Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 april 2024, 13:22   #51041
IJsboer
Europees Commissaris
 
IJsboer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2009
Berichten: 7.275
Standaard

Met al dat spierballengerol komen we toch niet verder.

Kan dat veroverde gedeelte van Oekraïne niet als neutraal gezien worden. Dus NOCH van Rusland NOCH van Europa? Gewoon onafhankelijk. Het zou met Krim erbij toch gouden zaken kunnend oen met zowel Rusland als Europa. Of zie ik dat te simpel?

Ik vind dat er nu heel veel geld wordt versmost door alles dat kapot gedaan wordt. Ik vind dat dom en nutteloos. Ik zie er geen enkel voordeel in.
__________________
Het probleem met de wereld is dat de lompe mensen vol zelfzekerheid zitten en de slimme mensen vol twijfels.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2024, 14:26   #51042
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 45.151
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
"Goed zo !!!"
Wie een grote mond opzet over het naar ginder sturen van oorlogsmateriaal moet dat materiaal mijns inziens maar eens achterna reizen.
We zullen u meesturen als observator (of ze u graag zullen zien komen is een ander paar mouwen ).
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2024, 14:48   #51043
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.324
Standaard

Twee jaar na de Russische invasie van Oekraïne is het recept van wapenleveranties, militaire trainingen en sancties vastgelopen. De verbeeldingskracht om een andere koers in te slaan, ontbreekt. Terwijl reservisten (ICT’ers, vrachtwagenchauffeurs, pompbediendes) in loopgraven de dood vinden, bijten westerse bewindslieden zich vast in een ongekend militarisme.
Trumps uitspraak dat ‘Rusland mag doen wat het wil’ met Navo-landen die niet genoeg aan defensie besteden, heeft de oorlogskramp verhevigd. Het is niet verwonderlijk dat Europese haviken deze pesterijen (feitelijk een geste aan de wapenindustrie) aangrijpen om hun ambities te verwezenlijken. In de stroom van deze ontwikkelingen neemt de Ruslandangst ongekende vormen aan. De media staan vol van de imperialistische intenties van Poetin. Topmilitairen en politici waarschuwen voor een Russische aanval.
Waarom vervallen in alarmisme? Dat is onnodig. Rusland heeft simpelweg de conventionele capaciteit niet om Europese Navo-landen binnen te vallen, en al helemaal niet om deze langdurig te bezetten.


https://www.trouw.nl/opinie/vrede-me...enen~bf9f1d41/

Laatst gewijzigd door tomm : 29 april 2024 om 14:50.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2024, 15:16   #51044
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.587
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
... Rusland heeft simpelweg de conventionele capaciteit niet om Europese Navo-landen binnen te vallen, en al helemaal niet om deze langdurig te bezetten...

Sinds we - ondermeer dankzij u - weten dat het land succesvol overgeschakeld is op een aan hoog tempo draaiende uitbreidende oorlogseconomie en 77% van de bevolking zo zot is zich tot Z-ombie te laten muteren, ga ik daar niet op rekenen.

Integendeel, eerder.

__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2024, 15:53   #51045
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.587
Standaard

@ "tomm" :


u hoeft écht niet bang te zijn om naar Rusland te vertrekken en aldaar de Strijdkrachten te vervoegen.

Het is toch allemaal maar Westerse 'desinformatie, leugens, propaganda, russofobie & wishful thinking':


< HOW THE RUSSIAN ARMY ABUSES ITS OWN SOLDIERS. >

https://www.youtube.com/watch?v=zNWW8eUVRu4


__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2024, 18:11   #51046
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.376
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
u hoeft écht niet bang te zijn om naar Rusland te vertrekken en aldaar de Strijdkrachten te vervoegen.
Het is toch allemaal maar Westerse 'desinformatie, leugens, propaganda, russofobie & wishful thinking':
< HOW THE RUSSIAN ARMY ABUSES ITS OWN SOLDIERS. >
https://www.youtube.com/watch?v=zNWW8eUVRu4
De ontbinding van een volledig peloten van het 4de Balatjon Genie in Amay gemist? Of is het enkel éénrichtingsverkeer? In Rusland alles met de microscoop willen ontleden maar ondertussen de balk in het eigen oog niet zien.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 29 april 2024 om 18:13.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2024, 19:24   #51047
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.770
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
De ontbinding van een volledig peloten van het 4de Balatjon Genie in Amay gemist? Of is het enkel éénrichtingsverkeer? In Rusland alles met de microscoop willen ontleden maar ondertussen de balk in het eigen oog niet zien.
Pot, dit is ketel…
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2024, 19:43   #51048
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.972
Standaard

