Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 mei 2024, 14:39   #1
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.083
Standaard De argumenten van Demir voor een onafhankelijk Vlaanderen

Citaat:
Demir gaat duidelijk akkoord met de stelling Vlaanderen onafhankelijk te maken op termijn. Al zou ze dat liever nu al zien gebeuren in plaats van op termijn. “Ik ben 100% overtuigd, ik zit al 15 jaar in de Belgische politiek en het systeem is op. Alle partijen zeggen nu dat we de belastingen moeten verlagen, dat we asiel en migratie minder en strenger moeten doen, maar finaal weten we dat dat in de Belgische context niet gaat lukken. Dus echt waar, stop daar gewoon mee”, aldus Demir. “Ik zou onmiddellijk naar een onafhankelijk Vlaanderen gaan. Dan kunnen onze Waalse vrienden bijvoorbeeld die 32-urenweek invoeren, waar ik vind dat ze ook recht op hebben. Dat ze dat doen op hun kosten, maar wij gaan dat niet doen. Wij willen een sterke economie om de mensen met een handicap of mensen die het echt nodig hebben te kunnen helpen. Maar dat gaat niet zoals het vandaag de dag al jarenlang aan een stuk aan toe gaat in de Belgische politiek.”
https://www.hln.be/binnenland/de-ste...gaan~ae9b559e/

De argumenten van Demir snijden niet alleen hout, maar gewapend beton.
Top-politica die Demir! De helft van de Vlamingen, die N-VA of Vlaams Belang zullen stemmen op 9 juni, zullen haar bewonderen voor haar gedreven eerlijkheid en doorzettingsvermogen.

De belgicisten daarentegen hebben er een reden bij om haar nog meer te haten dan ze al doen.

Go go go, Zuhal!

Jammer dat ze eerder een buitenbeentje is in de N-VA. Een buitenbeentje mét haar op haar tanden!

Demir is een stemmenkanon in Limburg. De Wever zal haar om die reden alleen al niet ter verantwoording roepen. Het zal wél druk op hem zetten om rekening te houden met de mening van Demir. Zeker als de twee separatistische partijen een meerderheid halen.

Ik ben benieuwd hoe De Wever hierop zal reageren. Robert t werd voor minder buitengebonjourd door De Wever.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 5 mei 2024 om 14:42.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2024, 14:56   #2
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.692
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
https://www.hln.be/binnenland/de-ste...gaan~ae9b559e/

De argumenten van Demir snijden niet alleen hout, maar gewapend beton.
Top-politica die Demir! De helft van de Vlamingen, die N-VA of Vlaams Belang zullen stemmen op 9 juni, zullen haar bewonderen voor haar gedreven eerlijkheid en doorzettingsvermogen.

De belgicisten daarentegen hebben er een reden bij om haar nog meer te haten dan ze al doen.

Go go go, Zuhal!

Jammer dat ze eerder een buitenbeentje is in de N-VA. Een buitenbeentje mét haar op haar tanden!

Demir is een stemmenkanon in Limburg. De Wever zal haar om die reden alleen al niet ter verantwoording roepen. Het zal wél druk op hem zetten om rekening te houden met de mening van Demir. Zeker als de twee separatistische partijen een meerderheid halen.

Ik ben benieuwd hoe De Wever hierop zal reageren. Robert t werd voor minder buitengebonjourd door De Wever.
Demir is geen buitenbeentje binnen de N-VA.
Demier, die ik gisteren nog ontmoet heb in Heusden-Zolder weet ook dat het niet realistisch is om België nu te splitsen, of met andere woorden om nu een onafhankelijk Vlaanderen uit te roepen.

Demir vindt, net als al de andere toppers binnen de N-VA dat Wallonië haar eigen ding mag doen als Wallonië ook instaat voor het financieren van al die zottigheden.
__________________
N-VA voor een welvarend Vlaanderen.
N-VA is de enige juiste keuze!
Stem federaal en Vlaams dus voor de N-VA

"Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker." Albert Einstein
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2024, 15:02   #3
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.083
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Demir is geen buitenbeentje binnen de N-VA.
Demier, die ik gisteren nog ontmoet heb in Heusden-Zolder weet ook dat het niet realistisch is om België nu te splitsen, of met andere woorden om nu een onafhankelijk Vlaanderen uit te roepen.

Demir vindt, net als al de andere toppers binnen de N-VA dat Wallonië haar eigen ding mag doen als Wallonië ook instaat voor het financieren van al die zottigheden.
Met je eerste zin spreek je de tweede tegen.

Zelfs het kleinste kind wéét waarom Wallonië NOOIT akkoord zal gaan met een de splitsing van België.
Omdat het de jaarlijkse miljardenstroom vanuit Vlaanderen niet wil kwijt geraken!

