Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 oktober 2022, 07:47   #31241
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Dit wordt een werk van lange adem. Als de Russen er in slagen Novorossiya deel van Rusland te laten worden, is dat uiteraard een grote overwinning
Is dat zo? Als rest-Oekraïne dan toegetreden is tot nato? Moskou en Volgograd liggen dan niet echt ver meer af, nietwaar ?
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump
stab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2022, 07:59   #31242
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 23.072
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Is dat zo? Als rest-Oekraïne dan toegetreden is tot nato? Moskou en Volgograd liggen dan niet echt ver meer af, nietwaar ?
Dan zal Oekraine ofwel de Krim moeten terug veroveren of afgeven aan Rusland. Een land in oorlog of met bezette gebieden kan niet toetreden tot NAVO.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2022, 08:02   #31243
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
Doorgaans zonder bronvermelding
Berichten dat rusland volledig op schema lig ven alles volgens plan verloopt

Het plan 6 maand geleden zei echt om lymansk te veroveren, de stad via schijnreferenda te annexeren om dan een dag later al terug taktisch te vertrekken

Maar goed
De files vluchtende mannen aan alle russische buitenlandse grenzen is ook propaganda
Wat WEL propaganda is, is die files tonen, maar NIET hoe Oekraïense mannen al maanden proberen op allerlei manieren hun land te ontvluchten. Een belangrijk onderdeel van propaganda is het zeer eenzijdig rapporteren van de feiten. Alles dat mis gaat in Rusland, daar wordt de focus op gelegd. Dat bvb. Kupiansk, Izium, etc. "bevrijd" werden door de Kraken militie, een afdeling van Azov, dus neo-nazi (volgens het Amerikaanse congres ZELF, maar als je dat nu herhaalt ben je een "Poetin propagangist") , daar mag niet over bericht worden. Ook over Oekraïense massaslachtingen en andere mensenrechtenschendingen is het mondje toe.

Het Westen is ZEER totalitair geworden. Voor zaken te schrijven zoals ik deze hier schrijf, bvb. dat Kraken en Azov neo-nazi's zijn, heb ik een waarschuwing gekregen van facebook dat zulke pro-Russische propaganda niet getolereerd wordt. Terwijl facebook ZELF Azov bande tot vlak voor de oorlog.

Ik begrijp het wel, als gevolg van de idiote politiek van onze leiders gaan we een recessie tegemoet die wel 10 jaar kan duren, dus al die "windowdressing" zoals vrijheid van meningsuiting moeten het ontgelden. De miljardairs en overheden die onze media in handen hebben (dit forum is een van de zeer zeldzame uitzonderingen) willen laten tonen wie de baas is.

Dissidenten met een afwijkende mening zoals mezelf en nog een paar andere moeten geband worden, en de volgende stap is gevangenisstraf of naar een psychiatrische instelling. Ik zie het in die richting evolueren. Volgende stap zal zijn PVDA verbieden, want is een bedreiging voor de heersende elite hier.

Nu goed, ik ga blijven mijn mening verkondigen. Ik heb een vastbenoemde job dus normaal gezien kunnen ze mij op die manier niet onder druk zetten. En als ik van facebook gebannen wordt, eigenlijk des te beter, want ik wil geen gijzelaar zijn van Zuckerberg en co. Er bestaan nog genoeg andere fora.

Als het tot een echte koude oorlog komt tussen het Westen en Rusland en China, kies ik partij voor die laatste. Niet omdat iemand mij betaalt, maar omdat de vijand van je vijand je vriend is. De vijand, dat is het establishment en de 1% in het Westen. Dat zijn de aandeelhouders van Shell, Unilever, etc. Poetin heeft veel gedaan voor de Russen en etnische Russen, terwijl de westerse elite hen sinds de jaren 90 serieus in het gat pakt. (Jeltsin steunen, oligarchen die al hun gestolen miljarden in het Westen investeerden, Tsjetsjeense terroristen steunen en bewapenen, overal chaos en oorlogen organiseren in de Russische wereld) De ChineseCommunistische Partij heeft van China, een van de armste landen ter wereld tot de jaren 50, een welvarende supermacht gemaakt. Waar de westerse elite geen controle over heeft! De westerse elite ziet China als een groter probleem dan Rusland, en probeert beide te verdelen. Het is goed dat deze landen samenwerken, en ook samenwerken met anti-westerse regeringen wereldwijd die zich verzetten tegen de westerse neo-koloniale greep op de wereld.

