
Wederom: gewoon pure, aantoonbare leugens.
Citaat:
U lult uit uw nek.
Aantoonbaar. Zwart op wit.
Citaat:
Dat is, zoals hierboven aan aangetoond, een pure leugen.
Maar daar reageer je gewoon niet op eh?
Mag ik een gokje maken? Je reageert er niet op omdat je dat niet kan. Je leugens staan zwart op wit vast. Tuurlijk ga je daar niet op reageren. Op voorhand verloren.
Dus begin je, in de hoop de aandacht van uw leugens af te leiden, maar wat onzinvragen te stellen.
Zoals "waarom moet een energieleverancier ons verbruik kennen"...

Ni te geloven.

Soit, ik doe hier niet meer aan mee.
Weg hier.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2024, 10:10   #73
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Aha, verandering van tactiek...
Zien dat ge er echt niet meer uitgeraakt (uw openingspost staat voldoende aantoonbaar vol leugens) en dus gaan we de tegenpartij maar wat bestoken met vragen allerhande.
Zoals die hierboven...
Beetje serieus blijven eh?
Vraag jij nu werkelijk waarom een energieleverancier ons verbruik nodig heeft?
Echt?
Dat is als vragen waarom de bakker moet weten hoeveel broden we meenemen.
Hou er toch gewoon mee op. Je vertoning wordt zieliger met de verstreken bladzijde maar jij bent blijkbaar de enige die dat niet doorheeft. Met nog wat in't rond trollen ga je het niet redden hoor...
Jij hebt geen enkele leugen aangetoond, je verwijt mij wat je zelf doet.
Nu ga je weer afleiden met een onnozele en halve weervraag omdat je niet wil antwoorden want je weet het niet, hé...

Ik vraag helemaal niet "waarom een energieleverancier ons verbruik nodig heeft."
Waar lees jij dat? Dat heb ik nergens geschreven, gij stelt die halve vraag...
Niet onnozel doen, hé?

Ik vraag waarom engie het verbruik nodig heeft van de periode tussen de meteropname en de factuurdatum.
GIJ beweert dat dit duidelijk en voldoende uitgelegd wordt.
Awel, leg dat dan eens uit:
Citaat:
Periode tussen de meteopname en de opmaak van de factuur
Omdat uw meterstanden enkele weken voor de opmaak van de factuur opgenomen worden, kennen wij uw verbruik niet voor de periode tussen de meteropname en de factuurdatum.

Daarom maken wij jaarlijks een berekening om het verbruik voor die korte periode zo correct mogelijk te benaderen.
Waarom zou engie het verbruik moeten kennen voor de periode tussen de meteropname en de factuurdatum?
Volgens engie toch voor de opmaak van de factuur?

Of waarvoor heeft engie, volgens jou, dan dat verbruik nodig van de periode tussen de meteropname en de factuurdatum?
Of kun je die simpele vraag niet beantwoorden?
Is die vraag al te moeilijk voor jou?
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2024, 10:40   #74
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Vind je het zelf niet raar dat je, terwijl ik je al -tig keer heb beschuldigd van leugens rondstrooien, niet verder geraakt dan mij wat onzin-vragen over de Engie factuur voor de voeten te gooien?
Ik doe hier uitspraken als:
Maar daar reageer je gewoon niet op eh?
Mag ik een gokje maken? Je reageert er niet op omdat je dat niet kan. Je leugens staan zwart op wit vast. Tuurlijk ga je daar niet op reageren. Op voorhand verloren.
Dus begin je, in de hoop de aandacht van uw leugens af te leiden, maar wat onzinvragen te stellen.
Zoals "waarom moet een energieleverancier ons verbruik kennen"...

Ni te geloven.

Soit, ik doe hier niet meer aan mee.
Weg hier.
Jouw valse beschuldigingen van de hak op de tak boeien niet en raken kant noch wal.

Vind je het zelf niet raar dat je de vraag waarover het gaat niet eens kunt beantwoorden?
Het draait net rond die vraag, MIJN vraag:
Of waarvoor heeft engie, volgens jou, dat verbruik nodig van de periode tussen de meteropname en de factuurdatum?