Zolang Vlaanderen aan België vastzit zullen de Walen niet instaan voor hun eigen schulden.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2024, 15:04   #4
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.692
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Met je eerste zin spreek je de tweede tegen.

Zelfs het kleinste kind wéét waarom Wallonië NOOIT akkoord zal gaan met een de splitsing van België.
Omdat het de jaarlijkse miljardenstroom vanuit Vlaanderen niet wil kwijt geraken!

Zolang Vlaanderen aan België vastzit zullen de Walen niet instaan voor hun eigen schulden.
Als je de uitleg van Bart De Wever gehoord had, dan schreef je nu niet deze onzin.
__________________
N-VA voor een welvarend Vlaanderen.
N-VA is de enige juiste keuze!
Stem federaal en Vlaams dus voor de N-VA

"Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker." Albert Einstein
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2024, 15:04   #5
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.692
Standaard

__________________
N-VA voor een welvarend Vlaanderen.
N-VA is de enige juiste keuze!
Stem federaal en Vlaams dus voor de N-VA

"Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker." Albert Einstein
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2024, 15:05   #6
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.083
Standaard

Demir is wél een buitenbeentje. Al was het maar omdat ik nog niet één "topper" van de N-VA hoorde zeggen wat Demir hardop durft zeggen.

Over het eerste programmapunt in het partijprogramma van de N-VA wordt NOOIT gepraat.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2024, 15:07   #7
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.083
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Als je de uitleg van Bart De Wever gehoord had, dan schreef je nu niet deze onzin.
Vertel!!! Welke uitleg geeft De Wever, en waarover geeft hij uitleg!
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2024, 15:15   #8
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.692
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Demir is wél een buitenbeentje. Al was het maar omdat ik nog niet één "topper" van de N-VA hoorde zeggen wat Demir hardop durft zeggen.

Over het eerste programmapunt in het partijprogramma van de N-VA wordt NOOIT gepraat.
Tja, dan ben ik op dit forum het buitenbeentje hé.
Vorige week zondag hoorde ik Anneleen Van Bossuyt, Bart De Wever, Matthias Diependaele en nog een paar anderen pleiten voor Vlaams zelfbestuur in de vorm van confederalisme.
Gisteren hoorde ik hetzelfde in Heusden zolder zeggen door Demir, Steven Vandeput, Johan Van Overtveld en Bart De Wever (vooraf opgenomen).
__________________
N-VA voor een welvarend Vlaanderen.
N-VA is de enige juiste keuze!
Stem federaal en Vlaams dus voor de N-VA

"Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker." Albert Einstein
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2024, 15:16   #9
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.692
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Vertel!!! Welke uitleg geeft De Wever, en waarover geeft hij uitleg!
Je kan dit lezen (denk ik toch) op onze site.
__________________
N-VA voor een welvarend Vlaanderen.
N-VA is de enige juiste keuze!
Stem federaal en Vlaams dus voor de N-VA

"Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker." Albert Einstein
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2024, 15:23   #10
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.083
Standaard

Confederalisme is geen onafhankelijk Vlaanderen.
Meer nog. Op Het Vlaams Belang na willen alle partijen confederalisme. Ook de N-VA.

4 op 10 Vlamingen willen een onafhankelijk Vlaanderen! Het wordt HOOG TIJD dat de Vlaamse bevolking op dat punt niet alleen gesteund wordt door het Vlaams Belang, maar ook door de N-VA.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2024, 15:26   #11
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 18.863
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Op Het Vlaams Belang na willen alle partijen confederalisme.
Heu? Ook 0VLD, Groen, CD&V en Vooruit?
__________________
  • Er zijn mensen van wie het vals karakter op hun gelaat te lezen staat, en in ons land hebben die zich verenigd in een door u betaalde eigenbelangenvereniging: Open VLD (Kaaiman in De Tijd van 1 juni 2024)
  • Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2024, 15:27   #12
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.083
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Je kan dit lezen (denk ik toch) op onze site.
Pfffffftttt. Alsof ik niet weet waar De Wever voor staat: voor een confederalisme op zijn Belgisch. Een dat met haken en ogen en met uitzonderingen aan elkaar hangt. En zelfs dat wordt hem niet gegund.

Hij zou beter meer reclame maken voor het eerste programmapunt van zijn partij.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2024, 15:28   #13
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
BWarrior's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2009
Locatie: België
Berichten: 17.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
https://www.hln.be/binnenland/de-ste...gaan~ae9b559e/

De argumenten van Demir snijden niet alleen hout, maar gewapend beton.
Top-politica die Demir! De helft van de Vlamingen, die N-VA of Vlaams Belang zullen stemmen op 9 juni, zullen haar bewonderen voor haar gedreven eerlijkheid en doorzettingsvermogen.

De belgicisten daarentegen hebben er een reden bij om haar nog meer te haten dan ze al doen.

Over welke argumenten gaat het?