Ik ben geen fan van Poetin en zelfs niet van z'n speciale operatie in Oekraïne. Maar zoals de kaarten nu liggen, zou een terugtrekking van Rusland leiden tot een genocide tegen de etnische Russen en Russisch taligen. Het Westen zal "bezorgd " zijn maar heimelijk blij dat die Russen en pro-Russen worden "opgeruimd". Als het in hun voordeel is tellen mensenrechten niet, dat is enkel van belang als excuus om regime change door te voeren in olierijke landen die het dictaat van de westerse elite niet aanvaarden, zoals Libië.

Laatst gewijzigd door tomm : 3 oktober 2022 om 08:17.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2022, 08:08   #31244
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Wat WEL propaganda is, is die files tonen, maar NIET hoe Oekraïense mannen al maanden proberen op allerlei manieren hun land te ontvluchten. Een belangrijk onderdeel van propaganda is het zeer eenzijdig rapporteren van de feiten. Alles dat mis gaat in Rusland, daar wordt de focus op gelegd. Dat bvb. Kupiansk, Izium, etc. "bevrijd" werden door de Kraken militie, een afdeling van Azov, dus neo-nazi (volgens het Amerikaanse congres ZELF, maar als je dat nu herhaalt ben je een "Poetin propagangist") , daar mag niet over bericht worden. Ook over Oekraïense massaslachtingen en andere mensenrechtenschendingen is het mondje toe.

Het Westen is ZEER totalitair geworden. Voor zaken te schrijven zoals ik deze hier schrijf, bvb. dat Kraken en Azov neo-nazi's zijn, heb ik een waarschuwing gekregen van facebook dat zulke pro-Russische propaganda niet getolereerd wordt. Terwijl facebook ZELF Azov bande tot vlak voor de oorlog.

Ik begrijp het wel, als gevolg van de idiote politiek van onze leiders gaan we een recessie tegemoet die wel 10 jaar kan duren, dus al die "windowdressing" zoals vrijheid van meningsuiting moeten het ontgelden. De miljardairs en overheden die onze media in handen hebben (dit forum is een van de zeer zeldzame uitzonderingen) willen laten tonen wie de baas is.
wow, je hebt een waarschuwing gekregen van Facebook! zo erg!

In Rusland vlieg je voor zoiets in de gevangenis. Gewoon een wit bord omhoog houden, is al genoeg om opgepakt te worden maar jij zit hier te grienen dat je een waarschuwing hebt gekregen van Facebook.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2022, 08:11   #31245
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Dan zal Oekraine ofwel de Krim moeten terug veroveren of afgeven aan Rusland. Een land in oorlog of met bezette gebieden kan niet toetreden tot NAVO.
Dat is toch maar een 'regeltje'?
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump
stab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2022, 08:15   #31246
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter
 
Anselmo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.085
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Wat WEL propaganda is, is die files tonen, maar NIET hoe Oekraïense mannen al maanden proberen op allerlei manieren hun land te ontvluchten. Een belangrijk onderdeel van propaganda is het zeer eenzijdig rapporteren van de feiten. Alles dat mis gaat in Rusland, daar wordt de focus op gelegd. Dat bvb. Kupiansk, Izium, etc. "bevrijd" werden door de Kraken militie, een afdeling van Azov, dus neo-nazi (volgens het Amerikaanse congres ZELF, maar als je dat nu herhaalt ben je een "Poetin propagangist") , daar mag niet over bericht worden. Ook over Oekraïense massaslachtingen en andere mensenrechtenschendingen is het mondje toe.

Het Westen is ZEER totalitair geworden. Voor zaken te schrijven zoals ik deze hier schrijf, bvb. dat Kraken en Azov neo-nazi's zijn, heb ik een waarschuwing gekregen van facebook dat zulke pro-Russische propaganda niet getolereerd wordt. Terwijl facebook ZELF Azov bande tot vlak voor de oorlog.

Ik begrijp het wel, als gevolg van de idiote politiek van onze leiders gaan we een recessie tegemoet die wel 10 jaar kan duren, dus al die "windowdressing" zoals vrijheid van meningsuiting moeten het ontgelden. De miljardairs en overheden die onze media in handen hebben (dit forum is een van de zeer zeldzame uitzonderingen) willen laten tonen wie de baas is.
Dat jij hier dagelijks uw propaganda mag spuien is het bewijs van uw ongelijk!
Er is een grote vrijheid van mening in onze contreien!
Alleen hebben sommigen problemen met deze vrijheid om te gaan en wordt ze misbruikt om op commando desinformatie te verspreiden.
De meest absurde is die dat beweert wordt dat de NATO het arme Rusland wil veroveren !!! Goe zot! We hebben hier al genoeg problemen om er nog nostalgische Groot-Russen bij te nemen.
__________________
Ik begin stilaan respect te krijgen van Franco…Een brave man die tegen de communisten vocht.
Gipsy 26/28 1 2018
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen."
Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015.
“Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2022, 08:18   #31247
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter
 
Anselmo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.085
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
wow, je hebt een waarschuwing gekregen van Facebook! zo erg!