Rusland heeft duidelijk het momentum nu, hier ligt een unieke kans om de volledige Donbass te bevrijden van het Zelensky regime.
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2024, 20:47   #51049
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Rusland heeft duidelijk het momentum nu, hier ligt een unieke kans om de volledige Donbass te bevrijden van het Zelensky regime.
Dat is de bedoeling.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2024, 20:50   #51050
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
@ "tomm" :


u hoeft écht niet bang te zijn om naar Rusland te vertrekken en aldaar de Strijdkrachten te vervoegen.

Het is toch allemaal maar Westerse 'desinformatie, leugens, propaganda, russofobie & wishful thinking':


< HOW THE RUSSIAN ARMY ABUSES ITS OWN SOLDIERS. >

https://www.youtube.com/watch?v=zNWW8eUVRu4



The centre was founded in 1990 and is fully financed from the Polish state budget.


https://en.wikipedia.org/wiki/Centre...astern_Studies
Anti-Russische propaganda dus.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2024, 21:03   #51051
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Sinds we - ondermeer dankzij u - weten dat het land succesvol overgeschakeld is op een aan hoog tempo draaiende uitbreidende oorlogseconomie en 77% van de bevolking zo zot is zich tot Z-ombie te laten muteren, ga ik daar niet op rekenen.

Integendeel, eerder.

Geen enkele oorlogseconomie zou opkunnen tegen de hele NAVO denk ik.
Veel Russen steunen de aanhechtig van delen die vroeger deel uitmaakten van Oekraine, waar Russisch gesproken wordt en die eeuwenlang deel uitmaakten van Rusland en nadien de Sovjet-Unie. Nationalistische politici zoals Zhirinovsky pleiten daar al lang voor.
Echter ik heb de laatste 33 jaar nog niemand weten pleiten voor aanhechting van Polen of Roemenie en dat is de laatste 100 jaar of zo ook nooit een issue geweest.
De Russen hebben steeds consequent gezegd dat aanhechting van Oekraine of Georgie bij de NAVO onaanvaardbaar was zolang Rusland zelf geen lid was.

Laatst gewijzigd door tomm : 29 april 2024 om 21:22.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2024, 21:16   #51052
Gerard R.
Lokaal Raadslid
 
Gerard R.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 december 2017
Locatie: Nederland
Berichten: 324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Geen enkele oorlogseconomie zou opkunnen tegen de hele NAVO denk ik.
Veel Russen steunen de aanhechtig van delen die vroeger deel uitmaakten van Oekraine, en nationalistische politici zoals Zhirinovsky pleiten daar al lang voor.
Echter ik heb de laatste 33 jaar nog niemand weten pleiten voor aanhechting van Polen of Roemenie en dat is de laatste 100 jaar of zo ook nooit een issue geweest.
De Russen hebben steeds consequent gezegd dat aanhechting van Oekraine of Georgie onaanvaardbaar was zolang Rusland zelf geen lid was.
Maar wie zal ze nog geloven na de 'oefeningen' bij Kiev, zoals aangekondigd door Lavrov.
__________________
Russische en Joodse methoden: https://www.gettyimages.nl/fotos/mariupol
Gerard R. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2024, 21:30   #51053
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gerard R. Bekijk bericht
Maar wie zal ze nog geloven na de 'oefeningen' bij Kiev, zoals aangekondigd door Lavrov.
Rusland en Oekraine waren eigenlijk al in oorlog, het Minsk vredesproces bleef dode letter.
De Russen hebben wat verwarring gecreeerd om zodoende ongehinderd op te kunnen rukken in het Zuiden.
Kiev heeft dezelfde strategietoegepast eind 2022.