Citaat:
Demir gaat duidelijk akkoord met de stelling Vlaanderen onafhankelijk te maken op termijn.
Dit is geen argument, maar een observatie van het dagblad.

Citaat:
Al zou ze dat liever nu al zien gebeuren in plaats van op termijn.
Idem.

Citaat:
“Ik ben 100% overtuigd,…”
Hier vertolkt ze een opinie.

Citaat:
ik zit al 15 jaar in de Belgische politiek en het systeem is op.
Wederom een opinie…

Citaat:
Alle partijen zeggen nu dat we de belastingen moeten verlagen, dat we asiel en migratie minder en strenger moeten doen,…
Zeggen alle partijen dat? Het zijn rechtse of centrumrechtse standpunten die vertolkt worden door een deel van de partijen, waaronder de N-VA. Dat wel.

Citaat:
maar finaal weten we dat dat in de Belgische context niet gaat lukken.
Waarom niet? Waarom is het in België onmogelijk om bv. een strenger migratiebeleid te voeren? Was ene Theo Francken geen staatssecretaris voor Asiel en Migratie? Of is dat ook al een linkse, Franstalige? Was dit departement het afgelopen decennium op een bepaald moment niét in de handen van centrumrechts?

Citaat:
Dus echt waar, stop daar gewoon mee”, aldus Demir. “Ik zou onmiddellijk naar een onafhankelijk Vlaanderen gaan. []
Ze valt wel wat in herhaling.

Citaat:

Dan kunnen onze Waalse vrienden bijvoorbeeld die 32-urenweek invoeren, waar ik vind dat ze ook recht op hebben.
Die 32 uren-werkweek is enkel bij de PS en de PVDA een programmapunt. Zouden er bij Ecolo, MR, Les Engagés en Défi geen Walen zijn?

Citaat:
Wij willen een sterke economie om de mensen met een handicap of mensen die het echt nodig hebben te kunnen helpen.
Zijn er dan Franstalige partijen die een zwakke economie en een anti-gehandicaptenbeleid in hun programma hebben opgenomen?

Citaat:
Maar dat gaat niet zoals het vandaag de dag al jarenlang aan een stuk aan toe gaat in de Belgische politiek.”
Vlaanderen is bevoegd voor het grootste deel van het gehandicaptenbeleid en economie. Pleit ze nu tegen haar eigen beleidsniveau?
BWarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2024, 15:30   #14
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
BWarrior's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2009
Locatie: België
Berichten: 17.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Heu? Ook 0VLD, Groen, CD&V en Vooruit?
En de confederalisten van de PVDA
BWarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2024, 15:34   #15
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.083
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Heu? Ook 0VLD, Groen, CD&V en Vooruit?
Vaneigens zijn die partijen vies van confederalisme. Maar nog véél meer van Vlaamse onafhankelijkheid.
Alleen als het niet meer anders kan zullen ze voor confederalisme kiezen. België moet België blijven.
In een confederaal België zullen zo weinig mogelijk politieke postje verloren gaan.En Vlaanderen zal blijven opdraaien voor de Waalse schulden. De Vlamingen zullen solidair zijn met Wallonië, of niet zijn.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2024, 15:39   #16
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.083
Standaard

Bruno, wat de belgicistische partijen beweren zijn ook alleen stellingen.
Argumenten ZERO.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2024, 15:47   #17
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 18.863
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Vaneigens zijn die partijen vies van confederalisme. Maar nog véél meer van Vlaamse onafhankelijkheid.
Ik zie bij de systeempartijen tendenzen naar herfederalisering.
__________________
  • Er zijn mensen van wie het vals karakter op hun gelaat te lezen staat, en in ons land hebben die zich verenigd in een door u betaalde eigenbelangenvereniging: Open VLD (Kaaiman in De Tijd van 1 juni 2024)
  • Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2024, 15:59   #18
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.083
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Ik zie bij de systeempartijen tendenzen naar herfederalisering.
Dat klopt. Daarom haalden ze artikel 195 van stal.

Vivaldi II staat is de stijgers. De volgende regering zal gevormd worden zonder het Belgische wereldrecord regeringsvormen te breken.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2024, 16:11   #19
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.873
Standaard

Voor de verkiezingen zijn het uitgesproken Vlaams Nationalisten die Vlaanderen onafhankelijk zouden willen - moest het gaan. Na de verkiezing gaat dat helaas niet, er is geen draagvlak - niemand wil in Vlaanderen onafhankelijkheid en moet Belgie blijven bestaan.

Goede verkiezingscampagne, dat wel, terwijl eigenlijk niemand dat wil...
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2024, 16:14   #20
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
BWarrior's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2009
Locatie: België
Berichten: 17.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Dat klopt. Daarom haalden ze artikel 195 van stal.
Met artikel 195 van de Belg. Grondwet kan niets geherfederaliseerd (of gedefederaliseerd) worden.
BWarrior is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:48.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be