In Rusland vlieg je voor zoiets in de gevangenis. Gewoon een wit bord omhoog houden, is al genoeg om opgepakt te worden maar jij zit hier te grienen dat je een waarschuwing hebt gekregen van Facebook.
Als het bij oppakken bleef ! Meestal krijg je er gratis een "behandeling" van de oproerpolitie bij waarvan je blij mag zijn er niets aan "over te houden".
__________________
Ik begin stilaan respect te krijgen van Franco…Een brave man die tegen de communisten vocht.
Gipsy 26/28 1 2018
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen."
Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015.
“Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2022, 08:27   #31248
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
wow, je hebt een waarschuwing gekregen van Facebook! zo erg!

In Rusland vlieg je voor zoiets in de gevangenis. Gewoon een wit bord omhoog houden, is al genoeg om opgepakt te worden maar jij zit hier te grienen dat je een waarschuwing hebt gekregen van Facebook.
De journaliste die een wit bord omhoog hield tijdens het journaal, is uiteraard haar job kwijt bij de Russische overheid, maar zit niet in de gevangenis. Ze werkt nu voor DW, Duitse overheidspropaganda. Ze werkt dus nu voor de vijand. Toch zit ze niet in de gevangenis.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2022, 08:35   #31249
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Dat jij hier dagelijks uw propaganda mag spuien is het bewijs van uw ongelijk!
Er is een grote vrijheid van mening in onze contreien!
Alleen hebben sommigen problemen met deze vrijheid om te gaan en wordt ze misbruikt om op commando desinformatie te verspreiden.
De meest absurde is die dat beweert wordt dat de NATO het arme Rusland wil veroveren !!! Goe zot! We hebben hier al genoeg problemen om er nog nostalgische Groot-Russen bij te nemen.
Een andere mening verkondigen is "Propaganda spuien" terwijl Uzelf niets anders doet dan propaganda spuien. Dit forum, het moet gezegd, is een van de weinige fora waar je niet voor het minste gecensureerd wordt, en waar vrij debat nog mogelijk is. Het is natuurlijk ook een anoniem forum wat het gemakkelijker maakt om echt te zeggen wat je denkt zonder persoonlijke gevolgen voor jezelf of je familie.

NAVO wil Rusland eerst opbreken, en dan pas veroveren. In de jaren 90 steunden ze Tsjetsjeense en andere separatisten. Vanaf ze de kans hebben doen ze het opnieuw, Oekraïne is in dit opzicht een springplank richting Moskou. Of dacht je nu werkelijk dat de westerse elite veel affiniteit heeft met een grotendeels nazi-regime in Kiev? "De vijand van mijn vijand is mijn vriend" zo denkt het Westen, daarom dat ze communistische Koerden steunen in het Midden-Oosten, en voordien Saddam tijdelijk steunden, Iran wapens gaven (Iran contragate), zelfs Osama Bin Laden en de Taliban bewapenden en financierden.

Laatst gewijzigd door tomm : 3 oktober 2022 om 08:38.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2022, 08:37   #31250
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
De journaliste die een wit bord omhoog hield tijdens het journaal, is uiteraard haar job kwijt bij de Russische overheid, maar zit niet in de gevangenis. Ze werkt nu voor DW, Duitse overheidspropaganda. Ze werkt dus nu voor de vijand. Toch zit ze niet in de gevangenis.
ik heb het over demonstranten op straat die gewoon werden opgepakt voor de oog van de camera's. Of ze nu nog in de gevangenis zitten, weten we uiteraard niet maar is niet relevant. Ze werden opgepakt, toch net iets anders dan op Facebook een waarschuwing krijgen.

Kijk, dat je zegt dat in het westen ook niet alles goed is, en dat de propaganda hier ook met een serieuze korrel zout moet genomen worden, geen enkel probleem mee.
Maar kom niet zeggen dat je in Rusland vrijer bent dan hier, dat kan je gewoon niet staven door empirisch bewijs.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2022, 08:40   #31251
Sneaky
Minister-President
 
Sneaky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 april 2015
Berichten: 4.787
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Een andere mening verkondigen is "Propaganda spuien" terwijl Uzelf niets anders doet dan propaganda spuien. Dit forum, het moet gezegd, is een van de weinige fora waar je niet voor het minste gecensureerd wordt, en waar vrij debat nog mogelijk is. Het is natuurlijk ook een anoniem forum wat het gemakkelijker maakt om echt te zeggen wat je denkt zonder persoonlijke gevolgen voor jezelf of je familie.