Dat is iets helemaal anders dan een NAVO-lidstaat aanvallen die niet de facto en rechtstreeks in een militair conflict verwikkeld is met Rusland, waar geen Russen wonen en die nooit deel uitmaakten van de Sovjet-Unie.

Waarom zouden ze dat doen, en wat zouden ze daarmee bereiken?
Het is gewoon paniekzaaierij, omdat als het proxy-regime zou verliezen dat grote gevolgen zou hebben voor de westerse wereldorde. Echter, geen rechtstreekse militaire bedreiging, wel een aantasting van de geloofwaardigheid.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2024, 06:49   #51054
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.587
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
De ontbinding van een volledig peloten van het 4de Balatjon Genie in Amay ...
Goed gedaan, nietwaar?

Volgens mij kunnen & moeten de Russische Strijdkrachten dat ook doen; zichzelf en/of elkaar ontbinden.

Dan krijgen we misschien alsnog “Peace In Our Time”.

Wa peisde?

__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2024, 07:27   #51055
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.587
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
The centre was founded in 1990 and is fully financed from the Polish state budget.

https://en.wikipedia.org/wiki/Centre...astern_Studies

Anti-Russische propaganda dus.

Wel ja, ik zei het u toch al?




NIKS van geloven, het is ALLEMAAL 'desinformatie, leugens, propaganda, russofobie en wishful thinking'!!!


U kunt dus vandaag nog zonder angst of plantrekkerij de Russische Strijdkrachten vervoegen om eervol & heldhaftig uw steentje bij te gaan dragen tot de omverwerping van de Angelsaksisch-Zionistische Marionetten & Monsters hier en daar en ginder en overal waar zij u tegen het lijf (zouden kunnen) lopen.


Dit lijkt me een zo goed als perfecte strijdkreet voor u: "PATRIA O MUERTE!"

__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg

Laatst gewijzigd door djimi : 30 april 2024 om 07:39.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2024, 07:51   #51056
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.587
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
... delen die vroeger deel uitmaakten van Oekraïne, ...

Aangezien Poetins annexaties nog steeds niet 'internationaal erkend' zijn, maken die 'bezette gebieden' tot nu toe nog altijd deel uit van Oekraïne.




Ik weet inmiddels dat u in uw "Nieuwe Grote Wereldatlas" graag de grenzen van 1947-'48 hersteld zou zien, maar betekent dat dan ook dat 'Congo' terug 'Belgisch' moet zijn?

__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2024, 13:07   #51057
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.324
Standaard

=djimi



Citaat:
NIKS van geloven, het is ALLEMAAL 'desinformatie, leugens, propaganda, russofobie en wishful thinking'!!!
Dus U doet cynisch over mijn twijfel bij de onpartijdigheid van de Poolse staatspropaganda site die U op deze draad gezet hebt?
Mag ik dan ook cynisch doen als U of anderen op deze draad twijfels hebben bij onpartijdigheid van RT of Sputnik?

Of moeten we de Poolse en westerse staatspropaganda per definitie als de waarheid aannemen terwijl de Russische per definitie leugens verkondigt? Is het dat dat U mij probeert duidelijk te maken met uw eenzijdig cynisme?

Citaat:
U kunt dus vandaag nog zonder angst of plantrekkerij de Russische Strijdkrachten vervoegen om eervol & heldhaftig uw steentje bij te gaan dragen tot de omverwerping van de Angelsaksisch-Zionistische Marionetten & Monsters hier en daar en ginder en overal waar zij u tegen het lijf (zouden kunnen) lopen.
Ik draag daar mijn steentje toe bij op sites zoals deze en andere, door hun propaganda te ontkrachten.


Citaat:
Dit lijkt me een zo goed als perfecte strijdkreet voor u: "PATRIA O MUERTE!"
Dat lijkt vooral de strijdkreet te zijn van Zelensky en co., nog liever miljoenen Oekraiense doden dan vrede te sluiten met Rusland.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2024, 13:13   #51058
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Goed gedaan, nietwaar?

Volgens mij kunnen & moeten de Russische Strijdkrachten dat ook doen; zichzelf en/of elkaar ontbinden.

Dan krijgen we misschien alsnog “Peace In Our Time”.

Wa peisde?

Als de NAVO zich ook ontbindt, deal?