En niet jouw onzin vraag "Zoals "waarom moet een energieleverancier ons verbruik kennen" dat gij van mijn vraag maakt om vervolgens nu ook nog hypocriet in mijn schoenen te willen BLIJVEN schuiven.

Natuurlijk sta je nu met je mond vol tanden en doe je niet meer mee.
Je hebt alles door elkaar gehaspeld en je geraakt uit je eigen wirwar en doolhof zelf niet meer wijs met je kontgedraai, leugens en verdraaiingen.
Eerst was het een schatting en dan maak je er een voorschot van...blabla.
....en je blijft maar doordrammen maar je kunt zelfs al geen antwoord meer bedenken voor de legitieme vraag:
Of waarvoor heeft engie, volgens jou, dat verbruik nodig van de periode tussen de meteropname en de factuurdatum?
En daar maak jij dan maar van:
Waarom een energieleverancier ons verbruik nodig heeft??!!
Wie zit hier te trollen?
Beantwoord toch gewoon mijn vraag eens, zo moeilijk is dat niet.

De volledige, gedetailleerde en correcte vraag is:
Waarom zou engie het verbruik nodig hebben van de periode tussen de meteropname en de factuurdatum om de jaarlijkse afrekeningsfactuur van dit jaar op te maken?
Maar daar heb jij geen antwoord op dus druip je gauw af met de staart tussen de poten om maar niet in discussie hoeven te gaan over de kern van de zaak na 4 blz schelden, verwijten en onnozel geleuter naast de kwestie.
Zal ik ook een gokje wagen?
Je antwoordt niet omdat het intussen misschien al begint te dagen dat je als klant ook gejost wordt door engie. Maar zoals al gezegd werd: het zijn jouw centjes.

Geen andere energieleverancier bedriegt zijn klanten met die "engie-methode".
Dat is al een rode vlag dat er iets niet in de haak is, toch voor een goede verstaander...
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.

Laatst gewijzigd door Oma : 6 mei 2024 om 10:43.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2024, 10:40   #75
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Ik vraag helemaal niet "waarom een energieleverancier ons verbruik nodig heeft."
Waar lees jij dat? Dat heb ik nergens geschreven, gij stelt die halve vraag...
Niet onnozel doen, hé?

Ik vraag waarom engie het verbruik nodig heeft van de periode tussen de meteropname en de factuurdatum.
Zoiets heb ik echt nog nooit meegemaakt...

Ge vraagt dus nergens "waarom een energieleverancier ons verbruik nodig heeft" en letterlijk twee zinnen verder, IN DEZELFDE POST:

Citaat:
"Ik vraag waarom engie het verbruik nodig heeft van de periode tussen de meteropname en de factuurdatum."
Tegen zoveel waanzin kan ik echt niet op, nee...
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2024, 10:43   #76
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Het draait net rond die vraag, MIJN vraag:
Nee, juffie. Het draait hier niet om JOUW vraag.
Het draait hier om welke BS je allemaal in de OP schreef.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2024, 10:44   #77
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.493
Standaard

En in deze krankzinnige rattennest ga ik echt niet langer blijven rondhangen.

Dit wordt gewoon te idioot voor woorden.

Nu echt weg hier. De BS is al lang aangetoond.

Veel plezier nog met je vragen Oma.
Je mag er zelf een antwoord op verzinnen.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2024, 10:54   #78
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Zoiets heb ik echt nog nooit meegemaakt...
Ge vraagt dus nergens "waarom een energieleverancier ons verbruik nodig heeft" en letterlijk twee zinnen verder, IN DEZELFDE POST:
Tegen zoveel waanzin kan ik echt niet op, nee...
Zoek het verschil tussen:
JOUW VRAAG:
waarom een energieleverancier ons verbruik nodig heeft
En
MIJN VRAAG:
waarom engie het verbruik nodig heeft van de periode tussen de meteropname en de factuurdatum

Ben jij mentaal wel in orde?
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2024, 11:10   #79
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
En in deze krankzinnige rattennest ga ik echt niet langer blijven rondhangen.