NAVO wil Rusland eerst opbreken, en dan pas veroveren. In de jaren 90 steunden ze Tsjetsjeense en andere separatisten. Vanaf ze de kans hebben doen ze het opnieuw, Oekraïne is in dit opzegt een springplank richting Moskou. Of dacht je nu werkelijk dat de westerse elite veel affiniteit heeft met een grotendeels nazi-regime in Kiev? "De vijand van mijn vijand is mijn vriend" zo denkt het Westen, daarom dat ze communistische Koerden steunen in het Midden-Oosten, en voordien Saddam tijdelijk steunden, Iran wapens gaven (Iran contragate), zelfs Osama Bin Laden en de Taliban bewapenden en financierden.
Wauw, lang niet zo goed gelachen, bedankt!

Vooral dat volhouden van het Nazi-regime in Oekraïne is kostelijk.

Ik lees dat Putin zo ver heen is dat hij zijn Eigen leugens begint te geloven.
__________________
Elon Musk - “Wokeness gives people a shield to be mean and cruel, armored in false virtue.”
Sneaky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2022, 08:47   #31252
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.721
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Wauw, lang niet zo goed gelachen, bedankt!

Vooral dat volhouden van het Nazi-regime in Oekraïne is kostelijk.

Ik lees dat Putin zo ver heen is dat hij zijn Eigen leugens begint te geloven.
Is dat anders dan ONZE politiekers?
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2022, 08:51   #31253
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
ik heb het over demonstranten op straat die gewoon werden opgepakt voor de oog van de camera's. Of ze nu nog in de gevangenis zitten, weten we uiteraard niet maar is niet relevant. Ze werden opgepakt, toch net iets anders dan op Facebook een waarschuwing krijgen.

Kijk, dat je zegt dat in het westen ook niet alles goed is, en dat de propaganda hier ook met een serieuze korrel zout moet genomen worden, geen enkel probleem mee.
Maar kom niet zeggen dat je in Rusland vrijer bent dan hier, dat kan je gewoon niet staven door empirisch bewijs.
Ze worden enkele uren administratief aangehouden, net zoals ik ooit aangehouden werd omdat ik betoogde tegen de Amerikaanse kernwapens op Kleine Brogel. (daar mag nu zelfs niet meer over gecommuniceerd worden)

Staven door empirisch bewijs kunt U ook niet. Om dat te kunnen doen heb je voldoende informatie nodig uit verschillende bronnen, die je dan met elkaar moet vergelijken. Historische kritiek vond ik het meest interessante vak tijdens mijn opleiding geschiedenis. De westerse elite wil af van die kritische ingesteldheid, zoveel is duidelijk. Historische kritiek werd bvb. niet opgenomen in de eindtermen. Mensen moeten braafjes de propaganda slikken, braafjes naäpen dat het Westen voor vrijheid en democratie staat, dat het regime in Kiev het hart vertegenwoordigt van de Europese democratie, dat Poetin de bloeddorstige Mongoolse vijand is waartegen het koene Westen ten strijde moet trekken om de westerse beschaving te redden.













De gelijkenis met Oekraïense propaganda is treffend. Uiteraard niet verwonderlijk als je weet dat het regime Nazi-collaborateur en genocidair Bandera verheerlijkt.









Ze hebben goed geluisterd naar hun grootvader, en de nazi-propaganda zorgvuldig gekopieerd.

Toevallig of niet zijn het de nazaten van nazi's, vooral in de Baltische landen en Oekraïne, die de anti-Russische hetze leiden.

Laatst gewijzigd door tomm : 3 oktober 2022 om 08:55.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2022, 08:53   #31254
Sneaky
Minister-President
 
Sneaky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 april 2015
Berichten: 4.787
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Is dat anders dan ONZE politiekers?
Dat zeg ik niet. Wij maken hier dezelfde fouten als ginder. De indoctrinatie en dergelijke tijdens corona illustreren dat perfect. Alleen is het ginder nog een graad erger.
__________________
Elon Musk - “Wokeness gives people a shield to be mean and cruel, armored in false virtue.”
Sneaky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2022, 08:54   #31255
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Dan zal Oekraine ofwel de Krim moeten terug veroveren of afgeven aan Rusland. Een land in oorlog of met bezette gebieden kan niet toetreden tot NAVO.
Ach, indien nodig vindt men daar wel een oplossing voor.