Niet gewoon de Russen die inbindenen ontbinden en alles doen om vrede te bereiken terwijl NAVO en co. dat als zwakte Ien en Rusland en bondgenoten aanvallen. Dat hebben we immers al eens gehad, in de jaren 90. Dat zou u graag zien gebeuren he?

Laatst gewijzigd door tomm : 30 april 2024 om 13:16.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2024, 13:22   #51059
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.324
Standaard

djimi


Citaat:
Aangezien Poetins annexaties nog steeds niet 'internationaal erkend' zijn, maken die 'bezette gebieden' tot nu toe nog altijd deel uit van Oekraïne.
De facto niet, de jure wel, net zoals Kosovo nog deel uitmaakt van Servie de jure, en Jerusalem niet bij Israel hoort de jure.

Probleem is dat de jure een realiteit is die bestaat volgensenkele muffe documenten in donkere schuiven, terwijl de facto de realiteit van vlees en bloed is.




Citaat:
Ik weet inmiddels dat u in uw "Nieuwe Grote Wereldatlas" graag de grenzen van 1947-'48 hersteld zou zien, maar betekent dat dan ook dat 'Congo' terug 'Belgisch' moet zijn?
Nee hoeft niet voor mij, de wereld verandert.
Maar dat er een soort EU en NAVO komt voor de ex-Sovjet landen onder leiding van Rusland zou een goede zaak zijn.

De grenzen van Afrikaanse landen werden getrokken door koloniale mogendheden, die mogen van mijn part ook veranderen. En ik hoop dat de Arabische landen zich verenigen tot een staat, waardoor de verdeel en heers spelletjes van het Westen niet meer zullen pakken.

Laatst gewijzigd door tomm : 30 april 2024 om 13:25.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2024, 15:50   #51060
Tommeke
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 27 augustus 2008
Berichten: 640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Dit waren standbeelden van mensen die bvb. Odessa gesticht hadden, een grote rol speelden in de geschiedenis van Zuid- en Oost-Oekraïne, en ook dichters die de Russische cultuur vertegenwoordigden
Nogmaals: een soeverein land heeft het recht om beelden van de geschiedenis weg te halen. Als men in België beslist een beeld van Leopold I weg te halen, geeft dat Nederland niet het recht om ons aan te vallen. En het is ook geen culturele genocide, men kan plaatsmaken voor modernere zaken of beelden van jongere belangrijke personen.

Citaat:
Rusland staat vol met standbeelden voor de Oekraïense nationalistische dichter en schrijver Taras Chevchenko.
Dus als Rusland die zou weghalen, dan geeft dat andere landen volgens u het recht Rusland binnen te vallen, burgers te folteren en hospitalen te bombarderen?

Citaat:
Ik heb hier berekend dat westerse bondgenoot Israël in verhouding tot 100 keer meer burgers afslacht en tot 1000 keer meer kinderen.
Tomm toch, altijd dictators proberen te verdedigen met het argument: ja maar deze dictator heeft nog een paar mensen meer uitgemoord. Maar goed, het feit dat je deze twee met elkaar vergelijkt, bewijst toch dat je Rusland ook als agressor bestempelt, al geef je het niet toe.

Wat de berekening betreft, 10.675 burgerdoden in Oekraine, 100 keer meer in Gaza, dat zou dan 1.067.500 zijn volgens jouw berekeningen. Dat zou de helft van de bevolking zijn. Dus je stelling is zoals vaak, incorrect.

Citaat:
Elke historische taalgemeenschap heeft haar eigen scholen in Belgie, zelfs de kleine Duitstalige minderheid.
En duits is een officiële taal in België.

Citaat:
Cultural genocide, or ethnocide, is the attempted destruction of a group's culture, religion, and identity. It is a coercive act imposed by a dominant group upon a weaker or minority group.
Met les te geven in een andere taal vernielt men niet de cultuur. Hier in Vlaanderen geven we les in het Nederlands. Dat betekent niet dat we de Arabische cultuur of identiteit "vernielen". Er zijn gebedshuizen in Belgie, je kan de cultuur in musea terugvinden en je kan vrij eender welke taal thuis spreken.

Laatst gewijzigd door Tommeke : 30 april 2024 om 15:51.
Tommeke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:30.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be