Dit wordt gewoon te idioot voor woorden.

Nu echt weg hier. De BS is al lang aangetoond.

Veel plezier nog met je vragen Oma.
Ja, druip het maar af, je kunt zelfs niet lezen en je liegt dat jouw vraag mijn vraag zou zijn.
Je hebt jezelf klem gezet met je eigen gebouwde rattennest.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Je mag er zelf een antwoord op verzinnen.
Zie je wel dat je geen zinnig antwoord kunt geven op de simpele vraag.

Ga elders maar mierenneuken en onnozel met woordjes spelen om discussies te verzieken.
Tot nooit meer.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2024, 14:14   #80
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Ja, druip het maar af
Mis je me nu al?

Allez, om u een plezier te doen.

Maar dan moet je wel eens iets voor me doen.

Want je ligt me nu te bestoken met vragen maar ik ben niet degene die allerlei dingen in de OP heb beweerd.

Jij beweerde daar allerlei dingen, ik betwist die.
Dát is nog steeds waar deze draad over gaat.

En je zal moeten toegeven: de dingen die jij in de OP beweerd heb je nergens (NERGENS) in deze draad bewezen.
Je hebt ze tientallen keren beweerd, dat wel, maar bewezen dat je gelijk hebt doe je nergens.

Nochtans is het simpel: Jij beweert dingen over de rekening van Engie. Dat daar bedragen dubbel betaald moeten worden enzo.
Ik zal me van mijn beste kant laten zien en zeggen: "Nee? Is dat echt zo? Dan kan je me vast een factuur laten zien waar dat duidelijk is."

Want als je beweert dat een firma iets aanrekend, is dat volgens mij alleen te bewijzen door de factuur. Jij kan heel deze draad lang roepen dat Engie dit en dat aanrekent, maar zolang je dat niet kunt aantonen met een factuur is dat niet meer dan uw bewering.

En voorlopig heb je zoiets nog nergens aangetoond. Je beweert dingen over de Engie factuur maar laat nergens die Engie factuur zien. Maar je blijft wel beweren dat jou beweringen waarheid zijn.

Ik heb hier onderweg ergens een factuur van Engie gepost. Dat is ook logisch. Wil je over aanrekeningen discussieren moet je er de factuur bij halen. Ik postte een link naar zo'n factuur. Jij niet. Jij opende de draad. Eigenlijk is dat jou werk.

En op die factuur is duidelijk te zien dat jou beweringen niet kloppen. Met datums en al erbij. Maar weerleg jij dat ergens? Nee eh? Jij blijft beweren dat je gelijk hebt. Zonder ook maar één factuur te tonen waarop duidelijk te lezen valt dat jou beweringen waarheid zijn.

Dát is momenteel de essentie van deze draad.
- Jij beweert dingen maar toont nergens aan die stroken met de waarheid. Je beweert dingen over een Engie factuur maar toont in heel deze draad geen enkel factuur dat uw beweringen staaft.
- Ik toon aan dat de dingen die jij beweeert niet stroken met de waarheid (aan de hand van het enige document dat kan aantonen wat er wel en niet aangerkend wordt, nl. een factuur).
- En nu je ondertussen compleet over de rooie bent omdat ik je weiger te geloven op basis van enkel en alleen je eigen beweringen begin je me maar wat vragen voor de voeten te gooien.

Als of die vragen (zelfs al zou ik ze niet kunnen beantwoorden) jou beweringen plots waarheid zouden maken.

De enige manier voor jou om je beweringen te bewijzen (bv dat er bedragen dubbel aangerekend worden) is door facturen te tonen waaruit dat blijkt.
Tot nu toe deed je dat nergens.

Als je me in de volgende post zo'n factuur kan tonen wil ik verder discussieren.
Anders onthou ik dat jij hier vooral dingen beweert zonder die ook maar 1 keer hard te maken.

Laatste kans.
Ik ben hier niet begonnen met dingen in het wilde weg te beweren. Jij wel. Het is aan jou om aan te tonen dat je beweringen kloppen.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:28.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be