Uiteindelijk is maar één ding relevant hé: willen de andere NAVO-landen het. Zo ja, kan UA perfect toetreden.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2022, 08:58   #31256
Sneaky
Minister-President
 
Sneaky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 april 2015
Berichten: 4.787
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ze worden enkele uren administratief aangehouden, net zoals ik ooit aangehouden werd omdat ik betoogde tegen de Amerikaanse kernwapens op Kleine Brogel. (daar mag nu zelfs niet meer over gecommuniceerd worden)

Staven door empirisch bewijs kunt U ook niet. Om dat te kunnen doen heb je voldoende informatie nodig uit verschillende bronnen, die je dan met elkaar moet vergelijken. Historische kritiek vond ik het meest interessante vak tijdens mijn opleiding geschiedenis. De westerse elite wil af van die kritische ingesteldheid, zoveel is duidelijk. Historische kritiek werd bvb. niet opgenomen in de eindtermen. Mensen moeten braafjes de propaganda slikken, braafjes naäpen dat het Westen voor vrijheid en democratie staat, dat het regime in Kiev het hart vertegenwoordigt van de Europese democratie, dat Poetin de bloeddorstige Mongoolse vijand is waartegen het koene Westen ten strijde moet trekken om de westerse beschaving te redden.


De gelijkenis met Oekraïense propaganda is treffend. Uiteraard niet verwonderlijk als je weet dat het regime Nazi-collaborateur en genocidair Bandera verheerlijkt.

Toevallig of niet zijn het de nazaten van nazi's, vooral in de Baltische landen en Oekraïne, die de anti-Russische hetze leiden.
Toch wel een vreemd betoog daar. Eerst wijdt je uit over mensen die blind propagenda slikken bij ons (niet geheel onterecht, mensen mogen wat kritischer omgaan met de MSM).

Maar dan haal je heel je betoog onderuit met dat onnozele nazi verhaaltje van het Oekraïens regime. Dat is gewoon onnozele russische propaganda die je herhaalt.
__________________
Elon Musk - “Wokeness gives people a shield to be mean and cruel, armored in false virtue.”
Sneaky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2022, 08:58   #31257
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Toevallig of niet zijn het de nazaten van nazi's, vooral in de Baltische landen en Oekraïne, die de anti-Russische hetze leiden.
Blijft grappig, uw nazi-vergelijkingen.

De Anschluss die Rusland wil uitvoeren met elk stukje land waar toevallig een Rus woont en de totalitaire wijze waarop Putin heerst, vertoont nochtans meer gelijkenissen met Nazi-Duitsland hoor.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2022, 08:59   #31258
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Dat zeg ik niet. Wij maken hier dezelfde fouten als ginder. De indoctrinatie en dergelijke tijdens corona illustreren dat perfect. Alleen is het ginder nog een graad erger.
De indoctrinatie tijdens de corona periode is nog geen honderdste van wat we nu meemaken.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2022, 09:00   #31259
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.170
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Ach, indien nodig vindt men daar wel een oplossing voor.

Uiteindelijk is maar één ding relevant hé: willen de andere NAVO-landen het. Zo ja, kan UA perfect toetreden.
ze moeten allemaal voor zijn, dat lijkt mij zo ook een onmogelijke consensus, maar goed... de verassingen zijn de wereld niet uit. Ik zou het toelaten omdat ze defacto zo goed meedoen, en ondertussen weet RU dat ze zich koest moeten houden fo ze zijn in oorlogmet de NATO wat dan eindigt met een complete afgang, mag hij direct 1M reservisten mobiliseren en op blote voeten en met bajonetten en goedendags naar het front sturen
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2022, 09:00   #31260
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Toch wel een vreemd betoog daar. Eerst wijdt je uit over mensen die blind propagenda slikken bij ons (niet geheel onterecht, mensen mogen wat kritischer omgaan met de MSM).

Maar dan haal je heel je betoog onderuit met dat onnozele nazi verhaaltje van het Oekraïens regime. Dat is gewoon onnozele russische propaganda die je herhaalt.
Blijft een merkwaardige spreidstand. Aan de ene kant zo het Oekraïens regime een bende nazi's zijn, maar aan de andere kant is Zelensky 'a filthy gay jew' (waarbij het wederom opmerkelijk is dat Mordor zowel homo zijn als jood zijn blijkbaar als een belediging beschouwt).
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:08.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be